Verkoop Webdesign => KVK

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Stef

Bericht door Stef » 10 mar 2005, 22:37

Menace2Society schreef:
Stef schreef:
sukkelaap schreef:ik snap daar eigenlijk allemala geen hout van :S
Zoiezo, als ik jou was zou ik ermee wachten en gewoon alvast beginnen om zwart voor vrienden en kennissen websites te maken.
Euh...op het forum is het verboden warez aan te bieden...
..maar de moderators sporen wel aan om zwart te werken? :shock:
Eh? Ik ga hier niet eens serieus op in.

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 10 mar 2005, 22:42

Hij heeft wel een punt daar ;)

Mark

Bericht door Mark » 11 mar 2005, 02:04

Ik heb mijzelf onlangs ook ingeschreven bij de kamer van koophandel;
kost €53,99 per jaar (ze worden elke jaar goedkoper)

Hou me bezig met webdesing en hosting. Weet zo niet wat de exacte regels zijn maar daar is wel weer veel van terug te vinden op internet.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 11 mar 2005, 07:01

@headout: wij lezen te veel wht....... :wink:

webbie x heeft alles samen gevat. Dacht alleen bij mijzelf dat die prijs van de kvk per maand was. :oops:

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 11 mar 2005, 10:42

WebSiteNet schreef:@headout: wij lezen te veel wht....... :wink:
Lol :D
Maar is niet alleen wht hoor, is ook de kennis die ik dagelijks op doe sinds een anderhalf jaar ;)

Stef

Bericht door Stef » 11 mar 2005, 17:04

headout schreef:Hij heeft wel een punt daar ;)
Sorry, ik kan warez niet met zwart werken vergelijken. :wink:

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 11 mar 2005, 17:13

Stef schreef:Sorry, ik kan warez niet met zwart werken vergelijken. :wink:
Sorry Stef, maar je slaat de plank nu wel erg mis. In beide gevallen kun je uiteindelijk te maken krijgen met de FIOD/ECD. Ik denk dat je beter even na moet gaan denken over je standpunt, en dan eens haarfijn uitleggen waarom je het een niet toestaat, en het ander zelfs stimuleert.

Over het algemeen zijn zwartwerkende designers, ook de designers die niet geheel eerlijk aan hun licenties gekomen zijn voor hun ontwerp programma's ;)

Stef

Bericht door Stef » 11 mar 2005, 17:25

headout schreef:
Stef schreef:Sorry, ik kan warez niet met zwart werken vergelijken. :wink:
Sorry Stef, maar je slaat de plank nu wel erg mis. In beide gevallen kun je uiteindelijk te maken krijgen met de FIOD/ECD. Ik denk dat je beter even na moet gaan denken over je standpunt, en dan eens haarfijn uitleggen waarom je het een niet toestaat, en het ander zelfs stimuleert.
Hoevaak zie je in de (lokale) krant niet staan van die kleine advertentie, van schilders, computerhulp, huishoudens. In bijna alle gevallen is dit zwart werk. Maar ik denk niet dat die mensen snel met het FIOD-ECD in aanraking komen. Misschien wel als ze teveel ermee verdienen, maar als je kijkt naar Prophecy neem ik niet aan dat FIOD-ECD daarachter aan gaat.
headout schreef:Over het algemeen zijn zwartwerkende designers, ook de designers die niet geheel eerlijk aan hun licenties gekomen zijn voor hun ontwerp programma's ;)
Als je die vergelijking maakt wel ja.

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 11 mar 2005, 17:35

Stef schreef:Hoevaak zie je in de (lokale) krant niet staan van die kleine advertentie, van schilders, computerhulp, huishoudens. In bijna alle gevallen is dit zwart werk.
Ja, én? In mijn omgeving ken ik ook voldoende mensen die hun software niet eerlijk verkregen hebben, dus? Dan mag dat opeens wel op dit forum?

Waar het om gaat: jij (of de crew van dit forum) staat niet toe dat hier over warez gesproken wordt (terecht mijn inziens), maar stimuleert (jij) wel zwart werken. Beide zijn illegale handelingen. Ik zeg niet dat gemiddelde zwartwerker te maken krijgt met een bezoekje van "meneer FIOD", uiteindelijk overigens wel als de zaken erg voorspoedig gaan trouwens.

Trek 1 lijn zou ik zeggen. Of ga in ieder geval niet als crewlid op deze manier te werk.

