Intel vs AMD

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen

Intel vs AMD

Intel
12
55%
AMD
10
45%

Totaal aantal stemmen: 22

DeMolT

Intel vs AMD

Bericht door DeMolT » 17 okt 2003, 18:11

Wat vind jij het fijnst/best?
en kom met harde feiten! :wink:
ik zelf ben voor Intel ze hebben een lage temperatuur ze zijn super snel(FSB van 800Mhz AMD heeft maar 400mhz)! :D

Intel All the way!

Podium4

Bericht door Podium4 » 17 okt 2003, 18:28

daar ben ik het helemaal mee eens... die amd vind ik maar een beetje omhoog gevallen ... je denkt dat ze sneller en goedkoper zijn maar dat valt dus zwaar tegen.... in prijs maakt het bijna niks uit en de snelheid van een amd loopt achter bij elk intel....
ook is intel betrouwbaarder je kunt ze nog overklokken, dat is met de amd al gedaan zodat deze minder stabiel zijn en dus minder betrouwbaar, amd dus misschien wel wat goedkoper maar door de mindere kwaliteit is amd de Aldi van de processors
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

DeMolT

Bericht door DeMolT » 17 okt 2003, 18:31

maar aldi verkoopt ook wel P4's :P maar je hebt gelijk AMD=Burnable ik heb filmpjes gezien en foto's het is terrible
Afbeelding

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 17 okt 2003, 18:36

amd! :P

LadyBug
Contacteer:

Bericht door LadyBug » 17 okt 2003, 18:44

amd

ewoud

A M D All The Way

Bericht door ewoud » 17 okt 2003, 20:10

AMD, het is wel goedkoper en het draait niet langzamer. Draait ook nog eens stabiel.

Kijk hier maar eens voor een leuk informatief stukje text....
index
overzicht

Voorbeeld:
P4 2.53 Ghz -> € 197
Athlon XP 2800 -> € 189
:wink: Tis niet zo'n groot verschil.... :roll:

Maar goed, AMD, en niet de snelste, duurste, nieuwste, dat haal ik er toch nooit uit! (3 spellen en word....

DeMolT

Bericht door DeMolT » 18 okt 2003, 11:23

AMD loopt absoluut niet stabiel op school werken we met AMD 1000+ we kunnen nauwelijks word opstarten.
Mijn Celereon 366Mhz is sneller als die AMD, AMD heeft een giga hitte probleem ik kan mun P4 2,8Ghz op 25Graden krijgen terwijl ik Apache, FTP server, IE draai, winamp, win XP(natuurlijk) en Photo Impact draai.
Ik kan mun P4 van 2,8 naar 3,3ghz overclocken zonder enig hitte probleem.
Mijn P4 is in 14seconden opgestart terwijl een AMD daar rustig zijn tijd voor neemt.
Heeft AMD een Speciale versie uitgebracht die niet zou doorbranden want er zat een chipje op die dat tegen ging maar eerst brand dat chipje door en dan alsnog de CPU.
Intel heeft een Pentium 4-processor ontwikkeld die speciaal is bedoeld voor toepassing in spelcomputers. De processor met de toevoeging Extreme Edition maakt gebruik van Hyperthreading-technologie. Met een kloksnelheid van 3,2 GHz en een level 2-cache van 512 Kb en een level 3-cache van 2 MB moet de nieuwe chip de honger van gamers en pc-fanaten naar hogere prestaties voorlopig stillen.
Hier op werd geantwoord:
Ik heb zo'n vermoeden dat dit wel eens een AMD killer kon gaan worden, met zulk soort hoeveelheden cache gaan de prestaties veelal flink omhoog. Eens kijken wat AMD hiertegen gaat doen.
Wijziging: [/color]
Dit kwam ik ook nog tegen op de site van PC-Active:
De eeuwigdurende discussie (tot één van beide failliet gaat :-) ). 't Hangt er gewoon vanaf hoe je het bekijkt: - puur op snelheid wint Intel - prijs-kwaliteit wint AMD Apple komt met hun nieuwe G5 ook weer om het hoekje kijken, maar de prijs daarvan is en blijft hoog. Wil je het beste van het beste, koop Intel. Wil je je geld ook nog aan iets anders spenderen, koop AMD.

Ik heb ook is naar die tabel gekeken van hierboven en daar staat dat Intel met alle CPU's sneller is! 8)

Podium4

Bericht door Podium4 » 18 okt 2003, 22:56

DeMolT schreef: Ik kan mun P4 van 2,8 naar 3,3ghz overclocken zonder enig hitte probleem.
Ik denk dat het wel algemeen bekend is maar een amd is standaard overgeklokt.... alles word er uitperst daarom kunnen zo ook goedkoper zijn... intel is gewoon stabieler...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

matel
Contacteer:

Bericht door matel » 19 okt 2003, 10:12

DeMolT schreef:AMD loopt absoluut niet stabiel op school werken we met AMD 1000+ we kunnen nauwelijks word opstarten.
Mijn Celereon 366Mhz is sneller als die AMD
Bij ons op school hebben we Pentium III 667 MHz systemen staan die zeer traaag zijn :wink:

Ik ben zelf voor AMD. Heb zelf een AMD Athlon XP2600 en ben er zeer tevreden over. Lekker snel en stabiel. Hiervoor had ik een XP2000 en daarvoor nog een Duron 800 en een 750.

