Eh? Ik ga hier niet eens serieus op in.Menace2Society schreef:Euh...op het forum is het verboden warez aan te bieden...Stef schreef:Zoiezo, als ik jou was zou ik ermee wachten en gewoon alvast beginnen om zwart voor vrienden en kennissen websites te maken.sukkelaap schreef:ik snap daar eigenlijk allemala geen hout van :S
..maar de moderators sporen wel aan om zwart te werken?
Verkoop Webdesign => KVK
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
- WebSiteNet
- Contacteer:
Sorry Stef, maar je slaat de plank nu wel erg mis. In beide gevallen kun je uiteindelijk te maken krijgen met de FIOD/ECD. Ik denk dat je beter even na moet gaan denken over je standpunt, en dan eens haarfijn uitleggen waarom je het een niet toestaat, en het ander zelfs stimuleert.Stef schreef:Sorry, ik kan warez niet met zwart werken vergelijken.
Over het algemeen zijn zwartwerkende designers, ook de designers die niet geheel eerlijk aan hun licenties gekomen zijn voor hun ontwerp programma's

Hoevaak zie je in de (lokale) krant niet staan van die kleine advertentie, van schilders, computerhulp, huishoudens. In bijna alle gevallen is dit zwart werk. Maar ik denk niet dat die mensen snel met het FIOD-ECD in aanraking komen. Misschien wel als ze teveel ermee verdienen, maar als je kijkt naar Prophecy neem ik niet aan dat FIOD-ECD daarachter aan gaat.headout schreef:Sorry Stef, maar je slaat de plank nu wel erg mis. In beide gevallen kun je uiteindelijk te maken krijgen met de FIOD/ECD. Ik denk dat je beter even na moet gaan denken over je standpunt, en dan eens haarfijn uitleggen waarom je het een niet toestaat, en het ander zelfs stimuleert.Stef schreef:Sorry, ik kan warez niet met zwart werken vergelijken.
Als je die vergelijking maakt wel ja.headout schreef:Over het algemeen zijn zwartwerkende designers, ook de designers die niet geheel eerlijk aan hun licenties gekomen zijn voor hun ontwerp programma's
Ja, én? In mijn omgeving ken ik ook voldoende mensen die hun software niet eerlijk verkregen hebben, dus? Dan mag dat opeens wel op dit forum?Stef schreef:Hoevaak zie je in de (lokale) krant niet staan van die kleine advertentie, van schilders, computerhulp, huishoudens. In bijna alle gevallen is dit zwart werk.
Waar het om gaat: jij (of de crew van dit forum) staat niet toe dat hier over warez gesproken wordt (terecht mijn inziens), maar stimuleert (jij) wel zwart werken. Beide zijn illegale handelingen. Ik zeg niet dat gemiddelde zwartwerker te maken krijgt met een bezoekje van "meneer FIOD", uiteindelijk overigens wel als de zaken erg voorspoedig gaan trouwens.
Trek 1 lijn zou ik zeggen. Of ga in ieder geval niet als crewlid op deze manier te werk.
//edit:
't is geen vergelijking, 't is een constatering. Helaas niet onderbouwd met feiten.Stef schreef:Als je die vergelijking maakt wel ja.
Lijkt me logisch, of wou je zeggen dat je die *hier* niet hebt? Je kunt dan wel toevoegen aan je bericht dat je dat als mens zegt, maar je blijft nog altijd mod.Stef schreef:Het gaat dus om mijn voorbeeldfunctie?
Lekker advies van iemand die *geen* verstand van zaken blijkt te hebben. Geef dan geen advies.Stef schreef:Ok dan zeg ik het anders als MENS zeg ik dat je gerust zwart kan doen, tot dat je te veel verdient maar als MODERATOR trek ik wat ik daar gezegt in.
De originele vraag was:
Ja, dat ben je. Tenzij je denkt binnen de Lijst van vrije beroepen te vallen.sukkelaap schreef:Ben je verplicht bij het verkopen/dienst verlenen van Webdesign om je in te schrijven bij de KVK
Laatst gewijzigd door headout op 11 mar 2005, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- WebSiteNet
- Contacteer:
Jan Stef Balkenende?
Zwart werken is werken zonder het aan de overheid door te geven om bv. uitkering te behouden of om meer te verdienen.
Een vrienden dienst doen en daar een zakcentje voor krijgen is iets anders.
Headout moet wel kvk/btw nr hebben, want dat staat niet allen zakelijker, maar leg de belasting dienst maar eens uit waarom je inkomen met 100den euro's per maand stijgt (ps: ik heb geen flauw idee wat de omzet en/of winst van je bedrijf is).
Ik ben geen fiscaal adviseur, dus het kan zijn dat ik dingen hele maal fout zeg. Headout heeft veel meer verstand van dit soort zaken, maar kan wel even rustig antwoord geven en het hier een beetje aardig houden op dit forum.....
Zwart werken is werken zonder het aan de overheid door te geven om bv. uitkering te behouden of om meer te verdienen.
Een vrienden dienst doen en daar een zakcentje voor krijgen is iets anders.
Headout moet wel kvk/btw nr hebben, want dat staat niet allen zakelijker, maar leg de belasting dienst maar eens uit waarom je inkomen met 100den euro's per maand stijgt (ps: ik heb geen flauw idee wat de omzet en/of winst van je bedrijf is).
Ik ben geen fiscaal adviseur, dus het kan zijn dat ik dingen hele maal fout zeg. Headout heeft veel meer verstand van dit soort zaken, maar kan wel even rustig antwoord geven en het hier een beetje aardig houden op dit forum.....

Hmm, ik dacht dat ik nog redelijk kalm bleefWebSiteNet schreef:Headout heeft veel meer verstand van dit soort zaken, maar kan wel even rustig antwoord geven en het hier een beetje aardig houden op dit forum.....

(Kan over het algemeen niet zo heel goed tegen dit soort foute adviezen

Verder heb je helemaal gelijk, ook op het onderdeel dat ik een btw/kvk nummer moet hebben

- WebSiteNet
- Contacteer:
Ik vind het nog steeds geen fout advies, ik zei er ook bij dat dit om vrienden en kennissen gaat. Lijkt me sterk dat je dat wit gaat doen.headout schreef:Hmm, ik dacht dat ik nog redelijk kalm bleefWebSiteNet schreef:Headout heeft veel meer verstand van dit soort zaken, maar kan wel even rustig antwoord geven en het hier een beetje aardig houden op dit forum.....![]()
(Kan over het algemeen niet zo heel goed tegen dit soort foute adviezen)

- WebSiteNet
- Contacteer: