Maak jullie forums gereed...

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Jan
Contacteer:

Re: Maak jullie forums gereed...

Bericht door Jan » 21 dec 2007, 09:49

Coen schreef:
SFB schreef:Goh, dit is interessant, een toekomstvoorspelling? :mrgreen:

Afbeelding
Oftewel, de klok van de server loopt niet gelijk met die van jouw pc/laptop! ;)
Ik geloof dat laatste bezoek gewoon de vorige sessie neemt. Mijn laatste bezoek was Je laatste bezoek was 20 dec 2007 23:09 hoewel ik nu weldegelijk post.
Of vergis ik me nu volledig?
Vriendelijke groet,
Jan
Gratis Forum - Gratis Blog - Blokart

DoubleJ
Contacteer:

Bericht door DoubleJ » 21 dec 2007, 19:35

Ik ben benieuwd wie straks de publieksprijs wint, aangezien je daar geen enkele hoogte van kan krijgen.

Heb al enkele fora gezien waarbij de leden worden opgeroepen om te stemmen, dus hulde aan stef voor de 1november minimum :-) .
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 21 dec 2007, 20:59

Ik had er een poll voor opgezet, maar ik vrees dat er maar weinig belangstelling voor was :roll:

Persoonlijk vond ik het stemmen voor een phpBB3 forum erg moeilijk omdat ik daar niks over weet. Omdat er nog zo weinig mods voor zijn zien ze er allemaal hetzelfde uit, hooguit met een ander kleurtje. En meestal weet je ook niet of iets een mod is of een standaard functie.

Robin Huurman

Bericht door Robin Huurman » 21 dec 2007, 21:10

Haha, dat vond ik juist voor phpBB2. Het mooie van zo'n wedstrijd vind ik eigenlijk altijd om te zien hoe creatief sommige mensen kunnen zijn met toch heel weinig middelen. Bovendien zijn er wel een aantal phpBB3 fora die er uit springen naar mijn mening.

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 21 dec 2007, 23:17

Robin Huurman schreef:Haha, dat vond ik juist voor phpBB2. Het mooie van zo'n wedstrijd vind ik eigenlijk altijd om te zien hoe creatief sommige mensen kunnen zijn met toch heel weinig middelen. Bovendien zijn er wel een aantal phpBB3 fora die er uit springen naar mijn mening.
Inderdaad,

En als iemand genoeg van phpBB weet, weet hij dat mijn phpBB2 forum de meest advanced mods bevat (ook incompatible). Maar tja, wie ziet daar heen?
Vind het forum zelf niet echt geslaagd, maar wilde het wel eens laten zien.

Robin Huurman

Bericht door Robin Huurman » 21 dec 2007, 23:53

Dark Inca schreef:En als iemand genoeg van phpBB weet, weet hij dat mijn phpBB2 forum de meest advanced mods bevat (ook incompatible). Maar tja, wie ziet daar heen?
Gaan we capsones krijgen ;)

DoubleJ
Contacteer:

Bericht door DoubleJ » 22 dec 2007, 12:53

Naar mijn mening is het kunnen instaleren van mods niet een uiting van creativiteit...
Het uitwerken van mods in stijlen vergt al weer wat meer creativiteit om ze mooi weg te werken in layouts, en zelf mods maken is nog creatiever..
Dark Inca schreef:
Robin Huurman schreef:Haha, dat vond ik juist voor phpBB2. Het mooie van zo'n wedstrijd vind ik eigenlijk altijd om te zien hoe creatief sommige mensen kunnen zijn met toch heel weinig middelen. Bovendien zijn er wel een aantal phpBB3 fora die er uit springen naar mijn mening.
Inderdaad,

En als iemand genoeg van phpBB weet, weet hij dat mijn phpBB2 forum de meest advanced mods bevat (ook incompatible). Maar tja, wie ziet daar heen?
Vind het forum zelf niet echt geslaagd, maar wilde het wel eens laten zien.

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 22 dec 2007, 13:15

DoubleJ schreef:Naar mijn mening is het kunnen instaleren van mods niet een uiting van creativiteit...
Het uitwerken van mods in stijlen vergt al weer wat meer creativiteit om ze mooi weg te werken in layouts, en zelf mods maken is nog creatiever..
Iemand waarmee ik kan praten :twisted:

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 22 dec 2007, 14:02

Ik ben het eens met jullie hoor.

