Ik dacht aan de style athena en jouw tutorial geeft de richting aan
doumawis

klopt ja. En heeft mij ook best wel wat tijd gekost om te leren, maar nu ken ik genoeg php, om zelf een complete site erin te schrijvendoumawis schreef:ja scripting in phpdat is echt programmeren met loops en vertakkingen
Voor mijn shop moest ik wat veranderen aan de perl scripts, maar dat heeft weinig te makenmet echt programmeren
doumawis
gegeven map Athena(uitgepakt) met daarin drie mappen: extra , admin, imagesStap 2:
Je pakt de zip uit. Dan controleer je of er nog een map instaat, wanneer dat zo is, kopieer die dan even naar de hoger gelegen map. Deze moet je straks uploaden. Controleer ook of de naam van het cfg bestand hetzelfde is als de naam van de map! Anders zal je style straks niet kunnen installeren.
sorry dit is niet duidelijkJe pakt de zip uit. Dan controleer je of er nog een map instaat, wanneer dat zo is, kopieer die dan even naar de hoger gelegen map.
[/quote]klopt ja. En heeft mij ook best wel wat tijd gekost om te leren, maar nu ken ik genoeg php, om zelf een complete site erin te schrijven
sorry paulus dit moet duidelijker: ik kan er geen touw aan vast knopenpaulus schreef:bij sommige mappen zit er dan een submap in (Dus bij voobeeld template/athena), maar dat is in jouw geval niet zo.
Je bedoelt het maakt niet uit waar je de gedownloade map Atena neerzet op je eigen computer ( local computer)paulus schreef:ik zal er naar kijken, ben nog met bas ermee bezig.
Het maakt niet uit waar je de map op je computer hebt staan, wel waar op de ftp.
Beter is om de map Athena in de map met de naam templates testoppen( de map Athena komt op de server ook ineen map templates terecht)Stap 3:
Start je ftp programma en maak verbinding met je host. Ga naar de map styles. Upload hier de map die je de net geunzipped hebt.
Ja dat klopt.doumawis schreef:Je bedoelt het maakt niet uit waar je de gedownloade map Atena neerzet op je eigen computer ( local computer)paulus schreef:ik zal er naar kijken, ben nog met bas ermee bezig.
Het maakt niet uit waar je de map op je computer hebt staan, wel waar op de ftp.
Ftp, verander ik niet in serverm dit is iets heel anders!doumawis schreef:Beter is om de map Athena in de map met de naam templates testoppen( de map Athena komt op de server ook ineen map templates terecht)Stap 3:
Start je ftp programma en maak verbinding met je host. Ga naar de map styles. Upload hier de map die je de net geunzipped hebt.
MAAR als je deze map upload( remote server)= op de server zet, dan moet de map Athena wel in een bepaalde map geplaatst worden ( deze map is dan de templates map van de forum map)
Opm: ik heb mijn phpBB2 bestanden in een nieuwe map "forum" gezet
Ook hier is je taalgebruik kort door de bocht en voor het schrijven van instructies moet je dit niet doen: beter is : op de ftp te vervangen door de server
Je moet instructies schrijven voor degewone windowscomputergebruiker
doumawis
Nee, maakt niet uit. Of je het in C:\Athena of D:\hup\pel\de\pup\Athena neerzet, je moet het toch uploaden naar je server.doumawis schreef:Je bedoelt het maakt niet uit waar je de gedownloade map Atena neerzet op je eigen computer ( local computer)paulus schreef:ik zal er naar kijken, ben nog met bas ermee bezig.
Paulus is tot niets verplicht! NIEMAND is hier tot iets verplicht. Wij geven vrijwillig support, en niemand is ook maar iets verplicht voor jou te doen.Beter is om de map Athena in de map met de naam templates testoppen( de map Athena komt op de server ook ineen map templates terecht)Stap 3:
MAAR als je deze map upload( remote server)= op de server zet, dan moet de map Athena wel in een bepaalde map geplaatst worden ( deze map is dan de templates map van de forum map)
Opm: ik heb mijn phpBB2 bestanden in een nieuwe map "forum" gezet
Ook hier is je taalgebruik kort door de bocht en voor het schrijven van instructies moet je dit niet doen: beter is : op de ftp te vervangen door de server
Je moet instructies schrijven voor degewone windowscomputergebruiker
doumawis
bee schreef:Overigens, wat snap je nu nog niet? Want je zit nu oeverloos te praten, maar geeft niet aan of je het wel of niet snapt!
Als je het zo goed weet hoe het moet, doe het dan zelf, en ga niet onze probeersels afkraken AUB.Ja Paulus bedankt he : wanneer komt die style klaar: haha
Goede en duidelijke tutorials schrijven is een vak apart en lijkt op het geven van onderwijs
Jan Douma
B.Ed.