Vaarwel phpBB.nl!

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Coen

Bericht door Coen » 13 jan 2007, 19:16

wizzzzzzzz schreef:Vraag mij waarlijk af wat deze topic nu nog voor inhoud heeft, er zijn mensen die maar door blijven agreren op een lange post met een kort antwoord en :roll: deze erbij...

Zo los je dus niets op, ga hier verder geen aandacht meer aan besteden, zonde van mijn tijd dus...
Is de toekomst van phpBB.nl zonde van je tijd dan? :roll: Juist jij als supporter zou je hier wat meer voor moeten inzetten, maar ach waar maak ik me nou nog steeds druk over... :oops:
MindPrison schreef:Ik ben het hier volledig me eens (bovenstaand bericht). Sluiten die handel...
Er word al de hele tijd bewust naar gestreefd om dit topic zo lang mogelijk open te houden, blijkt maar weer hoe goed mensen sommige topics lezen... :roll:
Nymphy schreef:Anyway, ik ga nu de ideeën die hier allemaal staan richting het modhoekje "schoppen" en dan zullen we er eens mee aan de slag gaan :)
Zoals Nymphy hier zegt worden er ook bepaalde zaken allang besproken achter 'gesloten deuren'. Kortom, de reactie van jikker snijdt al helemaal geen hout. Had gewoon voorkomen kunnen worden door even het topic helemaal te lezen. Als je je in een discussie wilt mengen, doe het dan wel voorbereid!
jikker schreef:Hier is de de "vuile was" buiten gehangen.Dit kan als redenen hebben dat de beheerder of admin niet binnen een gesloten topic wenst te reageren op de klachten oid van de mod's.Maar is het dan niet zo dat de wijze waarop nu in het openbaar deze "strijd" word uitgevochten het forum op zich meer schade toebrengt dan het goed doet?Het beeld van de "leiding" krijgt een knauw,en die van de mod's komt over als een zooitje ongeregeld.Terwijl de meeste van hullie,zoniet allen, eigenlijk het beste voor heeft met dit forum.
Heel lang heb ik geprobeert om het achter gesloten deuren te houden. Dat heeft geen zin gehad en toen ben ik tot mijn besluit gekomen om afscheid te nemen van phpBB.nl, iets waar dit topic voor bedoelt was! 'De vuile was buitenhangen' is dus helemaal niet van toepassing, want dat is niet gebeurt! Er is in dit topic hier gevraagd door mensen van het team, naar de mening van de gebruikers!

Nogmaals, lees voortaan even alles voor je post, scheelt een hoop ergernis!

wizzzzzzzz
Contacteer:

Bericht door wizzzzzzzz » 13 jan 2007, 19:48

Prophecy schreef: Is de toekomst van phpBB.nl zonde van je tijd dan? :roll: Juist jij als supporter zou je hier wat meer voor moeten inzetten, maar ach waar maak ik me nou nog steeds druk over... :oops:
Zucht...
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 13 jan 2007, 20:14

Achter trappen aan 100 per uur ja ? Vertel welke verkeerde mentaliteit er is vertel wat moet veranderen en hoe het moet veranderen derest is allemaal onnodig. :roll:

Nymphy

Bericht door Nymphy » 13 jan 2007, 21:06

Beste mensen,

Ondanks dat we liever niet met een slotje gooien, heb ik het idee dat dit topic beter toch op slot kan gaan want i.p.v. beter met elkaar om te gaan gaan we zo direct weer de verkeerde kant op en daar pas ik voor.

Ik laat het topic nog even open zodat er eerst met de rest van het moderator team overlegd kan worden wat we het beste kunnen doen.

Eventueel, een topic openen waarin alle gebruikers hun ideeën kwijt kunnen, niet meer en niet minder...

Het moddergooien (of een klein steek onder water) moet vanaf nu gewoon maar ophouden.
Ik zal alleszinds zodra ik zoiets zie, dit verwijderen of censureren.

Laat ons met zijn alles eraan werken om de sfeer op phpBB.nl vanaf NU weer helemaal te verbeteren!

Dit is het laatste wat ik erover wil zeggen, en hopenlijk ook het laatste bericht wat er in dit topic gepost wordt zodat het topic rustig kan wegzakken en er geen slotje nodig is.

Meerdere reacties zijn op dit moment niet meer nodig, wil je nog op een bericht reageren omdat je je aangesproken voelt, doe dit dan via een PB maar niet meer in dit topic.

Wil je iemand nog aanspreken op zijn gedrag, doe dit dan ook via PB en ook niet meer in dit topic.

Heb je nog een goed idee ? stuur dit dan in een PB naar mij of iemand anders van het moderators team, maar liever ook niet meer in dit topic..

Voor de rest wil ik iedereen bedanken die zich rustig gehouden heeft in dit topic en ideeën die goed bedoeld zijn heeft aangedragen. :thumb:

Liefs,

Nymphy

Bee

Bericht door Bee » 13 jan 2007, 21:10

Ik ga in dit bericht reageren die alle reacties die mij opvielen na mijn laatste bericht in dit onderwerp. Hierdoor kan het zijn dat ik oude koeien ga oprakelen.
Daan schreef:Het team neemt hun beslissingen naar eigen inzicht. Als je het daar niet mee eens bent, dan ga je maar naar een ander forum voor support!
Je vergeet een cruciaal punt. Er zijn weinig alternatieven voor dit forum, en dan moet je zeker de bezoekers niet wegjagen. Dat is nu het probleem.
Fridge schreef:Op zich een goed stappenplan alleen vind in dit nogal tegenstrijdig, wil je de normale gebruikers verplichten te reageren, lijkt me dus niet dat je dit kunt verplichten.
Een ieder die lid is van het supportteam en daarvan ook lid wilt zijn zal zich moeten conformeren aan zo'n regel en dus wel deze verplichting hebben.
Ik vind dat de verantwoordelijk van het team om goede support te bieden aan de bezoekers nu een beetje wordt verschoven naar een paar gebruikers die het leuk vinden om support te geven. Ik denk dat het team zelf ook die verantwoordelijkheid heeft, het moet niet worden afgeschoven aan welwillende gebruikers. Die zullen zich dan gewoonweg gebruikt gaan voelen. Daarnaast hoort een supportteam op de manier zoals het nu wordt toegepast gewoon onder de noemer ranksmijterij. Ze hebben niets meer dan een rankje, zoals je waarschijnlijk al wist.

@salomon: Een robot antwoord altijd hetzelfde, en je schuift nu een oplossing voor de achteruitgang eigenlijk gewoon weg. Het inzetten van een robot moedigd niet aan om een antwoord te gaan zoeken, het antwoord komt toch wel.

@Prophecy: Wat ik bij de eerste stap zet, lijkt misschien een kwantiteitseis, maar waar komt het idee vandaan dat een kwaniteitsstijging geen kwaliteitsstijging kan zijn? Het aanmoedigen om elk topic binnen de tijd beantwoord te krijgen moet zorgen voor goede antwoorden he :wink:

@Svenn: Het is geen dwang, maar het is bedoeld aan aanmoediging. Het is voor iedereen een uitdaging om een gezellige gemeenschap te krijgen waarin iedereen goed wordt geholpen. Je zorgt niet voor een gemeenschap als nieuwelingen geen antwoord krijgen. Dit soort eisen gelden ook in bedrijven, bedoeld om de consument tevreden te houden. Iedereen moet blij worden van het product, en dat doe je door de service :wink: Ik heb het woord correct nooit in mijn woorden gehad, iedereen geeft wel eens foute antwoorden, ook jij, en zeker ook ik.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Daan

Bericht door Daan » 13 jan 2007, 22:04

@Bee,

Daar ben ik het enigzins mee eens. Echter moet je wel de actie van een moderator respecteren. En als een moderator vind dat een topic dicht gaat dan gata een topic dicht. Dan meot je daar niet moeilijk om gaan doen.

