alternatieven voor bijlagen systeem

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
flinkefreddy

alternatieven voor bijlagen systeem

Bericht door flinkefreddy » 23 nov 2014, 09:59

Goedemorgen,

Ik weet niet of het hier op zen plek staat, indien niet zullen de mod's het wel verplaatsen eventuele excuses op voorhand dan ;-) .
Ik zit me af te vragen of er geen handig en gebruiksvriendelijk alternatief bestaat om het bijlage systeem niet te hoeven gebruiken, ik heb bij de start van mijn forum besloten om de mensen te vragen om foto's te plaatsten met "photobucket" of een soortgelijke applicatie, omdat ik op andere fora waarvan ik zelf lid was/ben al dikwijls gezien heb dat foto's in het bijlagen systeem al eens durven verloren gaan bij een aanpassing van de software of crash van de server. En je dan naderhand met een forum vol gaten zit. Klopt mijn redenatie of zit ik fout?
Bovendien vind ik de foto's die je via bijlage kan plaatsen ook zo ietwat klein afgebeeld,ten opzichte van foto's die je linkt van buitenaf. Bovendien merk ik dat een redelijk groot aantal leden gewoonweg te lui zijn om hun foto's eerst elders te uploaden en daarna de juiste links in hun topics te plakken. Ik word er een beetje moedeloos van ik probeer een zo fijn mogelijk forum te bouwen en te onderhouden maar de mensen zijn klaarblijkelijk enorm verwent geraakt door het o zo vergankelijke Facebook. Dus mijn vraag van vandaag, is het niet mogelijk om een applicatie te integreren of in te bouwen. zodat mensen rechtstreeks aan hun links kunnen vanop het forum zonder te hoven knippen en plakken.

Ik ben zo als gewoonlijk erg benieuwd ;)

Alvast bedankt,

El torro
Contacteer:

Re: alternatieven voor bijlagen systeem

Bericht door El torro » 23 nov 2014, 10:22

ik heb bij de start van mijn forum besloten om de mensen te vragen om foto's te plaatsten met "photobucket" of een soortgelijke applicatie, omdat ik op andere fora waarvan ik zelf lid was/ben al dikwijls gezien heb dat foto's in het bijlagen systeem al eens durven verloren gaan bij een aanpassing van de software of crash van de server. En je dan naderhand met een forum vol gaten zit. Klopt mijn redenatie of zit ik fout?
Mijn ervaring is dat die foto's na verloop van tijd ook op die applicaties verdwijnen, dus belangrijke foto'd heb ik liever gewoon op de server van het forum.

En waarom zouden die verdwijnen bij een crash ???
Je maakt toch immers regelmatig backups.

Hier 4x per dag van de database en wekelijks van het forum.
Ook je hosting maakt normaal dagelijks een backup.

flinkefreddy

Bericht door flinkefreddy » 23 nov 2014, 10:26

Hoe komt het dan dat op andere fora er zoveel gaten in de oudere topics zitten ? is dat gewoon wanbeheer van de beheerder dan ?

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 23 nov 2014, 10:39

Leden hebben bij mij 2 mogelijkheden.
Linken naar "een" url" of als bijlage uploaden.

Linken van een url heb je als webmaster totaal geen controle over, immers dat kan overal vandaan komen en sites worden aangepast, foto's worden verwijdert enz.
Het beste is dus het bijlage systeem, dan ben je als webmaster zelf verantwoordelijk als iets verdwijnt :D

Als je het dan wilt verplichten zou je de [img] knop moeten verwijderen.

flinkefreddy

Bericht door flinkefreddy » 23 nov 2014, 10:55

En zijn er mogelijkheden om de foto's groter weer te geven op het forum dan dat kadertje dat het bijlage systeem nu toepast met die vervelende stippellijn rond ?

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 23 nov 2014, 11:15

Met 3.1.1 wel
Zie admin.paneel =>berichten =>Afbeeldingscategorie instellingen [Toegewezen extensiegroep: Afbeeldingen]

Bij 3.0.x zal je zelf even moeten kijken

GoBien

Bericht door GoBien » 28 dec 2014, 22:22

De gaten zijn bijna altijd door foto's van imageshack en photobucket en dergelijke. De foto's via de bijlage functie blijven bewaard.

Al heb ik wel eens een aantal foto's had die gedeeltelijk vernietigd waren tijdens een migratie van ene hosting naar andere, moet ergens in het up loaden gebeurd zijn, maar te laat ontdekt om nog te fixen.

Gesloten