Problemen na installatie en tijdelijk forum te zien

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
FredjeF

Problemen na installatie en tijdelijk forum te zien

Bericht door FredjeF » 23 nov 2008, 20:34

• Adres van je forum: http://www.ghomego.be
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.3

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Hallo, ik heb phpbb3.0.3 geinstalleerd op mijn website. Alles verliep goed. Heb diverse forum aangemaakt: zoals even voorstellen, agenda enz... zo ook linken. Nu was ik een link aan het intypen: eerst titel dan wat uitleg en tenslotte de codes genomen [url/] link [\url] en dan op bevestiging geklikt en 'bats' een witte pagina, geen website meer te zien. Nu ben ik het zowat beu om telkens mijn webruimte leeg te maken, alsook de Msql, en het dan weer opnieuw te plaatsen en te installeren. Telkens verloop de installatie goed, ik krijg mijn website forum te zien, en als ik een bericht geplaatst hebt kreeg ik eerder ook een witte pagina. Wat is er hier loos, wat deed ik verkeerd, wat moet ik aanpassen opdat alles goed verloopt.
Het moet ook nog leuk blijven he. Of is phpbb echt niet aan te raden? Is er nog een andere soort forumsoftware dan phpbb3.0.3, alstublieft kan iemand me helpen.

..
Dubbelpost samengevoegd.
- Derky
Nu heb ik ook wat rondgekeken hier op de forum, en daarin zag dat men de cache moest leeg maken in geval van een witte pagina. Dit heb ik dan ook gedaan, en inderdaad mijn forum is terug te zien. Maar... zal dit probleem regelmatig terug keren? Zal mijn website forum dan regelmatig wegvallen, een witte pagina tonen, of is er iets dat het geheel stabiel kan houden. Want een forum dat niet bereikbaar is is ook niet interessant he.
kan iemand dan zeggen wat ik moet doen, wat de fout kan ophelderen? Alvast mijn dank.
Het kan toch ook niet dat de cache steeds leeg gemaakt moet worden, d'r moet toch iets gemakkelijker zijn of niet? Cache staat ingesteld op 777 (CHMOD, bij mij heet dat bestandsatributen, ik gebruik FileZilla FTP)

Mid

Re: Problemen na installatie en tijdelijk forum te zien

Bericht door Mid » 23 nov 2008, 22:30

Zet in FileZilla, indien nog nodig, via het menu de verborgen bestanden op zichtbaar en sla je instellingen op via het menu.

Zet daarna in de root van je forum in .htaccess de volgende regel neer (onderaan bijvoorbeeld):

Code: Selecteer alles

php_flag display_errors on
Als er nu een fout ontstaat, dan kun je zien, wat de fout is. Zolang je zelf geen fouten maakt, kan het forum vlekkeloos draaien.

FredjeF

Bericht door FredjeF » 23 nov 2008, 22:51

sorry, voor mijn misschien wel domme vraag, maar hoe plaats ik "php_flag display_errors on" in de root van mijn website? Ik gebruik Filezilla, ik zie alle bestanden, dus ook .htaccess, maar hoe typ je nu daar het bovenstaande in/ als ik rechts klikt kan ik enkel een map toevoegen. Alvast dank voor de hulp.

Mid

Bericht door Mid » 23 nov 2008, 23:29

Het bestand downloaden naar je PC, met een tekst-editor de regel toevoegen, opslaan en weer uploaden.

Tip: "Deze praatforum" moet zijn: "Dit praatforum" (het forum).

FredjeF

Bericht door FredjeF » 23 nov 2008, 23:40

Dank je wel Mid, toch een toffe helpforum, heb ik veel aan. Inmiddels had ik via dokumenten, met een teksteditor, het gegeven gekopieerd en geplakt en het dan geupload. Heb het ook 777 in de bestandsattributen gegeven, of moest dit niet. En bedankt voor je tip van 'deze' moet 'dit' zijn. Nogmaals mijn dank.

Mid

Bericht door Mid » 23 nov 2008, 23:54

FredjeF schreef:Heb het ook 777 in de bestandsattributen gegeven, of moest dit niet.
755 is voldoende. En graag gedaan! ;)

FredjeF

Bericht door FredjeF » 24 nov 2008, 08:40

Blijvende probleem met witte pagina.

