Hoe snel zal IE8 IE7 vervangen?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Johan

Hoe snel zal IE8 IE7 vervangen?

Bericht door Johan » 05 aug 2008, 10:26

Ik ben bezig met een website, en de layout wordt correct weergegeven in de gebruikte Mozilla's, in IE8 en in nog wat browsers. Echter, in IE6 & IE7 niet!
Nou heb ik besloten het niet te gaan testen in IE6, omdat die toch stukje bij beetje wordt vervangen door IE7. Ik maak me daarentegen wel zorgen om IE7. Nu dus mijn vraag; Hoe snel zal IE8 IE7 vervangen? Dan weet ik hoeveel prioriteit de aanpassingen voor IE7 hebben ;).

Alvast bedankt!
Voormalig Support Teamlid

Jim
Contacteer:

Re: Hoe snel zal IE8 IE7 vervangen?

Bericht door Jim » 05 aug 2008, 10:45

Ik denk als het net zoiets word met IE6 en IE7 dat het nog wel even kan duren voordat je je daar geen zorgen meer over hoeft te maken. :(
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Lucas

Bericht door Lucas » 05 aug 2008, 10:45

Schrijf zo schoon mogelijk, zoveel mogelijk volgens de regels. Dan heb je het minste gezeur.

IE8 heeft de mogelijkheid om alles in IE7 te laten zien...maar daar moet je niet op bouwen. Dit is eigenlijk een (interessante) afweging. Kies je voor nu of voor de toekomst. Verwacht wordt uiteraard dat IE7 zal vervallen, maar wanneer dat is weet ik ook niet. Vermoedelijk bij IE9...en wanneer die komt...

Johan

Bericht door Johan » 05 aug 2008, 10:57

Mijn eigen codes werken ook wel.. ik heb alleen ruzie met een custom style op phpBB :lol: maar ok. Ik probeer wel de ergste bugs te fixen en kleinere te laten zitten :D

Bee

Bericht door Bee » 05 aug 2008, 10:59

Aangezien ongeveer 45% van de internetters nog Internet Explorer 6.0 gebruikt, is er nog wel een punt van discussie over het laten vallen van Internet Explorer 6.0. Ik zie dat stuk prut na 8 jaar ook graag eens verdwijnen maar ik merk ook al dat er mensen zijn die weigeren up te daten omdat er tabbladen zijn :?
... Maar ik modereer (nog) niet.

Lucas

Bericht door Lucas » 05 aug 2008, 11:03

Onder het mom: "Why fix it if it ain't broke" stappen veel gebruikers niet over. Hierdoor blijken website-ontwikkelaars steken met oude code. Ergens moet een switch ontstaan....

Johan

Bericht door Johan » 05 aug 2008, 11:09

Als we nou alle websites laten flippen in IE6, met het bericht "Stap over naar Mozilla FireFox"?.. :P

Maarja.. ik weiger rekening te houden met IE6, desnoods plaats ik een bericht op de website dat het in IE6 niet werkt, en ook niet werken zal.. :lol:

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 05 aug 2008, 11:10

Bee schreef:maar ik merk ook al dat er mensen zijn die weigeren up te daten omdat er tabbladen zijn :?
Vind ik een erg slap excuus om enkel om tabbladen IE7 te laten vallen aangezien je toch de keuze hebt het te gebruiken of niet. :roll: Wat ik me wel kan voorstellen is dat mensen denken door die tabbladen het is vast een heel moeilijk browser. Maar ja, daar kan je enkel achter komen door te testen.
Lucas schreef:Onder het mom: "Why fix it if it ain't broke" stappen veel gebruikers niet over. Hierdoor blijken website-ontwikkelaars steken met oude code. Ergens moet een switch ontstaan....
Dat kan ik me dan weer wel voorstellen. Ik maak het zelf ook wel mee. De mensen weten niet dat IE6 eigenlijk zwaar bagger is en dat ze veel beter kunnen hebben. Ze zeggen dan: 'Waarom? Dit internet doet het toch goed.'.

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Bee

Bericht door Bee » 05 aug 2008, 11:11

Oja, dat is ook altijd een leuke?

Ik: Probeer eens een andere browser?
Zij: Watte? Is dat een ander soort internet?

Johan

Bericht door Johan » 05 aug 2008, 11:14

Bee schreef:Oja, dat is ook altijd een leuke?