Er zijn voldoende alternatieven (vind ik)
Phpbbservice
phpbb.com
phpbb.de
etc..

Dit was mijn laatste bericht in dit topic

Coen

Bericht door Coen » 13 jan 2007, 22:24

Bee schreef:@Prophecy: Wat ik bij de eerste stap zet, lijkt misschien een kwantiteitseis, maar waar komt het idee vandaan dat een kwaniteitsstijging geen kwaliteitsstijging kan zijn? Het aanmoedigen om elk topic binnen de tijd beantwoord te krijgen moet zorgen voor goede antwoorden he :wink:
In het geval van het verplicht stellen van een topic antwoorden binnen 24u, moet je er wel van uit kunnen gaan dat het antwoord wat gegeven word goed is. Ik vind niet dat je alleen maar moet antwoorden omdat er dan een antwoord staat en de gebruiker zich niet zo genegeerd voelt. Dat is volgens mij reinste onzin...

Beter geen antwoord dan een fout antwoord, toch?
Daan schreef:@Bee,

Daar ben ik het enigzins mee eens. Echter moet je wel de actie van een moderator respecteren. En als een moderator vind dat een topic dicht gaat dan gata een topic dicht. Dan meot je daar niet moeilijk om gaan doen.

Er zijn voldoende alternatieven (vind ik)
Phpbbservice
phpbb.com
phpbb.de
etc..

Dit was mijn laatste bericht in dit topic
Dit is inderdaad waar, mits je er van uit kunt gaan dat een moderator bekwaam is in wat hij/zij doet. Iets waar het op dit moment geen tekort aan is, aangezien het met de moderators wel goed zit.

De alternatieven zijn inderdaad wel beschikbaar maar weten gebruikers dat ook? Ik denk dat veel mensen nog niet eens van het bestaan van phpBBservice.nl afweten? Daarnaast beheerst niet iedereen een tweede taal naast het Nederlands, dus is het goed om een goed Nederlandstalig support forum te hebben! :)

Daan

Bericht door Daan » 14 jan 2007, 09:13

Toch nog maar 1 berichtje.

Ik ben het daar volledig mee eens. Ik heb er verder ook geen commentaar op. Ik blijf wel bij mijn vorige bericht dat mensen een moderator actie meoten respecteren.

Simon Templar
Contacteer:

Bericht door Simon Templar » 14 jan 2007, 17:21

Daan schreef:dat mensen een moderator actie meoten respecteren.

Helemaal mee eens, Daan.:-)
Afbeelding

Jantaxi
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 14 jan 2007, 18:33

Hier eens een reactie van een gebruiker die nog niet zo lang PHPbb gebruikt en sinds een aantal maanden gebruiker is van dit forum.

Als nieuwe PHPBB-gebruiker kom je al heel snel op dit forum terecht, aangezien de meeste mensen zullen denken dat dit de Nederlandse tak is van PHPbb.com, en dus de officiële Nederlandse supportsite is (die indruk had ik de eerste tijd tenminste). Pas na vele berichten (en mijn aangeboren nieuwsgierigheid) kwam ik er al snel achter dat er meer supportsites zijn voor dit mooie stukje forumsoftware.

Sindsdien heb ik op verschillende fora support gevraagd, en helaas moet ik concluderen dat op andere sites (zoals phpbbservice) vaak sneller een DUIDELIJK antwoord wordt gegeven, dan op het "grootste PHPBB supportforum van Nederland". Zeker als de vragen uitgebreider waren of wat moeilijker van aard... Dit vind ik jammer, maar wel opvallend...

Ik ben dankzij de verkregen support mij gaan verdiepen in andermans problemen om te kijken of ik misschien (als leek) ook een bijdrage kon leveren aan andere beginnende gebruikers. In een enkel geval is me dat (volgens de reacties) zelfs gelukt...