Maar ga maar eens zien en ga eens kijken wie de mods die ik heb ooit heeft gecombineerd.
Niemand, waarom? De meeste mods zijn gewoon incompatibel met elkaar.
CH-mod + template <- onbestaand
CH-mod + bank, jobs, ... mod <- incompatibel.
De meesten zouden de mods niet compatibel krijgen hoor, zonder hulp van de gebruikers van ptifo.clanmckeen.com
(een paar mods mogen zelfs niet compatibel worden uitgebracht omdat de maker daar geen rechten voor geeft)

In ieder geval spijtig dat mijn nieuwe site (bijna af) er zoveel beter uitziet (nieuwe template, mods etc)

Robin Huurman

Bericht door Robin Huurman » 22 dec 2007, 15:39

Tjah, kan zijn... maar een hele site op phpBB laten draaien is ook niet gemakkelijk hoor ;)

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 22 dec 2007, 17:20

Robin Huurman schreef:Tjah, kan zijn... maar een hele site op phpBB laten draaien is ook niet gemakkelijk hoor ;)
Het is niet gemakkelijk, maar je kan het natuurlijk alijd proberen :D

DoubleJ
Contacteer:

Bericht door DoubleJ » 22 dec 2007, 19:32

Robin Huurman schreef:Tjah, kan zijn... maar een hele site op phpBB laten draaien is ook niet gemakkelijk hoor ;)
Dit is juist bij phpBB3, heel eenvoudig... en bij phpBB2 was het ook niet heel moeilijk.
Bij bovenstaande uitspraak ga ik er wel van uit dat je de phpBB sessions/templating en cachen gebruikt.
Wanneer je site elementen in je phpBB gaat verwerken wordt het alweer lastig.

Verder is het installeren van andermans werk, in de orde van stijlen en mods niet iets dat ik creatief kan noemen. Om de boel met elkaar aan de praat te krijgen en het geheel in niet vergelijkbare stijlen te plaatsen vergt wel enige vorm van creativiteit inderdaad en dat scoort daardoor ook pluspunten, maar wanneer je zelf je eigen template maakt me voor je forum daarboven op je eigen tweaks is natuurlijk veel creatiever, helaas is dit laatste bij mods moeilijker te zien dan bij stijlen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 dec 2007, 11:16

Vraag aan organisatie: aanstaande donderdag/vrijdag gaat mijn forum dicht ivm een verhuizing naar een andere server en de gelijktijdige databaseconversie van phpBB 2 naar phpBB 3. Moeten jullie nog wat rondkijken, of is alles voor mijn forum al klaar? Zonodig kan ik namelijk bepaalde IP's toegang geven, maar liever niet als het niet nodig is...

DoubleJ
Contacteer:

Bericht door DoubleJ » 23 dec 2007, 15:12

We hebben in iedergeval nu alle sites bezocht en beoordeeld, alles wordt nu nog op elkaar afgestemd('tweaken') en wat andere zaken worden afgehandeld.
Ik zie hier dus geen problemen mee.
SFB schreef:Vraag aan organisatie: aanstaande donderdag/vrijdag gaat mijn forum dicht ivm een verhuizing naar een andere server en de gelijktijdige databaseconversie van phpBB 2 naar phpBB 3. Moeten jullie nog wat rondkijken, of is alles voor mijn forum al klaar? Zonodig kan ik namelijk bepaalde IP's toegang geven, maar liever niet als het niet nodig is...

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 23 dec 2007, 16:33

Een aantal forums bleven foutmeldingen geven dus die hebben we uitgesloten van deelneming (na meerdere pogingen verspreid over tijd).

Helaas heeft Acyd Burn te kennen gegeven de tijd niet meer te hebben om te jureren, erg begrijpelijk gezien de vertraging, de Gold release tussendoor en z'n eigen werk. Ook NeoThermic en j0hnny hebben het laten afweten waardoor alleen DoubleJ en ik overbleven. We hebben in elk geval ons best gedaan de forums zorgvuldig te beoordelen en samen tot een einduitslag te komen.

De boel word nu even netjes in orde gemaakt, de komende week krijgen jullie de uitslag te zien!

Lucas

Bericht door Lucas » 23 dec 2007, 19:46

That said....kan iedereen de gebruiker phpBB Awards verwijderen. Rond deze tijd zijn jullie lekker aan het rondsturen x3, maar ik hoef al die mail niet in mijn inbox (A) :ugeek:

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 24 dec 2007, 13:32

Ik ben laatste, dat weet ik zeker... mijn forum is zooi door een paar grote domme foutjes, en mijn grote luiheid om dat niet te fixen, tenminste geen luiheid maar geen tijd...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 24 dec 2007, 13:35

simvader schreef:Ik ben laatste, dat weet ik zeker... mijn forum is zooi door een paar grote domme foutjes, en mijn grote luiheid om dat niet te fixen, tenminste geen luiheid maar geen tijd...
Geen tijd, je hebt 2 weken vakantie als scholier :o

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 24 dec 2007, 13:48

Wie de laatste is geworden zullen jullie nooit weten, we maken alleen een top-10. :P

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 24 dec 2007, 13:57

*pakt een mes om de spanning te snijden*
:mrgreen:

Gesloten