Installatie meerdere forums + één password voor alle forums

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Patje1967

Installatie meerdere forums + één password voor alle forums

Bericht door Patje1967 » 09 okt 2003, 20:19

Hoi,

Hier enkele vragen van een "beginner" ;-)
Ik heb meerdere forums nodig (één per thema) met duidelijk gescheiden thema's.
(1) Maak ik die allemaal aan onder één categorie of maak ik voor elk forum ook een categorie aan ? M.a.w. wat zijn de voor- of nadelen van te werken met één of meerdere categoriën vanuit beheerstandpunt ?
(2) Hoe kan ik de forums configureren dat de bezoekers zich slechts één maal moeten registreren om toegang te hebben tot alle forums ?

Alvast bedankt,

Patje

Podium4

Bericht door Podium4 » 09 okt 2003, 21:22

natuurlijk kan dat!!! http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=978 installeer deze mod en je hebt subcategorien!!!

Kijk hier maar 'ns voor een demo daarvan: http://rpgnet.clanmckeen.com/demo/index.php ... is wel erg uitgebreide mod, goed opletten dus bij installeren.
Werkt voor phpbb 2.0.4, 2.0.5 en 2.0.6 en er zijn verschillende styles te gebruiken op elk subforum.... dus precies wat je zoekt...!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Patje1967

Bericht door Patje1967 » 09 okt 2003, 21:35

OK, bedankt, maar dat is niet echt mijn vraag. Heb GEEN behoefte aan subforums, maar wil gewoon weten of ik de verschillende forums onder één categorie zet of onder verschillende (dit kan standaard met phpbb zonder enige bijkomende mods).
In dat kader ook mijn tweede vraag i.v.m. single log on van de gebruikers (hoe kan ik het realiseren dat ze zich één keer moeten registreren en dan toegang tot alle forums). Kan dit ? Zonder te werken met subforums ?

Podium4

Bericht door Podium4 » 09 okt 2003, 21:44

kun je 'ns een voorbeeld geven van een site die dat heeft.... ik snap niet precies wat je bedoeld eigenlijk.....
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Patje1967

Bericht door Patje1967 » 10 okt 2003, 13:21

Nieuwe poging ;-)
(1) Op deze eigene website http://www.phpbb.nl/phpBB/ zijn er twee categoriën aangemaakt : categorie "Support forums" (met als forums "Installatie" en "Het Support forum) en categorie "Algemene forums" (met als forums "Algemeen", "show-off" en "Testing 1-2-3").
Ik wil ook iets dergelijks maken, alleen zijn de forums die ik wil aanmaken niet onder te brengen onder één categorie (teveel uiteenlopende onderwerpen). Vandaar mijn vraag wat de voordelen zijn om de forums in categoriën onder te brengen (behalve waarschijnlijk het gebruiksgemak voor de gebruiker dat de forums met dezelfde thema's in dezelfde categorie zitten). Heeft het groeperen van een aantal forums onder een bepaalde categorie ook voordelen voor de moderator/administrator op het vlak van het beheren van de forums ? Zijn er gemeenschappelijke beheersaspecten de forums die onder één categorie ondergebracht zijn ?
(2) Hoe kan het (liefst zonder Mod wat ik ben een beginner) worden geregeld dat een gebruiker zich éénmalig voor een bepaald forum moet aanmelden en dat hij dan vrije toegang heeft tot alle forums op de website ? Of is dit default bij installatie van een forum ?

alvast bedankt voor de reactie

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 10 okt 2003, 18:16

Het hebben van meerdere categorieën is alleen handig voor het overzicht. Verder maakt het geen verschil.

En je bedoelt met je 2e vraag dat je wil dat gebruikers zich voor 1 forum registreren en dan ook bij het andere forum kunnen inloggen? Dat kan door de database te delen.

Of bedoel je dat als gebruikers zich registreren ze dan pas in subforums mogen posten/lezen? Dit is een standaard mogelijkheid en vind je onder admin -> forum beheer -> permissies.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

Patje1967

Bericht door Patje1967 » 11 okt 2003, 19:16

OK, hiermee weet ik genoeg, bedankt.

Gesloten