Wachtwoorden

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Fill0x

Wachtwoorden

Bericht door Fill0x » 25 okt 2007, 21:25

• Adres van je forum: Privé
    Event. modificaties op je forum:een van pb's bekijken als admin.
    Wanneer ontstond het probleem?geen probleem maar vraag
    phpBB versie: 2.0

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?ja die MOD
    Wat is het probleem?
Ik wou weten of je de wacthwoorden kon zien van de gebruikers op mijn forum, zoal voor mijzelf als voor de forums waar ik zoal zelf op zit en post. :)

Bvd

BetaDevil

Re: Wachtwoorden

Bericht door BetaDevil » 25 okt 2007, 21:51

Het is mogelijk, maar alleen voor nieuwe registraties of mensen die hun wachtwoord hebben veranderd na de wijziging. Daarbij is het een erge schending van de privacy doordat het mogelijk is dat ze het wachtwoord op meerdere fora gebruiken en als admin heb je helemaal niets aan wachtwoorden van leden :roll:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 25 okt 2007, 21:53

Je kan ze niet zien omdat ze gecodeerd zijn opgeslagen. Als iemand z'n wachtwoord is vergeten kun je alleen een ander wachtwoord voor de gebruiker instellen.

Fill0x

Bericht door Fill0x » 26 okt 2007, 09:09

ElbertF schreef:Je kan ze niet zien omdat ze gecodeerd zijn opgeslagen. Als iemand z'n wachtwoord is vergeten kun je alleen een ander wachtwoord voor de gebruiker instellen.
En.. je kan die niet omzeilen? of die codatie terugcoderen naar het wachtwoord ofzo? :O

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 26 okt 2007, 09:37

Dat is niet mogelijk, als ik mij niet vergis is dit gecodeerd in md5 en dat is nog nooit gekraakt ;)

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 26 okt 2007, 09:45

En waarom zou je dit überhaupt willen? :?

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 26 okt 2007, 11:05

Fill0x schreef:
ElbertF schreef:Je kan ze niet zien omdat ze gecodeerd zijn opgeslagen. Als iemand z'n wachtwoord is vergeten kun je alleen een ander wachtwoord voor de gebruiker instellen.
En.. je kan die niet omzeilen? of die codatie terugcoderen naar het wachtwoord ofzo? :O
Zoals BetaDevil aangaf kun je phpBB wel verbouwen, maar huidige wachtwoorden kun je niet uitlezen. MD5 is een onomkeerbare manier van coderen.

Fill0x

Bericht door Fill0x » 26 okt 2007, 23:45

ik wil dit om ook te weten te komen of als ik bijvoorbeeld (normaal doe ik dit niet) het zelfde wachtwoord op een forum heb als op hotmail bijvoorbeeld.

Kan je van te voren niet wijzigen dat alle wachtwoorden gewoon op geslagen worden ofzo? :o

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 27 okt 2007, 00:48

Fill0x schreef:ik wil dit om ook te weten te komen of als ik bijvoorbeeld (normaal doe ik dit niet) het zelfde wachtwoord op een forum heb als op hotmail bijvoorbeeld.
Je weet zelf wel of je forum wachtwoord hetzelfde wachtwoord is als van hotmail, je wil dus het wachtwoord van iemand anders achterhalen.
Fill0x schreef:Kan je van te voren niet wijzigen dat alle wachtwoorden gewoon op geslagen worden ofzo? :o
We gaan je niet helpen om een forum om te bouwen tot een wachtwoorden verzamel database, dit om te voorkomen dat je wachtwoorden van gebruikers achterhaald dankzij ons.
Fill0x heeft nadere uitleg gegeven via PB. (topic heropent)
- Derky
Hij wil graag weten of het mogelijk zou zijn dan andere mensen wachtwoorden achterhalen met behulp van een aanpassing van het forum.

Dat zou technisch gezien mogelijk zijn ja. ;)

Fill0x

Bericht door Fill0x » 27 okt 2007, 12:58

Oke bedankt ;) dat was alles wat ik eigleijk wou weten :)

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 27 okt 2007, 19:00

Het is dan ook niet verstandig wachtwoorden te hergebruiken, zorg altijd voor wat variatie. Als geheugensteuntje kun je bijv. de eerste paar letters van de sitenaam erin verwerken of een passwordmanager gebruiken. Onze teamleden zijn verplicht om een uniek wachtwoord te kiezen, er is al eerder op accounts ingebroken om deze manier.

Gesloten