VAn phpbb2 naar phpbb3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Coen

Re: VAn phpbb2 naar phpbb3

Bericht door Coen » 03 jun 2007, 21:26

sfforum schreef:De back up is gemaakt op 26-05-07.
En hoe heb je die backup gemaakt dan? :? Dat was mijn eigenlijke vraag! ;)

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 03 jun 2007, 21:29

Zero Override schreef:
sfforum schreef:De back up is gemaakt op 26-05-07.
En hoe heb je die backup gemaakt dan? :? Dat was mijn eigenlijke vraag! ;)
Via het admin paneel in het oude forum. (btw de backup is 9mb)

MandersOnline
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » 04 jun 2007, 23:39

vul eens in:

../../foldernaam

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 05 jun 2007, 06:09

MandersOnline schreef:vul eens in:

../../foldernaam
Hoe bedoel je??? moet ik soms eerst mijn backup, via ftp, uploaden naar de server?

MandersOnline
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » 05 jun 2007, 08:09

sfforum schreef:Hoe bedoel je??? moet ik soms eerst mijn backup, via ftp, uploaden naar de server?
Ik reageer op onderstaande:
sfforum schreef:Ik krijg elke keer als ik op "start conversie" druk de volgende foutmelding "Kan het pad naar....
» Het opgegeven pad is ../forums. "
Ik heb het zelf ook geprobeerd en had netjes ../mp3forum, maar dat werkte niet toen ik deed: ../../mp3forum liep opeens alles goed zonder enig probleem.

Even ter informatie voor anderen dat mp3forum is gewoon informatie site geen downloads :geek:

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 05 jun 2007, 08:22

MandersOnline schreef:
sfforum schreef:Hoe bedoel je??? moet ik soms eerst mijn backup, via ftp, uploaden naar de server?
Ik reageer op onderstaande:
sfforum schreef:Ik krijg elke keer als ik op "start conversie" druk de volgende foutmelding "Kan het pad naar....
» Het opgegeven pad is ../forums. "
Ik heb het zelf ook geprobeerd en had netjes ../mp3forum, maar dat werkte niet toen ik deed: ../../mp3forum liep opeens alles goed zonder enig probleem.

Even ter informatie voor anderen dat mp3forum is gewoon informatie site geen downloads :geek:
Op dit moment is er geen ../../map. Ik heb namelijk alles verwijderd (ook alle tabellen in de database) en phpbb2 weer opnieuw geinstalleerd, dit omdat ik er 1 grote puinhoop van gemaakt had.

Ik probeer nu dus de back up terug te zetten in phpbb2 maar daar krijg ik de melding dat er geen bestand is geupload (een andere foutmelding krijg k niet), en als dat gelukt is dan ga ik weer phpbb3 installeren maar dan zoals het behoort want ik weet wat ik fout heb gedaan.

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 05 jun 2007, 18:47

Ik heb op dit moment met bigdump de back-up kunnen terug zetten en ga me nu weer storten op het converteren naar phpbb3.

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 05 jun 2007, 20:02

Na de back-up terug te hebben gezet heb ik phpbb3 geupload en het installeren en converteren was eigenijk een makkie ( jaja had ik in het begin maar beter opgelet)

Maar ik heb nu nog wel 1 brandende hopelijk laatste vraag. Nu draaien het oude en nieuwe forum naast elkaar . Als ik het oude forum straks heb verwijderd wil ik op het nieuwe forum komen door de originele webpagina te gebruiken.

Nu staat het nieuwe forum op http://www.socialefobie-forum.nl/phpbb3 maar ik wil het op alleen http://www.socialefobie-forum hebben.

Iedereen die mij de afgelopen week geholpen hebben wil ik heel hartelijk danken :lol:

Rob

MandersOnline
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » 05 jun 2007, 21:13

Oude bestanden weg gooien en de Nieuwe bestanden overzetten van phpbb3 naar de root zoals ze dat noemen.

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 05 jun 2007, 21:58

Hij is helemaal geweldig.
Ik zie dat niet alle smilies zichtbaar zijn terwijl de icoontjes wel op de server (in de juiste map) staan.

MandersOnline
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » 05 jun 2007, 22:04

Mogelijk moet je even de oude smilies weer plaatsen op die plek ;)

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 06 jun 2007, 10:36

MandersOnline schreef:Mogelijk moet je even de oude smilies weer plaatsen op die plek ;)
Die smilies zal ik vanavond doen als ik thuis ben.

Ik loop ook nog tegen het volgende aan.

Ik kan geen massa mailing versturen, als bij massa mailing 1 gebruiker invoer (in dit geval mezelf) dan lukt het wel. Ook via de ledenlijst een mail versturen naar 1 persoon lukt wel maar een mail naar alle leden lukt niet.
Bij de logs zie ik deze melding:
E-mail error
» EMAIL/PHP/mail()
/adm/index.php

Ik heb de optie smtp zowel aan als uit gezet maar in beide gevallen lukt het niet, zowel met als zonder wachtwoord. Ik moet er wel bij vertellen dat als ik thuis de mail ophaal van hostplan(met outlook) dat ik wel het smtp path van mijn eigen adsl provider heb moeten invullen.

ps: moet ik,als ik nog meer vragen heb, een nieuwe thread starten want ik ben nu niet echt meer on-topic.

Stef

Bericht door Stef » 07 jun 2007, 10:02

Over e-mail errors in phpBB3 ben ik nog niets tegen gekomen, als je vanuit je hosting geen e-mail had kunnen versturen deed die éne dat ook niet. Mocht je niets hebben verandert is het een bug in phpBB3 en mag je dat hier melden.

sfforum
Contacteer:

Bericht door sfforum » 07 jun 2007, 10:56

Stef schreef:Over e-mail errors in phpBB3 ben ik nog niets tegen gekomen, als je vanuit je hosting geen e-mail had kunnen versturen deed die éne dat ook niet. Mocht je niets hebben verandert is het een bug in phpBB3 en mag je dat hier melden.
Misschien wel handig om even te melden.
Aangezien ik meerdere malen heb geprobeerd een massamailing te versturen krreg ik net van een van de forum leden te horen dat hij al een stuk of 10 keer hetzelfde mailtje had ontvangen.
De massamailing werkt dus wel ondanks de foutmelding.

Stef

Bericht door Stef » 07 jun 2007, 18:13

Dan zou ik dat toch even als bug melden op phpBB.com. :)

Gesloten