//edit:
Stef schreef:Als je die vergelijking maakt wel ja.
't is geen vergelijking, 't is een constatering. Helaas niet onderbouwd met feiten.

Stef

Bericht door Stef » 11 mar 2005, 17:58

Het gaat dus om mijn voorbeeldfunctie? :roll:

Ok dan zeg ik het anders als MENS zeg ik dat je gerust zwart kan doen, tot dat je te veel verdient maar als MODERATOR trek ik wat ik daar gezegt in.

*Voelt zich net een politicus.

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 11 mar 2005, 19:33

Stef schreef:Het gaat dus om mijn voorbeeldfunctie? :roll:
Lijkt me logisch, of wou je zeggen dat je die *hier* niet hebt? Je kunt dan wel toevoegen aan je bericht dat je dat als mens zegt, maar je blijft nog altijd mod.
Stef schreef:Ok dan zeg ik het anders als MENS zeg ik dat je gerust zwart kan doen, tot dat je te veel verdient maar als MODERATOR trek ik wat ik daar gezegt in.
Lekker advies van iemand die *geen* verstand van zaken blijkt te hebben. Geef dan geen advies.
De originele vraag was:
sukkelaap schreef:Ben je verplicht bij het verkopen/dienst verlenen van Webdesign om je in te schrijven bij de KVK
Ja, dat ben je. Tenzij je denkt binnen de Lijst van vrije beroepen te vallen.
Laatst gewijzigd door headout op 11 mar 2005, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 11 mar 2005, 19:34

Jan Stef Balkenende?

Zwart werken is werken zonder het aan de overheid door te geven om bv. uitkering te behouden of om meer te verdienen.

Een vrienden dienst doen en daar een zakcentje voor krijgen is iets anders.

Headout moet wel kvk/btw nr hebben, want dat staat niet allen zakelijker, maar leg de belasting dienst maar eens uit waarom je inkomen met 100den euro's per maand stijgt (ps: ik heb geen flauw idee wat de omzet en/of winst van je bedrijf is).

Ik ben geen fiscaal adviseur, dus het kan zijn dat ik dingen hele maal fout zeg. Headout heeft veel meer verstand van dit soort zaken, maar kan wel even rustig antwoord geven en het hier een beetje aardig houden op dit forum..... :wink:

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 11 mar 2005, 19:39

WebSiteNet schreef:Headout heeft veel meer verstand van dit soort zaken, maar kan wel even rustig antwoord geven en het hier een beetje aardig houden op dit forum..... :wink:
Hmm, ik dacht dat ik nog redelijk kalm bleef :mrgreen:
(Kan over het algemeen niet zo heel goed tegen dit soort foute adviezen :oops:)

Verder heb je helemaal gelijk, ook op het onderdeel dat ik een btw/kvk nummer moet hebben ;) Ik word SIDN deelnemer, zegt dat verder genoeg ;)?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 11 mar 2005, 19:44

Sidn deelnemen valt best mee (€50 per maand). Ripe member. Dat zegt wat..... :wink:

Eigen sidn = bedrijf is uit de kinder tijd en begint professioneel te worden.

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 11 mar 2005, 19:49

WebSiteNet schreef:Eigen sidn = bedrijf is uit de kinder tijd en begint professioneel te worden.
:mrgreen: :mrgreen:
Vraag ik me toch af waarom er dan zo weinig webhosters lid zijn van de SIDN. Maar mooie uitspraak, ga ik onthouden :lol:

//edit: ik vergeet iets wannabee-mod's te zeggen: ontopic maar weer? :lol:

Stef

Bericht door Stef » 11 mar 2005, 20:11

headout schreef:
WebSiteNet schreef:Headout heeft veel meer verstand van dit soort zaken, maar kan wel even rustig antwoord geven en het hier een beetje aardig houden op dit forum..... :wink:
Hmm, ik dacht dat ik nog redelijk kalm bleef :mrgreen:
(Kan over het algemeen niet zo heel goed tegen dit soort foute adviezen :oops:)
Ik vind het nog steeds geen fout advies, ik zei er ook bij dat dit om vrienden en kennissen gaat. Lijkt me sterk dat je dat wit gaat doen. :roll:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 12 mar 2005, 07:26

Ik werk ook soms zwart hoor. Maar dat gaat dan om een paar euro per maand.

Normaal gesproken werk ik voor een webdevelopment bedrijf met kvk & btw.

Plaats reactie