Gedeelte ledenlijst open zetten?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Muoike Tet
Contacteer:

Gedeelte ledenlijst open zetten?

Bericht door Muoike Tet » 01 apr 2010, 13:12

• Adres van je forum: http://www.fanmuoiketet.eu/fmtforum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?teampagina terug gezet
    Wat is het probleem?
Na veel gepruts heb ik het voor elkaar gekregen dat er weer een teampagina is ...
Het is een besloten forum... en ook de ledenlijst staat dus alleen zichtbaar voor leden.
Nu heb ik begrepen dat er een aantal aspirant leden moeite hadden met registreren.
Ze klikken dan wel op de pagina het team ... maar krijgen dan de mededeling dat ze ingelogd moeten
zijn om die pagina te bekijken. Dus is er voor hen ook geen manier om contact op te nemen met één van de beheerders of moderators. Dit waren gelukkig mensen die ik persoonlijk ken ... dus die hebben me gewoon even gebeld... En waardoor ik dus ook in de gaten kreeg dat het een beetje problematisch is...

Is het mogelijk om de beheerders/moderators op die pagina wel te laten zien...
Dus niet de hele ledenlijst open te zetten.... maar dat gasten die moeite hebben met registreren.
wel contact op kunnen nemen met iemand uit het team? via de teampagina?

Volgens mij moet dat kunnen maar ik weet echt niet meer waar ik dat moet zoeken... en wat ik dan precies aan moet passen...

..

Zou iemand me kunnen helpen met waar ik moet zijn in de codes... en wat ik dan precies aan moet passen?
Als dit al kan... als het niet mogelijk is zou ik het ook fijn vinden dat te weten want dan hoef ik niet langer te puzzelen ;)

marian0810
Contacteer:

Re: Gedeelte ledenlijst open zetten?

Bericht door marian0810 » 01 apr 2010, 13:23

Je kunt ook een aparte pagina maken en daar die 'Het Team' link naar toe leiden.
Of je geeft gasten toestemming om emails te versturen, dan kunnen ze gebruik maken van de emailbutton in je welkomstbericht.
Of je zet gewoon in dat bericht een emailadres.
Of je zet een speciale Contact link in je header....

Lijken me allemaal veel simpelere oplossingen :?

Muoike Tet
Contacteer:

Bericht door Muoike Tet » 01 apr 2010, 14:07

Heeee daar kan ik inderdaad ook wat mee....

Jeetje zeg zit ik hier de hele tijd ontzettend moeilijk te denken...
zit het in de "simpele" dingen :lol:

De eerste en de laatste vind ik de beste oplossingen...
Nu ben ik niet een ster met codes e.d. de dingen die aangepast zijn op het forum heb ik allemaal via support forums aangepast...

Die laatste is ook wel een mooie oplossing... maar hoe en waar zet ik dat dan in de header?
en kan ik een link van contact laten zien zonder dat het e-mailadres gelijk helemaal openbaar staat?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 01 apr 2010, 14:29

Muoike Tet schreef:en kan ik een link van contact laten zien zonder dat het e-mailadres gelijk helemaal openbaar staat?
Dan zou je deze mod kunnen gebruiken: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1952015

Of je maakt even een speciaal emailadres aan ipv je privémail. Bijvoorbeeld info@jouwsite.nl of desnoods jouwsite@hotmail.com ofzoiets.
Dan is dit ook nog wel interessant om te lezen: http://webhulp.t35.com/SpamfreeEmail/encoder.php

Muoike Tet
Contacteer:

Bericht door Muoike Tet » 01 apr 2010, 14:35

De mods laat ik over aan mijn man :) die doet alle forum software updates e.d. ook... en dan heb ik iemand die ik het op de schuld kan geven ;) als het niet allemaal lukt...
(het zal niet de eerste keer zijn dat ik ga prutsen en het forum er gewoon een aantal dagen uitligt)

Dus die mod ga ik even bekijken en tussen de favorieten zetten... zodat hij er mee aan de slag kan zodra hij weer thuis is ;) Dat andere ga ik zeker ook nog even doorlezen...

Heb net al even geprutst en heb gasten kunnen e-mailen aangezet.
Dat werkt op zich wel... Maar dan krijg je dus een anonieme mail...
geen mail adres van diegene die zich aan probeert te melden...
maar ja dat is wel weer op te lossen door te vragen of ze hun naam en e-mailadres dan in dat berichtje willen zetten...

Hartelijk dank... !!!!!!!!!

Ik ga in ieder geval nu even lezen ;)

Gesloten