:lol:

Vrijwel alle IE6 gebruikers weten te weinig van webbuilding af om te weten dat het een vervelende browser is. Het deel die dat wel weet zijn webbuilders die het als test-browser gebruiken. :D

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 05 aug 2008, 11:27

Bee schreef:Oja, dat is ook altijd een leuke

:lol:

Ja, inderdaad. Humor :D

Lucas

Bericht door Lucas » 05 aug 2008, 11:31

Je kan het uiteraard niemand verplichten, maar ik ben wel een type dat daaraan werkt. :p

Bee

Bericht door Bee » 05 aug 2008, 11:33

Het hangt van het publiek van je sites. Het publiek wat er op de site komt waar ik het over heb is niet echt geintresseerd in de computers, en zij blij als het werkt. Daar een software update doorkrijgen is altijd drama, zeker als je alleen contact hebt via internet. Het probleem is echt niet in een paar maanden oplosbaar.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 05 aug 2008, 11:57

Toevallig, had hier laatst ook nog een korte discussie over op Wetenschapsforum. Heb daar toen wat tabelletjes geplaatst van mijn statistieken. Aangezien hier geen tabellen-bbcode mogelijk is, hier de link naar mijn post.

63% van mijn bezoekers gebruikt IEx, waarvan 40% IE6. Op het totaal is dat dus ongeveer 25%. Bedenk dat dit een publiek is dat houdt van zwaarden en waarvan velen maar weinig ophebben met nieuwe technieken. Het door Bee genoemde 45% lijkt me dus wat overdreven, dit was een jaar geleden ongeveer het geval bij mijn site.

Hoe dan ook: 25% is VEEL. Na IE7 is IE6 gewoon de meest gebruikte browser, punt. Wat ik in de gelinkte post ook schrijf, stappen velen pas over op een nieuwe browser als ze een nieuw OS aanschaffen, wat vaak pas gebeurt met de aanschaf van een nieuwe computer. Ik verwacht dus ook pas dat tegen de tijd dat Windows 7 gemeengoed is, IE8 dat ook zal zijn. IE6 wordt nu zelfs nog op veel bedrijfsnetwerken gebruikt (ik weet het, idioot, maar het is helaas een feit). Bedrijfsnetwerken horen beheerd te worden door mensen die meer dan gemiddeld verstand van zaken hebben, en dan nog verdommen ze het om te updaten. De gewone mens die het al spannend vind over grote afstand te kunnen communiceren zonder rooksignalen, zal zeker niet uit zichzelf overstappen. Ook niet als een site met IE6 slecht te bekijken is.

Voorlopig houd ik dus rekening met IE6 als browser waarvoor ik ontwerp. Dat niet doen is 25% van mijn doelgroep "elimineren". Ik heb dus multiple IE geïnstalleerd op mijn computer, en ik neem aan dat dit ook wel beschikbaar komt met IE8 erbij.
Weer extra werk, dat klopt, maar helaas is het niet anders.

Mid

Bericht door Mid » 05 aug 2008, 13:11

Mensen zoals ik met Windows 98 SE Ultimate (= door mij aangepaste 98 SE-versie :mrgreen: ) kunnen alleen met IE6 werken in de Win9x-versies en gebruiken dus Firefox, als ze ècht willen browsen ;)

@ Ger: die tabel BB-code zou ik graag van je zien verschijnen in het BB-code topic, want daar zat ik al naar te kijken; alvast mijn dank daarvoor! :)

Bee

Bericht door Bee » 05 aug 2008, 13:42

Mid, mag ik je aanraken, een echte Windows 98 gebruiker, dat is lang geleden dat ik dat nog gehoord heb :lol:

Het gebruik van IE6 daalt wel, maar het gaat steeds langzamer heb ik het idee :(

Mid

Bericht door Mid » 05 aug 2008, 14:15

Hèt grote voordeel van Windows 98 SE is, dat je nog rechtstreeks onder MSDOS kunt werken en dus Windows-programma's en dergelijke kunt aanpassen naar eigen behoefte; een gelockt Windows-programma hex-editen gaat echt niet... :? Internet Explorer gebruik ik eigenlijk nooit meer sinds Firefox.
Wijziging: Mijn hartelijke dank, Ger. Het werkt als een speer. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mid op 05 aug 2008, 23:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 05 aug 2008, 16:54

Mid schreef:@ Ger: die tabel BB-code zou ik graag van je zien verschijnen in het BB-code topic, want daar zat ik al naar te kijken; alvast mijn dank daarvoor! :)
Nou, vooruit dan maar. ;)

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 08 aug 2008, 00:54

Ik had al een hele tijd als plan om IE6 een stylesheet te voeren die enkel positionering en Verdana bevat, maar helaas nog nooit uitgevoerd. :) Verder houd ik alles altijd compatible met IE7, maar IE6 laat ik varen -- PNG32 is te leuk :)

Plaats reactie