Door een sucsesvolle hackpoging op mijn forum was ik gedwongen om van de versie 2.0.0.8 te updaten naar 2.0.18.Omdat ik op de oude versie een portal had lopen en diverse mods kon ik dit alleen maar doen door een database rechtstreeks hier op mijn server over te zetten.Dit geeft veel problemen,die ik mede heb kunnen oplossen door veel te lezen op dit forum.
Mijn forum loopt weer als Lassie.Maar waar ik een beetje over struikelde bij het zoeken op dit forum is dat men soms wel eens vergeet dat niet iedereen een expert is in het bewerken van php-scripts ect.Ik snap dat als je hier regelmatig komt,en mensen wilt helpen,dat je moe kan worden van de tig-ste vraag over de emailer.php of Query die moet worden gedaan.Maar probeer het ook eens andersom te bekijken.Ik ben drie dagen aan het zoeken geweest naar de juiste Query voordat ik verder kon met het opbouwen van mijn forum.Vrijwel alle hits in de zoekmachiene waren van de aard
ect."zucht...zoek eerst eens,voordat je een vraag steld"
Ik snap dat veel mensen er veel tijd in steken om anderen te helpen,zo ben ik tenslote ook een heel eind gekomen.De kennis hier is dan ook van onschatbare waarde,maar bestaat er een mogenlijkheid om de kennisbank uit te breiden,of het forum zodanig op te ruimen dat de zoekfunctie weer een beetje "overzichtelijk " wordt?
Let wel,ik roep dit alles niet omdat ik het beter kan/weet....maar na tig berichten "beter zoeken ect" zakte mij de hoop soms wel eens in de schoenen.
Ik hoop dat dit verhaal als opbouwende kritiek word ontvangen.Het is door mij hier geplaatst,omdat anderen misschien aanvullende ideeën hebben hierover.
Bedankt voor alle hulp die ik hier heb kunnen vinden!
Eddy.