Wat mij opvalt is dat dit forum er een vreemde denkwijze op na houdt wat betreft "vrijheid van meningsuiting". Zodra er iets wordt geplaatst waar een teamlid/moderator het niet mee eens is, wordt het onderwerp gesloten en in sommige gevallen zelfs de gebruiker geband. In een geval viel het mij zelfs op dat de gebande gebruiker reageerde op een bericht van een moderator, maar blijkbaar hebben die "diplomatieke onschendbaarheid" verkregen en mogen hun blijkbaar iets meer dan de rest. Persoonlijk vind ik dat moderators en teamleden juist het goede voorbeeld moeten geven (iets wat de meeste gelukkig wel doen overigens).

Ik ben normaliter bijna dagelijks op dit forum te vinden, maar heb door andere bezigheden dit forum een aantal dagen niet bezocht. In die tijd is dit onderwerp geplaatst en 6 pagina's gevuld met berichten van allerlei aard (goed/slecht/positief/negatief/contructief/afkrakend, etc.). Ik heb dit met steeds grotere verbazing zitten lezen! WAT EEN KINDERKLAS!

Ik heb uit eerdere onderwerpen al begrepen dat er onvrede was (en is) over diverse beleidszaken op dit forum. Echter, iedere keer werd zo'n onderwerp gesloten (weg vrijheid van meningsuiting). Tot mijn vreugde las ik dat dit onderwerp HOE DAN OOK OPEN zou blijven! Helaas... blijkbaar is de betreffende moderator op haar vingers getikt, want van hetzelfde toetsenbord kwam de melding dat iedereen maar stil moest zijn, anders kwam er toch een slotje op.... MEN HEEFT DUS NIETS GELEERD!!!

Dat sommige mensen berichten plaatsen die geen constructieve bijdrage leveren aan de oplossing van het ontstane probleem is lastig en zelfs vervelend te noemen, maar is wel een uiting van ontstane irritatie(s) en mag in Nederland volgens de grondwet wel degelijk geuit worden! Het zijn wel gebruikers van dit forum die graag zouden zien dat dit weer het beste supportforum van Nederland wordt lijkt me (als ik hun andere reacties op dit forum bekijk tenminste).

De positieve/constructieve bijdragen zijn natuurlijk goed en die mensen geven ook aan dat het duidelijk beter kan. De reactie van Bee vind ik tot op heden de ENIGE JUISTE en ik zou ook graag zien dat iedereen zich daar aan zou gaan houden (niet over praten binnen het mod-team, maar gewoon DOEN).

Natuurlijk... moderators zijn ook mensen, maar ze dienen wel een voorbeeld te zijn voor hun gebruikers. Zodra ze dat niet zijn, dan mogen ze daarop aangesproken worden (ook via een onderwerp als dit). Besluiten van moderators dienen gerespecteerd te worden, maar dat kan alleen als ze het respect hebben van hun gebruikers. Zoiets krijg je niet zomaar, dat moet je verdienen. Ik heb reacties gezien van kersverse moderators die heel fanatiek zijn, en die het beste bedoelingen hebben met dit forum, maar blijkbaar nog niet het respect verdiend hebben van een groot deel van de gebruikers. Dat is jammer, maar begrijpelijk.

Het feit is dat er een aantal goede mensen besloten hebben om dit forum te verlaten en/of geen support meer te geven op dit forum. Dit heeft er voor gezorgd dat er nu (EINDELIJK) wel een discussie is ontstaan die niet meteen wordt gesloten. Ik denk dat er een aantal mensen flink geschrokken zijn door dat vertrek en nu eindelijk beseffen dat er toch snel iets moet gaan veranderen, aangezien dit anders wel eens een forum zou kunnen gaan worden van alleen moderators en teamleden (en een aantal beginnende gebruikers die de andere supportfora nog niet kennen).

Ik besef me heel goed dat er veel jonge gebruikers zijn van PHPBB (ik ben zelf een oude eigenwijze <piep> van 39), en dat is vaak ook te zien aan de reacties (de wijze van reageren). Het zijn echter vaak ook die mensen die met de beste oplossingen komen voor problemen (ook al weten ze dat niet altijd even goed te formuleren zodat een beginnende gebruiker het ook meteen begrijpt).

Ik denk dat iedereen zich eens moet proberen in te leven in de situatie van de ander (bijv. de beginnende gebruiker, de supporter, de vertaler, de moderator, de admin, etcetera), en lees dan je eigen reacties van de laatste tijd nog eens door... Ik denk dat velen van jullie ineens begrijpen waarom er vaak aanvullende vragen worden gesteld... (is een teken dat de reactie/oplossing niet duidelijk genoeg geformuleerd is).

Tot slot spreek ik de wens uit dat IEDEREEN zich nu gaat beseffen dat we allemaal mensen zijn die met een hobby bezig zijn (de meeste althans en ik in elk geval), en dat het in (de meeste gevallen) op vrijwillige basis is.

Besef dat de mensen die hulp vragen vaak ongeduldig zijn (die mensen willen nou eenmaal graag SNEL een oplossing voor iets waar ze zelf niet uitkomen). Er is niets zo irritant dan te zien dat andere (vaak simpele) vragen WEL beantwoord worden en uitgerekend JOUW vraag dus niet!

Besef ook dat de mensen die support geven dat in hun eigen tijd doen en PHPBB niet hun leven is, maar een hobby waar ze vaak veel tijd in steken.
Laten we met z'n allen van die hobby genieten in plaats van elkaars hobby te verpesten!

Met vriendelijke groet,

Een tevreden PHPbb-gebruiker

Het is niet mijn bedoeling geweest om zo'n lang bericht te plaatsen, maar het is wel zo lang geworden doordat ik veel dingen duidelijk wilde maken in de hoop dat het voor iedereen nu eens duidelijk wordt. Ik heb in mijn bericht geen mensen willen beledigen, ook al besef ik mij dat het zo wel opgepakt kan worden. Mocht iemand zich beledigd voelen, dan kan er via PB/email worden gereageerd.
Afbeelding

Bee

Bericht door Bee » 14 jan 2007, 22:42

Daan schreef:Toch nog maar 1 berichtje.

Ik ben het daar volledig mee eens. Ik heb er verder ook geen commentaar op. Ik blijf wel bij mijn vorige bericht dat mensen een moderator actie meoten respecteren.
Alhoewel je niet zal reageren volgens je belofte: Heb ik ooit gezegd dat gebruikers de mod acties moet negeren? Ik heb in het stappenplan gezegd dat ze elkaar, dus beide kanten op, moeten respecteren. Wij zijn het daar met elkaar over eens. Ik vind echter niet dat je dan gebruikers moet dwingen een ander supportforum te zoeken. Een helder overleg met de bezoeker via PB kan tot een veel beter resultaat leiden.

We zijn in dit topic in een fase gekomen dat eigenlijk iedereen het wel met elkaar eens is. Over de kleine details is misschien nog een verschil van mening, maar dat kan je nog wel oplossen. Daarover struikelen betekend dus gewoon dat je een fortje om jezelf hebt gebouwd, en dan is het misschien maar beter om in je eigen hokje te blijven.

Reageren in dit topic heeft dus nog maar weinig zin, het is nu aan het team om ervoor te zorgen dat de wensen van de bezoekers ook echt in uitvoering komen, op een manier dat ze respectabel zijn, en niet dat we blijven hangen in deze discussie. En als het team denkt dat er dan niets hoeft veranderen, dan is dat fout.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Coen

Bericht door Coen » 15 jan 2007, 02:03

Jantaxi schreef:Natuurlijk... moderators zijn ook mensen, maar ze dienen wel een voorbeeld te zijn voor hun gebruikers. Zodra ze dat niet zijn, dan mogen ze daarop aangesproken worden (ook via een onderwerp als dit). Besluiten van moderators dienen gerespecteerd te worden, maar dat kan alleen als ze het respect hebben van hun gebruikers. Zoiets krijg je niet zomaar, dat moet je verdienen. Ik heb reacties gezien van kersverse moderators die heel fanatiek zijn, en die het beste bedoelingen hebben met dit forum, maar blijkbaar nog niet het respect verdiend hebben van een groot deel van de gebruikers. Dat is jammer, maar begrijpelijk.
Goed punt 1! :thumb:
Jantaxi schreef:Het feit is dat er een aantal goede mensen besloten hebben om dit forum te verlaten en/of geen support meer te geven op dit forum. Dit heeft er voor gezorgd dat er nu (EINDELIJK) wel een discussie is ontstaan die niet meteen wordt gesloten. Ik denk dat er een aantal mensen flink geschrokken zijn door dat vertrek en nu eindelijk beseffen dat er toch snel iets moet gaan veranderen, aangezien dit anders wel eens een forum zou kunnen gaan worden van alleen moderators en teamleden (en een aantal beginnende gebruikers die de andere supportfora nog niet kennen).
Goed punt 2! :thumb:

Deze twee punten zijn de twee belangrijkste uit je verhaal! ;) Vooral de tweede is voor mij in het bijzonder erg van toepassing! :) Van de ene kant ben ik blij dat ze na mijn vertrek eindelijk wat dingen rigoreus om gaan gooien, maar aan de andere kant denk ik; Waar hebben ze dat verdomme niet eerder gedaan?
Jantaxi schreef:Besef ook dat de mensen die support geven dat in hun eigen tijd doen en PHPBB niet hun leven is, maar een hobby waar ze vaak veel tijd in steken.
Laten we met z'n allen van die hobby genieten in plaats van elkaars hobby te verpesten!
Goed punt 3! :thumb:

Er gaat stiekem heeeeel veel tijd in zitten! ;) Niet dat ik dat erg vind, maarja als het op den duur gaat op de manier zoals het hier ging, word dat wel erg en heb je vaak niet eens zin om er tijd voor te maken... :roll:

Daan

Bericht door Daan » 15 jan 2007, 06:57

@ Bee

Eerst praten, werkt dat niet, dan ga je maar weg. Is dat beter?

Jantaxi
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 15 jan 2007, 14:23

Prophecy schreef: Goed punt 1! :thumb:
Goed punt 2! :thumb:
Deze twee punten zijn de twee belangrijkste uit je verhaal! ;)
Ik hoop toch wel dat je de rest van het bericht ook goed (genoeg) vond... :wink:
Ik heb geprobeerd om mijn gevoelens en gedachten in een bericht te plaatsen zoals ik (als beginnende PHPbb gebruiker en lid van dit forum) erover dacht na het lezen van de recente berichten (waaronder dit topic).
Prophecy schreef: Vooral de tweede is voor mij in het bijzonder erg van toepassing! :) Van de ene kant ben ik blij dat ze na mijn vertrek eindelijk wat dingen rigoreus om gaan gooien, maar aan de andere kant denk ik; Waar hebben ze dat verdomme niet eerder gedaan?
Ik heb er bewust voor gekozen om geen namen te noemen, aangezien mijn opmerkingen geschreven zijn onder het motto "Wie de schoen past, trekt hem maar aan"... :oops: :wink:

Ze hebben het volgens mij nog niet allemaal veranderd. Ik zie nog steeds slotjes geplaatst worden op onderwerpen waarvan ik vind dat het niet had gehoeven. Anderen daarentegen zie ik dat (gelukkig) nu veel minder doen... Er is dus nog hoop... :wink:
Prophecy schreef: Goed punt 3! :thumb:

Er gaat stiekem heeeeel veel tijd in zitten! ;) Niet dat ik dat erg vind, maarja als het op den duur gaat op de manier zoals het hier ging, word dat wel erg en heb je vaak niet eens zin om er tijd voor te maken... :roll:
Ik weet een beetje wat je bedoelt. Niet wat het support-gedeelte betreft, maar wel als moderator (van de ene site) en admin (van mijn eigen site en forum). En op dit forum lees ik ineens veel selectiever... Hopelijk wordt het niet te selectief... :wink:
Afbeelding

Salomon

Bericht door Salomon » 15 jan 2007, 16:10

Ik vind ook dat er nog te vaak een slotje op wordt gegooid.
Zo van:

Je hebt een gratis host, topci gesloten. Dat hoeft niet, dat kan ook zonder slotje (zo ging het voorheen toch ook?)

