Maak jullie forums gereed...

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
special18
Contacteer:

Re: Maak jullie forums gereed...

Bericht door special18 » 29 sep 2007, 00:09

Ja phpbb copyright komt erop, ik had elbert al een pm gestuurd dat ik nu bij me vriedin zit, en niet aan me servers vanaf hier kan komen veiligheids maatregeltje :Pxd dus dat komt er zeker op.

Daarnaast mijn registratie en mail systeem, is stuk spambot minder gevoelig simpelweg omdat dit meer uniek is dan phpbb zelf waar de robotjes elke x weer ontwikkelingen doorvoeren om de grootste forum software aan te pakken daarom doe ik het liever op mijn manier :) Daarnaast een ander taalpaket dat is mijn keuze ik heb meer gehardcode omdat ik niet meer van plan ben om meer dan 2 templates te gebruiken en als wel nodig is heb ik mijn aantekeningen. Daarom staat er ook hiazo minder in mijn lang files aangezien het overbodig is.

En ja de urls zijn aangepast met mede dankzij jan support, om het meer seo frendly te krijgen. Daarvoor moesten een aantal dingen totaal verandert worden om een goeie output te creeeren die samen met de rss feed en sitemap samenwerkt. Daarnaast heb ik gewoon de mysql data page mod van phpbb gebruikt voor die streaming pagina's nogal lui om voor 2000 afleverlingen een pagina in elkaar te flatsen :P En de download mod waar aan gewerkt wordt. Is een directory reader die de files op abc zal zetten en de directories netjes op een rijtje als links als nav menu's dus en als er een txt in de files staat gebruikt hij die info boven de linksvan de download waar nu nog info staat. Ik werk ook nog aan om de info te bb parsen zodat ik ook bb codes kan gebruiken in die txt files zoals img tags en b tags is wel handig voor de indeling ^^ dus zelfs met iets totaal nieuws gebruik ik iets van phpbb zelf :) Dat probeer ik er dus mee te zeggen.

Evt codes kunnen later nog, maar omdat ik dit nogal persoonlijke flame vindt te worden zou ik graag dit soort commentaar via pm verdere gesprekken willen voeren als je dat wilt ^^ Maja voorderest om effe ontopic te gaan.

Ik dacht dus dat aankomende maand 1ste de westrijd was :P (oeps) jan corrigeren mij al :P dagt echt *beep* kan lang nie alles afhebben :P Wat ik nog voor functionaliteit wil doen is, het punten systeem pakken of die kudo's systeem. En dan net zoals in vb groene / roode vakjes weergeven voor je reputatie dat lijkt me wel leuke toevoeging zeg maar zoiets als wiki coolnis hier. Dat lijkt me wel een leuke toevoeging en ik moet nog wat functionaliteit toevoegen wat ik gestript heb :P alleen effe de code herzien hier en daarzodat het ook voor mijn forumpie werkt ^^

En voor de mensen waarom ik het ander forum systeem noem dus phpbb 2.0rc1 :P is omdat het toch mijn versie en interperatie van phpbb is ^^
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen

Bericht door Coen » 29 sep 2007, 09:51

En bij deze is deze discussie afgelopen! Ik los dit op met special18!

Terug ontopic!

brandsrus
Contacteer:

Bericht door brandsrus » 29 sep 2007, 12:55

Ik wil er toch op reageren.

Hoe kan dat forum van special18 nou aan de voorwaarden voldoen van deze wedstrijd terwijl het toch overduidelijk door een phpBB Expert is gezegd dat het geen enkele basis is van phpBB. Er missen een aantal bestanden e.d.

Het moet niet gekker worden dat jullie dit allemaal toestaan, plus forums zonder copyright laten jullie ook toe? Hoe kan dat nou weer?

Ik denk ga aan een leuke wedstrijd meedoen maar ook dat is er niet meer bij op deze manier, gaarne even de riemen aanhalen.

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 29 sep 2007, 13:00

Coen zegt net dat hij het gaat oplossen met hem, zonder copyright of aan de andere regels te voldoen mag er natuurlijk niet deelgenomen worden. Ben je het ergens niet mee eens dan stuur je een PB naar Coen.
Coen schreef:Terug ontopic!

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 29 sep 2007, 14:13

k heb ff vraagje

er zitten engelse mensen in de jury, maar mijn forum kan niet op de taal engels gezet worden (omdat k die niet heb :) ) is dat geen probleem voor hun? want zo begrijpen ze jouw forum minder goed

Semi_Deus
Contacteer:

Bericht door Semi_Deus » 29 sep 2007, 14:19

Er wordt niet alleen gekeken naar wat er op je forum staat, maar ook of het er goed uitziet, alles goed ingedeeld is, je goede support geeft oid. Dus de tekst is niet het belangrijkste, en het is tenslotte een nederlandse contest, dus jij hoeft je forum niet aan te passen zodat het voor de jury makkelijker is.
Afbeelding

