Hoe word ik hier geholpen !?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
jikker
Contacteer:

Hoe word ik hier geholpen !?

Bericht door jikker » 30 dec 2005, 00:54

L.s.

Door een sucsesvolle hackpoging op mijn forum was ik gedwongen om van de versie 2.0.0.8 te updaten naar 2.0.18.Omdat ik op de oude versie een portal had lopen en diverse mods kon ik dit alleen maar doen door een database rechtstreeks hier op mijn server over te zetten.Dit geeft veel problemen,die ik mede heb kunnen oplossen door veel te lezen op dit forum.

Mijn forum loopt weer als Lassie.Maar waar ik een beetje over struikelde bij het zoeken op dit forum is dat men soms wel eens vergeet dat niet iedereen een expert is in het bewerken van php-scripts ect.Ik snap dat als je hier regelmatig komt,en mensen wilt helpen,dat je moe kan worden van de tig-ste vraag over de emailer.php of Query die moet worden gedaan.Maar probeer het ook eens andersom te bekijken.Ik ben drie dagen aan het zoeken geweest naar de juiste Query voordat ik verder kon met het opbouwen van mijn forum.Vrijwel alle hits in de zoekmachiene waren van de aard
"zucht...zoek eerst eens,voordat je een vraag steld"
ect.

Ik snap dat veel mensen er veel tijd in steken om anderen te helpen,zo ben ik tenslote ook een heel eind gekomen.De kennis hier is dan ook van onschatbare waarde,maar bestaat er een mogenlijkheid om de kennisbank uit te breiden,of het forum zodanig op te ruimen dat de zoekfunctie weer een beetje "overzichtelijk " wordt?

Let wel,ik roep dit alles niet omdat ik het beter kan/weet....maar na tig berichten "beter zoeken ect" zakte mij de hoop soms wel eens in de schoenen.

Ik hoop dat dit verhaal als opbouwende kritiek word ontvangen.Het is door mij hier geplaatst,omdat anderen misschien aanvullende ideeën hebben hierover.

Bedankt voor alle hulp die ik hier heb kunnen vinden!

Eddy.

Mel

Bericht door Mel » 30 dec 2005, 01:39

Als ik hier even op mag reageren....

Dat iemand zo reageert is niet zo heel netjes, maar ikzelf ben nooit zo afgewimpeld..

Maar het eerst goed zoeken heeft niet alleen te maken met .. zucht, de zoveelste vraag.. (denk ik dan.)
Door hier goed op het forum rond te neuzen, te googelen of te zoeken op andere phpbb fora, leer je het phpBB forum, het phpBB netwerk,de mappenstructuur enzovoorts wél heel goed kennen. En dat helpt je weer bij het oplossen van toekomstige problemen :wink:
Als overal klakkeloos antwoord op wordt gegeven betekent dat toch dat je je forum niet zelf zal kunnen onderhouden.
En mensen die verwachten dat ze dat 1,2,3 even kunnen doen doordat anderen hier in jip & janneke-taal alles even uitleggen.. die hebben pech :o

Maar kan zijn dat mijn idee iets te optimistisch is :roll:

.

YorickB

Bericht door YorickB » 30 dec 2005, 02:18

Het wordt tijd voor een topic met veelgebruikte termen en problemen :)?

Bee

Bericht door Bee » 30 dec 2005, 09:25

Voor het updaten van je forum wordt zeer veel en uitgebreide informatie gegeven in elk release topic wat in discussie loopt, het 2.0.18 topic is zelfs een van de grootste topics op dit forum, en je kan er dus zeker van zijn dat de gezochte informatie er in staat.

Voor het aanpassen van phpBB is kennis van php niet verplicht, af en toe wel makkelijk. De mods zijn er in het verleden ook in gekomen, dus lijkt het mij opzich niet moeilijk. Voor het installeren van mods en voor het uitvoeren van database opdrachten staat in de kennisbank een goed artikel, dus dan vind ik het logisch als daar naar wordt verwezen

Het probleem met emailer.php is dat mensen lekker gaan zitten prutten in hun configuratie, maar niet weten wat ze doen. Het probleem komt dagelijks meerdere keren voor, en dat kan vervelend worden, zeker met de bijna 200 berichten per dag die hier geplaatst worden.

Het verwijderen van oude berichten doen we niet, en gaan we ook niet doen. De hoeveelheid oude topics die we hebben loopt op tot ver in de duizenden, om alle berichten te verwerken zouden we maanden bezig zijn. Daar hebben wij, als vrijwilligers, gewoonweg niet genoeg tijd voor.

Ten slotte wil ik er op wijzen dat de aangeboden hulp vrijwillig is en waarschijnlijk ook zo zal blijven, en wanneer er zaken zijn die ze niet bevallen dit vooral moeten melden bij de beheerder. Elk probleem is even ernstig, dus iedereen heeft even veel recht op support.

En mocht je aanvullingen hebben voor de kennisbank, voel je vrij om ze te schrijven en te submitten. Dan kan altijd bepaald worden of het artikel waardevol is.
... Maar ik modereer (nog) niet.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 30 dec 2005, 10:06

ik moet toegeven dat de zoek functie niet meer eficiënt werkt veelal door bovenstaande quote .
Daarom probeer ik ook veelal het juiste topic erbij te zetten maar om dat topic te vinden gebruik ik de zoekknop waardoor ik meestal gewoon niet antwoord.

Het bovenstaande probleem is inderdaat wat slecht gekozen omdat er een heel groot topic staat bij discussie dacht ik daarover dus mss kon je daar wel wat vragen, maar weet ook dat niemand hier er voor betaald is dus sommigen hun prikkelbaarheid soms een beetje uiten in een topic...

om zo'n qoutes te vermijden zet de zoeklink er gewoon bij die je gebruikt hebt...

grt svenn

Plaats reactie