Edit notatie

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Inspiration

Edit notatie

Bericht door Inspiration » 16 feb 2004, 19:20

Wanneer er een reactie gewijzigd wordt, komt er een stukje text te staan met "bericht laatst gewijzigd op" etc...

Bij mij werkt dit stukje niet helemaal meer. Zo staat de verkeerde nick bij die text. Ik heb in het verleden eraan zitten prutsen weet ik nog, maar niet meer precies wat ik veranderd heb. Weet iemand het goede stuk code voor dit probleem en waar ik dit kan oplossen?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 16 feb 2004, 19:23

Rond regel 1133 van viewtopic.php staat standaard dit:

Code: Selecteer alles

//
	// Editing information
	//
	if ( $postrow[$i]['post_edit_count'] )
	{
		$l_edit_time_total = ( $postrow[$i]['post_edit_count'] == 1 ) ? $lang['Edited_time_total'] : $lang['Edited_times_total'];

$l_edited_by = '<br /><br />' . sprintf($l_edit_time_total, $poster, create_date($board_config['default_dateformat'], $postrow[$i]['post_edit_time'], $board_config['board_timezone']), $postrow[$i]['post_edit_count']);
	}
	else
	{
		$l_edited_by = '';
	}

Fok!

Bericht door Fok! » 05 apr 2004, 22:24

Als het goed is, komt het stukje tekst 'Laatst gewijzigd door [username] op [dag & datum] er alleen te staan als de user zélf de post edit, maar niet als een moderator of admin de tekst wijzigt.

Waar en wat moet ik gaan zitten programmeren om het zo te krijgen dat die tekst ook verschijnt als een post dus door een moderator of admin gewijzigd wordt?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 05 apr 2004, 22:26

Fok! schreef:Waar en wat moet ik gaan zitten programmeren om het zo te krijgen dat die tekst ook verschijnt als een post dus door een moderator of admin gewijzigd wordt?
http://mods.mosymuis.nl/viewtopic.php?t=91

Fok!

Bericht door Fok! » 05 apr 2004, 22:54

Bijna Mosy!! Bijna!

Ik heb die MOD gebruikt en geupload en natuurlijk meteen getest. Alleen, als ik nu een bericht edit, komt er prima te staan dat ie gewijzigd is, maar dan wel door de originele poster. MIJN naam komt er dus niet te staan....

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 05 apr 2004, 22:56

f*ck ja idd, da's logisch ook. :) Er zijn (heel) wat meer wijziginen voor nodig om dat te fixen, zal er morgen eens naar kijken.

Fok!

Bericht door Fok! » 05 apr 2004, 23:00

Heel heel heel graag!!! :thumb:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 apr 2004, 16:11

Ik heb de mod opnieuw gemaakt, nu met de moderator/admin namen erbij. Er was wel een database wijziging nodig.
http://mods.mosymuis.nl/viewtopic.php?t=91

Fok!

Bericht door Fok! » 06 apr 2004, 16:38

:thumb:

maarrrr..... nu ligt wel even tijdelijk het hele forum plat.
Iets met een enorme error....

Een bericht editten gaat nu zoals we het wilden hebben, ook met de juiste naam eronder.
Maar: een nieuw bericht invoegen lukt niet!!! Helpiehelpie!!!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 apr 2004, 16:41

Wat is die error? Ik heb hier zelf geen last van, ook niet bij het plaatsen van een nieuw topic. :idea:

Fok!

Bericht door Fok! » 06 apr 2004, 16:43

Het heeft de maken met de snelreply.

Als je via de normale manier een reply d'r ingooit is er niets aan de hand.
Ik kan die error niet heel duidelijk lezen (gaat snel door het beeld en klikt vervolgens door), maar ik lees als bovenste regel dat het in viewtopic.php zit.

Vervolgens zet ie de tekst die je in de snelreplybox hebt ingetypt als titel van je bericht....

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 apr 2004, 16:47

Euh, bij het posten van een nieuw topic krijg ik hem bij jou wel te zien hoor;

Warning: Missing argument 21 for submit_post() in /www/htdocs/bach/forum/includes/functions_post.php on line 216
en dit is dezelfde error als bij het quick reply'en.

Ik vermoed dat je iets fout gemod hebt, laat de regels die beginnen met submit_post( (posting.php) en function submit_post( (includes/functions_post.php) eens zien?

Fok!

Bericht door Fok! » 06 apr 2004, 16:54

posting.php

submit_post($mode, $post_data, $return_message, $return_meta, $forum_id, $topic_id, $post_id, $poll_id, $topic_type, $bbcode_on, $html_on, $smilies_on, $attach_sig, $bbcode_uid, $post_info['poster_id'], str_replace("\'", "''", $username), str_replace("\'", "''", $subject), str_replace("\'", "''", $message), str_replace("\'", "''", $poll_title), $poll_options, $poll_length);
includes/function_post.php

function submit_post($mode, &$post_data, &$message, &$meta, &$forum_id, &$topic_id, &$post_id, &$poll_id, &$topic_type, &$bbcode_on, &$html_on, &$smilies_on, &$attach_sig, &$bbcode_uid, &$post_userid, &$post_username, &$post_subject, &$post_message, &$poll_title, &$poll_options, &$poll_length)

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 06 apr 2004, 17:43

De oplossing is simpel: 26 regels onder de eerste submit_post() in posting.php wordt deze functie bij jou nog eens aangeroepen. Dit heeft te maken met je "Log Actions" mod. Voer dus nogmaals deze instructies uit, maar nu op de 2e regel. :bier:

#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
            submit_post($mode, $post_data, $return_message, $return_meta, $forum_id, $topic_id, $post_id, $poll_id, $topic_type, $bbcode_on, $html_on, $smilies_on, $attach_sig, $bbcode_uid, str_replace("\'", "''", $username), str_replace("\'", "''", $subject), str_replace("\'", "''", $message), str_replace("\'", "''", $poll_title), $poll_options, $poll_length);

#
#-----[ IN-LINE FIND ]---------------------------------------------------
#
$bbcode_uid

#
#-----[ IN-LINE AFTER, ADD ]---------------------------------------------------
#
, $post_info['poster_id']

Gesloten