Stef

Bericht door Stef » 15 jan 2007, 16:23

We hebben niet voor niets centrale onderwerpen, dit om veelvuldigheid van die onderwerpen te voorkomen. Het sluiten voorkomt dus dat er in dat bericht informatie komt te staan die men sneller tegenkomt in het hosting topic.

Volledig correct gesloten dus. :)

Salomon

Bericht door Salomon » 15 jan 2007, 16:50

In het verleden ging het toch ook goed zonder slotje?

Stef

Bericht door Stef » 15 jan 2007, 17:02

Salomon schreef:In het verleden ging het toch ook goed zonder slotje?
Ja, ik begrijp je wel Salomon het te benadrukken heeft dus geen enkele zin. :wink: Nee, voorheen ging dat niet goed vandaar dat we nu altijd die berichten sluiten.

aswnl
Contacteer:

Bericht door aswnl » 17 jan 2007, 23:14

Jantaxi schreef:In die tijd is dit onderwerp geplaatst en 6 pagina's gevuld met berichten van allerlei aard (goed/slecht/positief/negatief/contructief/afkrakend, etc.). Ik heb dit met steeds grotere verbazing zitten lezen! WAT EEN KINDERKLAS!
Tsja, na deze hele draad te hebben gelezen kom ik ook wel zo'n beetje tot die conclusie. Daarbij speelt ook mijn ervaring mee dat je als goedwillende gebruiker die een goedbedoelde suggestie afgeeft meteen wordt besprongen door een moderator. Dat is toch heel anders op een gebruikers-supportforum zoals ik dat ken van mijn eigen webhoster (PCeXtreme).
Ik begrijp dat het in veel gevallen liefdewerk-oud-papier is, maar het zou erg fijn zijn als de Hoekse- en Kabeljauwse twisten tot het verleden gaan behoren...

Stef

Bericht door Stef » 18 jan 2007, 01:02

aswnl schreef:Ik begrijp dat het in veel gevallen liefdewerk-oud-papier is, maar het zou erg fijn zijn als de Hoekse- en Kabeljauwse twisten tot het verleden gaan behoren...
Wij ook, dat betekent dus dat men moet accepteren dat hier ook mensen zijn die het niet altijd even met je eens zijn. Dat geld voor ons als moderators en beheerders maar ook voor de gebruikers.

Negatieve over phpBB.nl moet er nu echt eens uitgaan. Wij doen ons best een geweldig support forum van te maken waarin we het support weer naar een hoger niveau willen gaan tillen. Maar dit zal enkel en alleen gebeuren als we allen weer enthousiast over dit forum worden. Dan krijgt het team weer zin om te werken voor phpBB.nl en dan gaat de rest van het forum vanzelf mee.

De boel opstoken of ellende lange discussies gaan daarom nu echt tot het verleden behoren, tenminste willen we het bovenstaande bereiken. Op onze beurt gaan we werken aan een beter contact punt, dat men als ze zich niet goed geholpen vinden worden of een idee/verbetering makkelijk contact kunnen opnemen met iemand van het team.

Nu ik merk dat dit onderwerp - gelukkig - een beetje begint in te zakken lijkt het erop dat iedereen zijn zegje heeft gedaan. En gaat dit topic, je raad het al, op slot. Mocht je nog altijd opmerkingen hebben die niet genoemd zijn in dit topic, schroom dan niet in de Lounge een topic te openen. Deze gaat - misschien wel symbolisch - op slot om aan te geven dat deze discussies nu hopelijk tot het verleden behoren. :)

Gesloten