Maak jullie forums gereed...

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
lifeguard
Contacteer:

Re: Maak jullie forums gereed...

Bericht door lifeguard » 30 sep 2007, 18:23

Vreemd om te zien dat er nu veel minder aan de forums gemod is, als toen de 2.0 awards er waren.
Ergens logisch, maar er zitten er nu een paar tussen, met een andere header, en een keer door colourized gehaalde forums...

Niet echt kansmakers als je het mij vraagt...

Daarom zit ik niet in de jury zeker :mrgreen:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 30 sep 2007, 18:52

Iedereen heeft nog een maand om hun forum klaar te maken, en als ze het zo houden zijn ze de pineut :twisted:.

Robin Huurman

Bericht door Robin Huurman » 30 sep 2007, 18:53

Tjah.. iemand zal toch moeten winnen hè?

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 30 sep 2007, 19:47

lifeguard schreef:Vreemd om te zien dat er nu veel minder aan de forums gemod is, als toen de 2.0 awards er waren.
Ergens logisch, maar er zitten er nu een paar tussen, met een andere header, en een keer door colourized gehaalde forums...

Ben het volkomen met je eens, de orginaliteits prijs voor 3.0 kunnen ze beter volledig weglaten. Maja de forums die wel orginele modificaties hebben kun je dan weer zien we de echte phpbb liefhebbers zijn en hun eigen mods maken die verdienen zeker wel waardering naar mijn mening. Maar mensen met ander kleurtje andere header en portal script is beetje te standard als je mij vraagt.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 30 sep 2007, 20:25

special18 schreef:
lifeguard schreef:Vreemd om te zien dat er nu veel minder aan de forums gemod is, als toen de 2.0 awards er waren.

Ben het volkomen met je eens, de orginaliteits prijs voor 3.0 kunnen ze beter volledig weglaten. Maja de forums die wel orginele modificaties hebben kun je dan weer zien we de echte phpbb liefhebbers zijn en hun eigen mods maken die verdienen zeker wel waardering naar mijn mening. Maar mensen met ander kleurtje andere header en portal script is beetje te standard als je mij vraagt.
Niet iedereen heeft de kennis tot een MOD maken, maar daar integen kunnen die mensen wel weer goed stijlen.
Natuurlijk verdient iemand die een MOD zelf maakt installeerd niet een hogere prijs als iemand die dat niet doet.
Daarbij kom je dan bij het feit uit dat je die mensen benaadeelt die het niet kunnen.
Gelukkig ben jij geen jury anders zou niemand mee doen, kan wel horen dat je alleen in één oog opslag kijkt, en niet van een andere kant, wat toch wel beoorlijk belangrijk is.
En voor phpBB3 valt er minder aan te modden dat is waar, maar je kan er veel aan stijlen héééél erg veel zelfs, dus deelnemers be creative :mrgreen:

Gewoon iedereen zijn best doen, en het beste uit de kast halen en wie weet win je wel, ik meen dat er ook 2 categorieën waren voor 2.0.x en 3.0.x want als je die samen pakt ga je ook weer onderverdelen :P
maar nu ga ik redelijk offtopic :|

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 30 sep 2007, 20:42

raimon ik ben met je eens wat betreft die mods insteek, maar als orginaliteits preis het ziet er allemaal zelfde uit als ik zo kijkje neem. Wat betreft de stijlen kun je inderdaad inventief zijn maar ik heb nog niet erg orginele creaties gezien die de stijl van phpbb3 ook maar 1 ding veranderen alles blijft zelfde rondingen enzo daarom vindt ik het niet zo super orgineel Maargoed ik heb die van jouw nog niet gezien en zal ook nog wel niet af zijn denk ik ik raimon ? :P ms ons eens laten zien wat jouw phpbb3 zo speciaal maakt ^^? of later als je wat af hebt ?

En mhaw aftopic gaat over de inschrijvingen en keuringen en de forums dus valt mee denk ik :P
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Robin Huurman

Bericht door Robin Huurman » 30 sep 2007, 20:57

wat nou niet origineel :( Mijn hele site werkt op de core van phpBB3, ik heb geen mods voor de forums, omdat ik er geen nodig heb... ik heb een styles demo, custom bbcodes etc.. Mijn stijl is toch vrij uniek dacht ik...

