hoe phpbb up te loaden ?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 11:58

Weer bedankt paulus !

Ik dacht aan de style athena en jouw tutorial geeft de richting aan

doumawis :)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 apr 2005, 11:59

graag gedaan :thumb:

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 12:02

ja scripting in phpdat is echt programmeren met loops en vertakkingen
Voor mijn shop moest ik wat veranderen aan de perl scripts, maar dat heeft weinig te makenmet echt programmeren

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 apr 2005, 12:04

doumawis schreef:ja scripting in phpdat is echt programmeren met loops en vertakkingen
Voor mijn shop moest ik wat veranderen aan de perl scripts, maar dat heeft weinig te makenmet echt programmeren

klopt ja. En heeft mij ook best wel wat tijd gekost om te leren, maar nu ken ik genoeg php, om zelf een complete site erin te schrijven :)

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 12:08

installatie style:
Stap 2:
Je pakt de zip uit. Dan controleer je of er nog een map instaat, wanneer dat zo is, kopieer die dan even naar de hoger gelegen map. Deze moet je straks uploaden. Controleer ook of de naam van het cfg bestand hetzelfde is als de naam van de map! Anders zal je style straks niet kunnen installeren.
gegeven map Athena(uitgepakt) met daarin drie mappen: extra , admin, images

nou wat is dit? :
Je pakt de zip uit. Dan controleer je of er nog een map instaat, wanneer dat zo is, kopieer die dan even naar de hoger gelegen map.
sorry dit is niet duidelijk

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 apr 2005, 12:09

bij sommige mappen zit er dan een submap in (Dus bij voobeeld template/athena), maar dat is in jouw geval niet zo.

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 12:14

klopt ja. En heeft mij ook best wel wat tijd gekost om te leren, maar nu ken ik genoeg php, om zelf een complete site erin te schrijven :)
[/quote]

Als je al een programmeerachtegrond hebt dan is het te doen ..

wat ik een erg leuk inleidersboek vind voor php is: php4 of 5 zonder stress van jochen franke

probeer( ik dan) maar eens een eigen site te maken met een catalogus database of zelf een eigenklein tellertje ( haha) in php

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 apr 2005, 12:16

ik ben vorig jaar febrauri pas begonnen met php, met het boek PHP 4.2 van Peter Kassenaar.

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 12:21

paulus schreef:ik ben vorig jaar febrauri pas begonnen met php, met het boek PHP 4.2 van Peter Kassenaar.
`

kijk maar eens naar deze boeken van jochen franke het is lekker ontspannen geschreven en duidelijk !

Nou ik ga proberen de style aan de praat te krijgen

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 12:24

paulus schreef:bij sommige mappen zit er dan een submap in (Dus bij voobeeld template/athena), maar dat is in jouw geval niet zo.
het komt erop neer dat de map Athena niet in de map templates geplaatst moet worden?
dacht ik eerst wel toen ik de tutorial bestudeerde van deze style

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 apr 2005, 12:28

de mappen structuur moet er zo uit komen te zien:
root |
|template|
|subsilver|
|admin
|images
|athena|
|admin
|images

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 12:34

paulus schreef:bij sommige mappen zit er dan een submap in (Dus bij voobeeld template/athena), maar dat is in jouw geval niet zo.
sorry paulus dit moet duidelijker: ik kan er geen touw aan vast knopen

voorbeeld style Athena
- download style
- unzip style ( op buroblad)
- nodig om de style straks te kunnen uploaden via het administratiepaneel van phpBB is dat ....... ( bijv de style bestanden in de map Athena geplaats is en de conf.php dezelfde naam als de map heeft( controleer dit)
- je hebt nu een map met de naam Athena ( de style) op je werkblad staan en nu ga je via het adminstratie gedeelte deze mapAthena uploaden naar de server waar het in de map templates geplaats word
opm: maakt het uit waar je de map Athena hebt staan op e computer?

nou ja in deze trant

Laatst gewijzigd door doumawis op 05 apr 2005, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 apr 2005, 12:38

ik zal er naar kijken, ben nog met bas ermee bezig.
Het maakt niet uit waar je de map op je computer hebt staan, wel waar op de ftp.