De K6 serie en alles daarvoor was niet zo best. Vandaar dat ik ook nog een Pentium, een Pentium II en een Pentium III heb gehad. Daarna ging ik pas over op AMD :)
ManyLinks website
ManyThings Forum Kom en wordt ook lid!
Afbeelding

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 19 okt 2003, 11:12

In mijn nieuwe pc komt een intel P4 processor @ 2,6 ghz. Verstand heb ik er niet echt van, ik heb me laten adviseren bij de computerboer hier om de hoek. Wordt wel een leuk systeempje :D
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!

DeMolT

Bericht door DeMolT » 19 okt 2003, 18:24

matel schreef:
DeMolT schreef:AMD loopt absoluut niet stabiel op school werken we met AMD 1000+ we kunnen nauwelijks word opstarten.
Bij ons op school hebben we Pentium III 667 MHz systemen staan die zeer traaag zijn :wink:

Ik ben zelf voor AMD. Heb zelf een AMD Athlon XP2600 en ben er zeer tevreden over. Lekker snel en stabiel. Hiervoor had ik een XP2000 en daarvoor nog een Duron 800 en een 750.

De K6 serie en alles daarvoor was niet zo best. Vandaar dat ik ook nog een Pentium, een Pentium II en een Pentium III heb gehad. Daarna ging ik pas over op AMD :)
jij vind em stabiel omdat je niet anders gewend bent ik heb achter vele amd's gezeten maar intel blijft echt stabieler.
Ik zou is een intel proberen misschien iets duurder maar je krijgt wel waar voor je geld en super goeie service wat ik van AMD niet kan zeggen.

DeMolT

Bericht door DeMolT » 25 okt 2003, 15:27

intel staat voor :D

Rico
Contacteer:

Bericht door Rico » 25 okt 2003, 15:30

Intel
8-6 nu :P
Guess who's back..

DeMolT

Bericht door DeMolT » 25 okt 2003, 15:35

:twisted: amd sucks lol ik ga naar een lanparty en zit daar tegenover iemand die AMD-XP als nick heeft dus ff grote sticker AMD: Not on my machine baby :wink:

matel
Contacteer:

Bericht door matel » 25 okt 2003, 16:30

DeMolT schreef:
matel schreef:

jij vind em stabiel omdat je niet anders gewend bent ik heb achter vele amd's gezeten maar intel blijft echt stabieler.
Ik zou is een intel proberen misschien iets duurder maar je krijgt wel waar voor je geld en super goeie service wat ik van AMD niet kan zeggen.
Ik zit wel vaker achter Intel systemen ;) Heb laatst nog achter een nieuwe P4 3.2GHz gezeten. Natuurlijk is Intel stabiel, maar AMD is minstens net zo stabiel! Al mijn computers thuis zijn nog nooit vastgelopen (onder Windows XP).
ManyLinks website
Afbeelding

DeMolT

Bericht door DeMolT » 25 okt 2003, 17:51

mijn celeron 366 zelfs nie lol win xp is ook heel stabiel :wink:

matel
Contacteer:

Bericht door matel » 25 okt 2003, 18:30

Daarom. Het ligt er gewoon aan welk besturingssysteem je gebruikt, welke software je geïnstalleerd hebt en natuurlijk of je drivers up-to-date zijn. Dan is Intel net zo stabiel als AMD :)
ManyLinks website
Afbeelding

DeMolT

Bericht door DeMolT » 26 okt 2003, 10:28

anders om dan is amd net zo stabiel als intel :twisted:

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 27 okt 2003, 22:52

Hmmmm... Mijn desktop heeft'n P4 2GHz en ben er heel tevreden van. Of'm heel warm wordt weet'k nie, want heb maar liefst 3 fan's bijgestoken in pc en 't zou 'n vertekent beeld geven.

Mn laptop heeft de Intel Centrino 1.3 GHz. Beeeeestige processor. Die 1.3GHz komt dus overeen met een 2.4GHz tot 2.7GHz, afhankelijk van't moment(*). Bij m'n laptop heb ik praktisch nog nooit gehoord dat m'n fan moet draaien (hij werkt wel degelijk, zolang dat die in DOS zit bij opstarten hoor je hem... Twee seconden dus).
Nog'n voordeel is dat die, door die speciale centrino techniek, heel weinig van de batterij verbruikt, en dus soms langer dan 4u30 mee gaat. Doe maar eens na met een AMD of celeron.

(*) Door de centrino techniek, draait de processor niet constant op het volledige vermogen als dit niet nodig is. Dus wanneer er weinig toepassingen draaien, die dan ook niet veel processor capaciteit vragen, gaat de processor automatisch zijn snelheid verlagen. Op die manier spaart de batterij, is er nauwelijks warmteontwikkeling, en kan je toch prima werken met je laptop, en dan nog eens veel langer dan een laptop met een NIET centrino techniek.

DeMolT

Bericht door DeMolT » 28 okt 2003, 09:25

Intel is nu ook bezig met de Pentium M deze heeft ook een extreem laag stroom verbruik en de snelste draait op 1,7Ghz.
Dit is de Centrino versie voor de PC's :wink:

Plaats reactie