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 30 sep 2007, 21:45

Ik heb al diverse compleet custom stylen gezien, inclusief idd die van robin, maar ook bv die van gamehuis.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 30 sep 2007, 21:47

Heb jij de stijl van gamehuis gezien? Echt waaar? :o

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 30 sep 2007, 21:48

Die van het gamehuis, en die van robin ziet er idd niet uit als orgineel.
Maar buiten dat , als iemand gewoon een orginele stijl gebruikt, het standaard blauw is echt niet zo slecht hoor ;)
En als je het leukt aanpakt, leuke banner, wat eigen gemaakt icoontjes etc dan is het ook geen orginele stijl meer.
Maar gelukkig dat dat jou mening is dat jij stijlen nog orgineel vind special18, ik vind ze daarin tegen sommige niet zo orgineel, meer aangepast naar eigen idee wat leuk oogt.
ElbertF schreef:Heb jij de stijl van gamehuis gezien? Echt waaar? :o
Nee :( jij wel :shock:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 30 sep 2007, 21:49

Ik heb niet gezien, heb ook niet geconvert vanaf phpBB2, en ook niet de (Niet publieke :P) prosilver versie gemaakt.

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 30 sep 2007, 21:52

paul schreef:
Ik heb niet gezien, heb ook niet geconvert vanaf phpBB2, en ook niet de (Niet publieke :P) prosilver versie gemaakt.
Nu ga je ons zeker lekker maken met een site die .httacces beveiligd is :mrgreen: & :P

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 30 sep 2007, 21:52

Raimon schreef:
paul schreef:
Nu ga je ons zeker lekker maken met een site die .httacces beveiligd is :mrgreen:
Nee, enkel met het verhaal :P. Moet me niet teveel uit de markt prijzen he :D

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 30 sep 2007, 22:49

Robin Huurman schreef:wat nou niet origineel :( Mijn hele site werkt op de core van phpBB3, ik heb geen mods voor de forums, omdat ik er geen nodig heb... ik heb een styles demo, custom bbcodes etc.. Mijn stijl is toch vrij uniek dacht ik...
Correct jouw site werkt op, maar is niet.. ( als je de hint snapt )

Wat ik bedoel robin,is dat als ik naar jouw forum kijk, zie ik aantal dingen andere banner andere kleurtjes voorderest is alles hetzlefde de layout de icoontje de whois online. Orgineel is orgineel en naar mijn mening is orgineel iets anders dan het schilderij de mona lisa pakken en ander kleurtje te geven als je um vat Dus voor mij zou zoiets dus niet de orginaliteits prijs krijgen

Maja met die voorbeeldjes snappen jullie misschien wat ik orgineel vindt. Ook al heeft het een ander kleurtje het blijft na-aperij en in de wereld van kunst is dat plagaat en merken etc. Het mag van phpbb dat is ook idee van phpbb forum systeem simpel en effectief maar orgineel is het niet naar mijn gevoel en mening

Wat betreft die custom bb code, stijlen demo. phpbb ondersteunt custom bb codes bij default geloof ik? Dus in hoever is dat orgineel? En een stijlendemo kenne we volgens mij allemaal wel.

Hopenlijk snapt raimon mijn punt beetje nu :P En robin mijn kijk op zijn website, ps: zeg hiermee niet ik het lelijk vindt ofzo hoor.

wizzzzzzzz
Contacteer:

Bericht door wizzzzzzzz » 01 okt 2007, 07:49

Vreemd die heb ik ook gezien :o
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 01 okt 2007, 08:29

Raimon schreef:Nu ga je ons zeker lekker maken met een site die .httacces beveiligd is :mrgreen: & :P
Htaccess :ugeek:
wizzzzzzzz schreef:
Vreemd die heb ik ook gezien :o
Stuur anders Bee ook effe langs, die heeft het vast ook gezien. :P :mrgreen:

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 01 okt 2007, 19:05

Raimon schreef:
special18 schreef:

Niet iedereen heeft de kennis tot een MOD maken, maar daar integen kunnen die mensen wel weer goed stijlen.
Natuurlijk verdient iemand die een MOD zelf maakt installeerd niet een hogere prijs als iemand die dat niet doet.
Daarbij kom je dan bij het feit uit dat je die mensen benaadeelt die het niet kunnen.
Gelukkig ben jij geen jury anders zou niemand mee doen, kan wel horen dat je alleen in één oog opslag kijkt, en niet van een andere kant, wat toch wel beoorlijk belangrijk is.En voor phpBB3 valt er minder aan te modden dat is waar, maar je kan er veel aan stijlen héééél erg veel zelfs, dus deelnemers be creative :mrgreen:

Gewoon iedereen zijn best doen, en het beste uit de kast halen en wie weet win je wel, ik meen dat er ook 2 categorieën waren voor 2.0.x en 3.0.x want als je die samen pakt ga je ook weer onderverdelen :P
maar nu ga ik redelijk offtopic :|
Een oogopslag :')

Ik zie aan de MEESTE zoals ik al EERDER zei, MEESTE ja, weinig bijzonders.

Dus snap die een oogopslag niet zo goed... :roll:

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 01 okt 2007, 19:15

Logisch....
Snel kijken, aangezien sommige mensen het druk hebben met andere zaken, en niet volledig alles kunnen zien.
mwa als jij niet veel anders ziet dan kijk je toch aardig slecht , en als jij dat vind waarom doe je dan zelf niet mee, laat maar eens zien of je het beter kan ;)

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 01 okt 2007, 19:20

Ik zeg niet dat ik het beter kan.
Sommige hebben inderdaad een mooie site+forum, zoals die hondendierendinges, is in mijn ogen zeker een kansmaker.
Maar zeker 70 % is 3x niks, beetje header, colourize.... thats it. oja, en een portal.
Ik vind zoiets niet award waardig, spijt me zeer.

En nee, ik kijk er zeker niet snel over heen, ja forums waar je geen permissies hebt om topics te bekijken, die pof ik snle weer weg, aangezien je dan alleen de index kunt beoordelen, en niet een topic pagina.

Maar zoals die dieren/honden forum die zich zelf aangemeld heeft, heb ik lang na gekeken, puur omdat dat juist een mooi opgezet forum is, waar eigenlijk ook weinig aan gedaan is, maar wel net de punten die hem "spannend"maken.

Ik heb het hierbij over http://www.dierenforum.nl/forum/portal.php .
Dat noem ik nu dus een volwaardig deelnemer.

Spijt me zeer, maar dat is mijn mening.
Wijziging: En nee, ik kan het niet beter, anders had ik wel meegedaan :)

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 01 okt 2007, 19:25

lifeguard schreef:Ik zeg niet dat ik het beter kan.
Sommige hebben inderdaad een mooie site+forum, zoals die hondendierendinges, is in mijn ogen zeker een kansmaker.
Maar zeker 70 % is 3x niks, beetje header, colourize.... thats it. oja, en een portal.
Ik vind zoiets niet award waardig, spijt me zeer.
Tja dat is de keuze van de deelnemer, daar kan ik niet over beoordelen, en vergeet niet de weg is nog lang naar de uiteindelijke datum, veel kan er veranderen ;)
Ik ben het met je eens dat bij sommige het wat beter kan, maar dat moeten hun weten hoe ze hun forum maken, aanpassen etc etc.
En nee, ik kijk er zeker niet snel over heen, ja forums waar je geen permissies hebt om topics te bekijken, die pof ik snle weer weg, aangezien je dan alleen de index kunt beoordelen, en niet een topic pagina.

Maar zoals die dieren/honden forum die zich zelf aangemeld heeft, heb ik lang na gekeken, puur omdat dat juist een mooi opgezet forum is, waar eigenlijk ook weinig aan gedaan is, maar wel net de punten die hem "spannend"maken.
Klopt open permissies geef je de indruk welkom gasten kom in het forum tuintje, geregistreerd geeft een boze indruk van registeren anders mag je hier niet zijn.
Openheid is belangrijk met zoiets, vooral met een forum je moet gebruikers verwelkomen.
Maar vergeet niet dat niet iedereen zoeen stijlen kennis heeft, dat ze alles van css web 2.0. , java etc etc hebben.
Ik heb het hierbij over http://www.dierenforum.nl/forum/portal.php .
Dat noem ik nu dus een volwaardig deelnemer.

Spijt me zeer, maar dat is mijn mening.
Klopt dat is een mooie, alhoewel ik toch andere gebruikers ("deelnemers") heb gezien die toch niet zoeen standaard forum meer hebben, en hun eigen inbreng smaak hebben ;)

Gesloten