phpbb verplaatst configuratie panel verdwenen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
martinR
Contacteer:

phpbb verplaatst configuratie panel verdwenen

Bericht door martinR » 07 feb 2004, 21:53

Ik heb phpBB2 verhuist van site.
Ik heb eerst een nieuw phpbb geupload samen met de de avators van het oude forum en de map met de nederlandse taal en plaatjes.
Dit forum heb ik geinstalleerd, hierbij moet je een gebruikersnaam als beheerder opgeven. Dat heb ik dus gedaan.
Vervolgens een backup van het oude forum geinstalleerd via herstel database. De forums waren er toen wel maar geen berichten en gebruikers.
Vervolgens via phpmyadmin wat geprobeert. Alle tabellen exporteren en vervolgens via sql weer toevoegen of overschrijven. Ik ben echt een leek op dit gebied.

Alles werkt nu ..... behalve ik ben in het administratie panel de keuze Configuratie kwijt. En de gebruiker die bij de installatie aangemaakt is is verdwenen.
Hoe krijg ik, eventueel via phpmyadmin, de hoogste beheerders rechten weer terug?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 07 feb 2004, 22:01

Hoe heb je de back-up terug gezet en hoe kwam je aan de back-up?
Kan je inloggen?
kan je in het administratie paneel?

ik denk dat het gewoon een kwestie van de domein en map om zetten.

arno

martinR
Contacteer:

domein map

Bericht door martinR » 07 feb 2004, 22:40

Ja hoe heb ik dat gedaan. Via phpbb backup en vervolgens herstel databate werden alleen de forums aangebracht maar de berichten en gebruikers niet. Er was toen alleen de eerste bij installatie aangemelde gebruiker.
Toen via phpadmin exporteren van database en op de nieuwe site via tabblad sql weer uploaden. Eerst keer hele database (database naam) kwam er een foutmelding. Vervolgens door alle tabellen te selecteren en exporteren vervolgens importeren lukte het wel. Maar de eerst gebruiker aangemaakt bij de installatie is weg en bij de gebruiker die aangemaakt is bij de eerste installatie is in het administratie panel Configuratie niet meer aan wezig.

Waarschijnlijk wordt er tijdens de installatie ergens weggeschreven wie de hoogste rechten heeft, maar waar? Of kunnen later aangemaakte beheerders ook het configuratie paneel benaderen?

martinR
Contacteer:

Re: domein map

Bericht door martinR » 08 feb 2004, 06:59

martinR schreef: Of kunnen later aangemaakte beheerders ook het configuratie paneel benaderen?
Dat kan dus wel, ik zal de oorzaak van het verdwenen Configuratie scherm ergens anders moeten zoeken.
Bedankt voor je tip.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 08 feb 2004, 07:13

Als je een gebruiker via phpmyadmin een administrator wilt maken moet je dit doen: Ga naar phpmyadmin, Ga naar de tabel phpbb_users en klik op verkennen. Zoek de gebruiker en klik op bewerken. Zet user_level op 1.

martinR
Contacteer:

1 soort beheerder

Bericht door martinR » 08 feb 2004, 07:25

Ik had het misschien een beetje onduidelijk opgeschreven. Maar ik zal nu opzoek gaan naar de map zoals je eerst zei.

Bedankt voor eerst.

WebSiteNet
Contacteer:

Re: 1 soort beheerder

Bericht door WebSiteNet » 08 feb 2004, 07:28

martinR schreef:Maar ik zal nu opzoek gaan naar de map zoals je eerst zei.
Het is geen map. Dat heb je in phpmyadmin niet :wink: .

martinR
Contacteer:

map

Bericht door martinR » 08 feb 2004, 07:33

Waarschijnlijk een map of bestand op server in de map phpBB2

WebSiteNet
Contacteer:

Re: 1 soort beheerder

Bericht door WebSiteNet » 08 feb 2004, 07:56

WebSiteNet schreef:Het is geen map. Dat heb je in phpmyadmin niet :wink: .
Het is geen map in phpbb2/ Het is gewoon phpmyadmin!

Gesloten