phpbb verplaatst configuratie panel verdwenen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpbb verplaatst configuratie panel verdwenen
Ik heb phpBB2 verhuist van site.
Ik heb eerst een nieuw phpbb geupload samen met de de avators van het oude forum en de map met de nederlandse taal en plaatjes.
Dit forum heb ik geinstalleerd, hierbij moet je een gebruikersnaam als beheerder opgeven. Dat heb ik dus gedaan.
Vervolgens een backup van het oude forum geinstalleerd via herstel database. De forums waren er toen wel maar geen berichten en gebruikers.
Vervolgens via phpmyadmin wat geprobeert. Alle tabellen exporteren en vervolgens via sql weer toevoegen of overschrijven. Ik ben echt een leek op dit gebied.
Alles werkt nu ..... behalve ik ben in het administratie panel de keuze Configuratie kwijt. En de gebruiker die bij de installatie aangemaakt is is verdwenen.
Hoe krijg ik, eventueel via phpmyadmin, de hoogste beheerders rechten weer terug?
Ik heb eerst een nieuw phpbb geupload samen met de de avators van het oude forum en de map met de nederlandse taal en plaatjes.
Dit forum heb ik geinstalleerd, hierbij moet je een gebruikersnaam als beheerder opgeven. Dat heb ik dus gedaan.
Vervolgens een backup van het oude forum geinstalleerd via herstel database. De forums waren er toen wel maar geen berichten en gebruikers.
Vervolgens via phpmyadmin wat geprobeert. Alle tabellen exporteren en vervolgens via sql weer toevoegen of overschrijven. Ik ben echt een leek op dit gebied.
Alles werkt nu ..... behalve ik ben in het administratie panel de keuze Configuratie kwijt. En de gebruiker die bij de installatie aangemaakt is is verdwenen.
Hoe krijg ik, eventueel via phpmyadmin, de hoogste beheerders rechten weer terug?
- WebSiteNet
- Contacteer:
domein map
Ja hoe heb ik dat gedaan. Via phpbb backup en vervolgens herstel databate werden alleen de forums aangebracht maar de berichten en gebruikers niet. Er was toen alleen de eerste bij installatie aangemelde gebruiker.
Toen via phpadmin exporteren van database en op de nieuwe site via tabblad sql weer uploaden. Eerst keer hele database (database naam) kwam er een foutmelding. Vervolgens door alle tabellen te selecteren en exporteren vervolgens importeren lukte het wel. Maar de eerst gebruiker aangemaakt bij de installatie is weg en bij de gebruiker die aangemaakt is bij de eerste installatie is in het administratie panel Configuratie niet meer aan wezig.
Waarschijnlijk wordt er tijdens de installatie ergens weggeschreven wie de hoogste rechten heeft, maar waar? Of kunnen later aangemaakte beheerders ook het configuratie paneel benaderen?
Toen via phpadmin exporteren van database en op de nieuwe site via tabblad sql weer uploaden. Eerst keer hele database (database naam) kwam er een foutmelding. Vervolgens door alle tabellen te selecteren en exporteren vervolgens importeren lukte het wel. Maar de eerst gebruiker aangemaakt bij de installatie is weg en bij de gebruiker die aangemaakt is bij de eerste installatie is in het administratie panel Configuratie niet meer aan wezig.
Waarschijnlijk wordt er tijdens de installatie ergens weggeschreven wie de hoogste rechten heeft, maar waar? Of kunnen later aangemaakte beheerders ook het configuratie paneel benaderen?
Re: domein map
Dat kan dus wel, ik zal de oorzaak van het verdwenen Configuratie scherm ergens anders moeten zoeken.martinR schreef: Of kunnen later aangemaakte beheerders ook het configuratie paneel benaderen?
Bedankt voor je tip.
- WebSiteNet
- Contacteer:
1 soort beheerder
Ik had het misschien een beetje onduidelijk opgeschreven. Maar ik zal nu opzoek gaan naar de map zoals je eerst zei.
Bedankt voor eerst.
Bedankt voor eerst.
- WebSiteNet
- Contacteer:
Re: 1 soort beheerder
Het is geen map. Dat heb je in phpmyadmin nietmartinR schreef:Maar ik zal nu opzoek gaan naar de map zoals je eerst zei.

map
Waarschijnlijk een map of bestand op server in de map phpBB2
- WebSiteNet
- Contacteer:
Re: 1 soort beheerder
Het is geen map in phpbb2/ Het is gewoon phpmyadmin!WebSiteNet schreef:Het is geen map. Dat heb je in phpmyadmin niet.