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 12:52

paulus schreef:ik zal er naar kijken, ben nog met bas ermee bezig.
Het maakt niet uit waar je de map op je computer hebt staan, wel waar op de ftp.
Je bedoelt het maakt niet uit waar je de gedownloade map Atena neerzet op je eigen computer ( local computer)

Stap 3:
Start je ftp programma en maak verbinding met je host. Ga naar de map styles. Upload hier de map die je de net geunzipped hebt.
Beter is om de map Athena in de map met de naam templates testoppen( de map Athena komt op de server ook ineen map templates terecht)

MAAR als je deze map upload( remote server)= op de server zet, dan moet de map Athena wel in een bepaalde map geplaatst worden ( deze map is dan de templates map van de forum map)

Opm: ik heb mijn phpBB2 bestanden in een nieuwe map "forum" gezet

Ook hier is je taalgebruik kort door de bocht en voor het schrijven van instructies moet je dit niet doen: beter is : op de ftp te vervangen door de server

Je moet instructies schrijven voor degewone windowscomputergebruiker

NOU OM HET GOED DUIDELIJk TE KRIJGEN GA NAAR http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=21

Paulus bedankt!
Bedenk dat duidelijke instructies schrijven een vak apart is
Het lijkt op het onderwijs : goed duidelijke onderwijsinstructies voor de leerlingen

Laatst gewijzigd door doumawis op 05 apr 2005, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 apr 2005, 13:03

doumawis schreef:
Je bedoelt het maakt niet uit waar je de gedownloade map Atena neerzet op je eigen computer ( local computer)
Ja dat klopt.
doumawis schreef:
Stap 3:
Start je ftp programma en maak verbinding met je host. Ga naar de map styles. Upload hier de map die je de net geunzipped hebt.
Beter is om de map Athena in de map met de naam templates testoppen( de map Athena komt op de server ook ineen map templates terecht)

MAAR als je deze map upload( remote server)= op de server zet, dan moet de map Athena wel in een bepaalde map geplaatst worden ( deze map is dan de templates map van de forum map)

Ook hier is je taalgebruik kort door de bocht en voor het schrijven van instructies moet je dit niet doen: beter is : op de ftp te vervangen door de server

Ftp, verander ik niet in serverm dit is iets heel anders!
Zoals ik al gezegt heb, dit is geen officiele tut, en moet nog wat aan veranderd worden.

Bee

Bericht door Bee » 05 apr 2005, 13:06

Hoe lang is deze discussie al in vredesnaam bezig?
doumawis schreef:
Nee, maakt niet uit. Of je het in C:\Athena of D:\hup\pel\de\pup\Athena neerzet, je moet het toch uploaden naar je server.
Stap 3:

Paulus is tot niets verplicht! NIEMAND is hier tot iets verplicht. Wij geven vrijwillig support, en niemand is ook maar iets verplicht voor jou te doen.

FTP is net windows verkenner, alleen maakt het nu wel uit waar je de map neerzet. Alle templates komen in hun eigen submap van de templates map van phpBB. Als je het daar instopt, en daarna via het administratiepaneel installeert, dan werkt het.

Nogmaals: Als je het niet begrijpt, wij doen ons uiterste best, maar we zijn niet verplicht n00bische teksten te schrijven. We willen het support een beetje op een hoger niveau krijgen.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Bee

Bericht door Bee » 05 apr 2005, 13:07

Overigens, wat snap je nu nog niet? Want je zit nu oeverloos te praten, maar geeft niet aan of je het wel of niet snapt!

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 13:08

Ja Paulus bedankt he : wanneer komt die style klaar: haha

Goede en duidelijke tutorials schrijven is een vak apart en lijkt op het geven van onderwijs

Jan Douma :)
B.Ed.

Bee

Bericht door Bee » 05 apr 2005, 13:09

bee schreef:Overigens, wat snap je nu nog niet? Want je zit nu oeverloos te praten, maar geeft niet aan of je het wel of niet snapt!
Ja Paulus bedankt he : wanneer komt die style klaar: haha

Goede en duidelijke tutorials schrijven is een vak apart en lijkt op het geven van onderwijs

Jan Douma
B.Ed.
Als je het zo goed weet hoe het moet, doe het dan zelf, en ga niet onze probeersels afkraken AUB.

doumawis

Bericht door doumawis » 05 apr 2005, 13:11

waar heb jij het nu weer over?

Paulus heeft me goed geholpen alleen zijn style installeren is me niet duiedelijk so what?

Gesloten