- Wat is het probleem?
een bestaand phpbb forum versie 2.0.13 wil ik plaatsen onder een nieuwe domeinnaam en op een andere server. Heb dit gedaan zoals omschreven op http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=8 (kennisbank)
Kwam daarin afbeeldingen tegen die niet overeenkomen met mijn phpmyAdmin. Is uiteindelijk dan ook niet gelukt.
Wanneer ontstond het probleem? bij het volgen van de beschrijving onder Kennisbank.
Adres van je forum: http://www.5broden2vissen.nl/forum/
Omdat gister na vele uren proberen niets lukte, heb ik de database gewist en is er nu geen forum zichtbaar op de nieuwe server.
Vandaag kan ik een nieuwe backup maken.
Geïnstalleerde mods:geen
Huidige template:nvt
phpBB versie: 2.0.13 (wil overgaan naar de nieuwste versie
Host:nvt
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd?nee
Heb je gezocht naar een antwoord?ja
Kennisbank geraadpleegd om forum over te zetten. Aangezien ik phpBB al heb geinstalleerd, hoef ik dus allen de database maar te kopieeren.
Op oudeserver via phpmyAdmin gekeken waar ik dat kon doen. Niet gevonden, vandaar maar een volledige backup gemaakt via admin-paneel - "Backup database" Ik krijg dan een .sql bestand van 47MB.
Dit bestand wilde ik importeren naar nieuwe server via phpmyAdmin, maar kon nergens een importeer-knop vinden (alleen maar export).
Uiteindelijk in phpmyAdmin een scherm gevonden waar ik het bestand vanaf mijn PC kan laten lezen. Dit duurt vele minuten, met als resultaat een wit scherm, blijkbaar is hij dan klaar met laden.
Dan zou het klaar moeten zijn, en kun je een testje doen. Helaas zie ik dan geen nieuw forum op mijn site.
(ik kan me dan ook niet voorstellen dat het klaar is, moet er niet nog iets gebeuren met het sql bestand van 47MB?)
Ik heb ook nog eens het sql-bestand via ftp naar de nieuwe server gestuurd, alleen is mij niet duidelijk waar hij moet staan en hoe dan verder...
Duidelijk zal zijn dat ik geen ervaring heb met SQL. Heb op dit forum al wel rond gestruind, maar nog niet de juiste oplossing gevonden.
Wie kan me verder helpen?
- Vraag: wat kan ik beter doen?
nieuwe phpBB aanmaken op nieuwe server en dan database importeren? of database en phpBB beide kopieeren en op nieuwe server plaatsen. Vervolgens 2.0.13 upgraden naar 2.0.18?
- als het forum er eenmaal staat, wil ik achteraf de vormgeving wijzigen, dus dat is geen probleem.
- ik heb al gelezen over een prog "bigdump" heb ik die nodig om 47MB over te plaatsen?
Wie heeft er tijd om me verder te helpen?
bij voorbaat dank Nico