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 29 sep 2007, 14:25

ok, das dan mooi :D kan ik weer rustig slape, haha

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 29 sep 2007, 14:27

Semi_Deus schreef:Er wordt niet alleen gekeken naar wat er op je forum staat, maar ook of het er goed uitziet, alles goed ingedeeld is, je goede support geeft oid. Dus de tekst is niet het belangrijkste, en het is tenslotte een nederlandse contest, dus jij hoeft je forum niet aan te passen zodat het voor de jury makkelijker is.
Goede support, dat lijkt me niet een forum != een support forum per definitie.
De tekst is wel een belangrijke factor jij leest toch ook geen forum met bom vol spelfouten niet door, en een forum waar er bijna geen in staan wel ;)
Met andere woorden het leest (voor de nederlanders) een stuk beter, en het oogt beter.

Lucas

Bericht door Lucas » 29 sep 2007, 14:47

nickdhnick schreef:k heb ff vraagje

er zitten engelse mensen in de jury, maar mijn forum kan niet op de taal engels gezet worden (omdat k die niet heb :) ) is dat geen probleem voor hun? want zo begrijpen ze jouw forum minder goed
Ik heb bewust ervoor gekozen alles in het Engels te doen, en het Nederlands een beetje te laten varen. Uiteraard staat het Nederlandse taalpakket er op voor als Elbert echt niet zonder het Nederlands kan, maar de uitleg van hoe het board tot stand is gekomen en dergelijke is compleet Engels. Ikzelf vind het namelijk altijd een beetje vervelend als mensen niet begrijpen waar het over gaat, en het Engels snapt iedereen van de jury...mag ik hopen. :lol:

Coen

Bericht door Coen » 29 sep 2007, 15:32

Inderdaad, zoals hiervoor al gezegd is, zullen de twee Engelstalige juryleden vooral gaan letten op opbouw, orginaliteit en andere zaken waarvoor het niet vereist is om te begrijpen wat er staat! ;)

Daarnaast, NeoThermic spreekt inmiddels een aardig woordje Nederlands, dus zal hijzij ook aardig kunnen lezen wat er op jullie forums staat! ;)
Sorry Neo! :oops:
- Coen

Robin Huurman

Bericht door Robin Huurman » 29 sep 2007, 15:36

Wijziging: Op verzoek van Coen
Laatst gewijzigd door Robin Huurman op 29 sep 2007, 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 sep 2007, 15:44

Coen schreef:Inderdaad, zoals hiervoor al gezegd is, zullen de twee Engelstalige juryleden vooral gaan letten op opbouw, orginaliteit en andere zaken waarvoor het niet vereist is om te begrijpen wat er staat! ;)

Daarnaast, NeoThermic spreekt inmiddels een aardig woordje Nederlands, dus zal hij ook aardig kunnen lezen wat er op jullie forums staat! ;)
Neo is altijd nog van het vrouwelijke geslacht.
Ahum, juist ja... Fixed ;)
- Coen

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 29 sep 2007, 16:02

Lucas schreef:Uiteraard staat het Nederlandse taalpakket er op voor als Elbert echt niet zonder het Nederlands kan
Ik spiek no Inglisj!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 29 sep 2007, 16:13

ElbertF schreef:
Lucas schreef:Uiteraard staat het Nederlandse taalpakket er op voor als Elbert echt niet zonder het Nederlands kan
Ik spiek no Inglisj!
ich spreche keine Englisch

Salomon

Bericht door Salomon » 29 sep 2007, 16:32

paul schreef:
ElbertF schreef:
Ik spiek no Inglisj!
ich spreche keine Englisch
Je ne parle pas Anglais

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 29 sep 2007, 16:33

Jaaa..
Coen schreef:Terug ontopic!

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 29 sep 2007, 16:44

Is er 25 oktober nog plek in de 2.0.x-categorie? :)
Wijziging: Schrap dit maar :)

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 29 sep 2007, 16:52

Ik hoop het want binnen dit en 2 weken gaat mijn forum klaar zijn :)

Coen

Bericht door Coen » 29 sep 2007, 17:39

Er is geen limiet op het aantal dat mee mag doen! ;)

Semi_Deus
Contacteer:

Bericht door Semi_Deus » 29 sep 2007, 23:05

Raimon schreef:
Semi_Deus schreef:Er wordt niet alleen gekeken naar wat er op je forum staat, maar ook of het er goed uitziet, alles goed ingedeeld is, je goede support geeft oid. Dus de tekst is niet het belangrijkste, en het is tenslotte een nederlandse contest, dus jij hoeft je forum niet aan te passen zodat het voor de jury makkelijker is.
Goede support, dat lijkt me niet een forum != een support forum per definitie.
De tekst is wel een belangrijke factor jij leest toch ook geen forum met bom vol spelfouten niet door, en een forum waar er bijna geen in staan wel ;)
Met andere woorden het leest (voor de nederlanders) een stuk beter, en het oogt beter.
je goede support geeft oid ;)
Afbeelding

Gesloten