Nadat ik cache leeggemaakt had, 'php_flag display_errors on' in de hoofdroot gezet, die staat dus alfabetisch:
.htcache, common.php, config.php enz... Voordat ik mijn pc had afgesloten nog even op de website forum geweest en alles leek goed in orde. Nu, net voor het schrijven van deze hulproep, terug op de website forum geweest en lap weeral van dat: witte pagina. Dan FileZilla opgestart, de cache leeggemaakt (eigenlijk zou dat automatisch moeten gaan) en men kan weer op de website forum. Dien ik iets aan te passen, of wat loopt er verkeerd? Alles opnieuw installeren heeft geen zin, omdat die witte pagina er ook telkens was. Graag wat meer uitleg. Alvast bedankt.
Wijziging: Oh ja, misschien nog bij vermelden: ik gebruik de template van subsilver, zou het daaraan liggen? Normaal gezien zou dat niet mogen.
Wijziging: als ik .htaccess opent staat dit erin:

<Files "config.php">
Order Allow,Deny
Deny from All
</Files>

<Files "common.php">
Order Allow,Deny
Deny from All
</Files>

moet er hier iets aan toegevoegd worden? Of ligt het probleem ergens anders?
Wijziging: ik heb de brower eens afgesloten en daarna weer geopend en kreeg het volgende te zien:

Fatal error: Not able to open ./cache/data_global.php in /home/FredjeF/ghomego.be/includes/acm/acm_file.php on line 106

zit hier de fout?
Laatst gewijzigd door Derky op 24 nov 2008, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie je PB-inbox

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 24 nov 2008, 15:46

FredjeF schreef: Fatal error: Not able to open ./cache/data_global.php in /home/FredjeF/ghomego.be/includes/acm/acm_file.php on line 106
Deze melding geeft aan dat je cache map niet schrijfbaar is, CH'MOD hem even naar 777.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 nov 2008, 16:03

Jim schreef:
FredjeF schreef: Fatal error: Not able to open ./cache/data_global.php in /home/FredjeF/ghomego.be/includes/acm/acm_file.php on line 106
Deze melding geeft aan dat je cache map niet schrijfbaar is, CH'MOD hem even naar 777.
Nee, het geeft aan dat het bestand niet leesbaar is, wat kan komen als de file toevallig net wordt verwijderd en daarna direct gelezen wordt. De oplossing is om die file gewoon te verwijderen.

FredjeF

Bericht door FredjeF » 24 nov 2008, 21:08

bedankt voor de hulp, heb een mail (met alle gegevens) gestuurd naar de hosting en probleem is opgelost. Site blijft nu online.
oplossing is: PhpBB3 heeft een functie ingebouwd voor alles te cachen zodat dit sneller werkt, echter zijn ze vergeten de permissies van de bestanden goed te zetten (777) nadat de file aangemaakt is zodat dit op alle systemen werkt.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 24 nov 2008, 21:10

FredjeF schreef:bedankt voor de hulp, heb een mail (met alle gegevens) gestuurd naar de hosting en probleem is opgelost. Site blijft nu online.
oplossing is: PhpBB3 heeft een functie ingebouwd voor alles te cachen zodat dit sneller werkt, echter zijn ze vergeten de permissies van de bestanden goed te zetten (777) nadat de file aangemaakt is zodat dit op alle systemen werkt.
Die files hoeven geen 777 te hebben, zolang ze maar schrijfbaar zijn voor apache, wat effectief bij een goed ingestelde server altijd het geval is omdat ze al door apache gemaakt worden (Standaard permissies van bestanden is 664, wat schrijfbaar is voor de owner)

floyds

Bericht door floyds » 19 dec 2008, 09:55

wat bij mij hielp was het volgende.

Als ik naar de "data_global.php" via de ftp keek, zag ik dat de chmod op 0 stond, door deze op 666 te zetten was mijn error weg.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 dec 2008, 21:41

Wanneer het weer terugkomt, probeer deze wijziging eens uit te voeren: http://code.phpbb.com/repositories/diff/5?rev=9208 (Je kan changelog.html overslaan)

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 10 feb 2009, 19:39

Ik gebruik normaal WS FTP LE maar daar kan je geen verborgen bestanden weergeven.
Heb nu eens FileZilla gedownload maar ik kan nergens vinden hoe ik de verborgen bestanden kan weergeven.

Waar kan ik dat instellen bij FilZilla ?

Mid

Bericht door Mid » 10 feb 2009, 20:09

Via het menu bovenaan.

Gesloten