Hoe krijg ik de faq's per stuk doorgelinkt naar antwoord?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
yari

Bericht door yari » 08 mar 2014, 12:28

• Adres van je forum: http://levensreis.nl
    Event. modificaties op je forum: nvt
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
is het nog niet :)

Momenteel help en een vriend met zijn site/forum en hij wil de vragenlijst en antwoorden daar geplaatst hebben.
Dat heb ik gedaan , heb de permissies daar nu als "liberty" nu en verfijning kan later nog, maar bedacht me dat het efficiënter/fraaier is als daar ( http://www.levensreis.nl/viewtopic.php?f=12&t=155 )
NA interesse voor antwoord op de vraag, dit antwoord ook gelijk in beeld komt!

Nu en per 5 vragen moeten mensen zoeken naar een antwoord en is bv lastiger als je maar bv 4 vragen eens wil lezen.

Antwoorden heb ik hier nu in een word bestandje staan. Hoe (en graag kinderlijk eenvoudig gezien mijn beginners ervaring met moderatie en termen) pas ik dit netjes aan zoals ik voorstel hier? :mrgreen: :oops:

Theriddler
Contacteer:

Re: Hoe krijg ik de faq's per stuk doorgelinkt naar antwoo

Bericht door Theriddler » 08 mar 2014, 16:27

je zou bijv onder elke vraag een spoiler bbcode kunnen plaatsen met daarin dan het antwoord

instructies vind je hier

yari

Bericht door yari » 08 mar 2014, 18:55

Theriddler schreef:je zou bijv onder elke vraag een spoiler bbcode kunnen plaatsen met daarin dan het antwoord

instructies vind je hier
Dank voor je poging, maar ik ben teveel leek om dit al te snappen, sorry!
Stap voor stap en als voorbeeld hier met bv? :

Vraag 1 : hoe krijg ik als ik de vraag aanklik, meteen een antwoord "in beeld" ?

Antwoord is dan: (na klikken) Log in op phpbb.nl en vraag het daar!

NASHVILLE

Bericht door NASHVILLE » 08 mar 2014, 20:33

Je zou elke antwoorden in een nieuwe onderwerp moeten maken en deze op slot te doen mocht je niet dat gebruikers op reageren.

Die vraag 1 onderwerp geeft je de naam.

Code: Selecteer alles

Vraag 1: Waarom is Nederland overwegend christelijk geworden?
Daarna wijzig je in faq's de

Overzicht van vragen van diverse mensen (wordt aangevuld)

Maar je gebruikt de

[url=url link onderwerp vraag 1]Vraag 1: Waarom is Nederland overwegend christelijk geworden?[/url]
voorbeeld

David
Contacteer:

Bericht door David » 08 mar 2014, 20:36

Als je ieder antwoord in een aparte reactie zou plaatsen, dan kun je de link van die reactie gebruiken. Wat je dan kunt doen is de vraag omzetten in een link naar de reactie. Zal een voorbeeld voor je maken:

Als je deze BBcode gebruikt:

[url=http://www.levensreis.nl/viewtopic.php?f=12&t=154#p150]Vraag 1: Waarom is Nederland overwegend christelijk geworden?[/url]
Krijg je dit effect:

Nu wordt er niet direct naar vraag 1 gelinkt maar naar 1 t/m 5 maar als je nu iedere antwoord in een apart reactie zet dan krijg je 5 verschillende links. Het is wel een beetje handwerk in het begin, maar denk dat het de mooiste oplossing is ;)
Wijziging: Toevoeging:
Zie dat NASHVILLE ook had gereageerd, zie dat hij in principe de zelfde oplossing geeft. Maar dan met onderwerpen. Ik denk zelf dat de reacties beter zijn, omdat je de FAQ dan kunt beperken tot 1 onderwerp. Je linkt dan alleen naar de reacties waar de vragen worden beantwoord. Maar in principe zijn beide opties goed, maar net wat jij zelf het prettigst vind
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

yari

Bericht door yari » 09 mar 2014, 08:12

David schreef: Nu wordt er niet direct naar vraag 1 gelinkt maar naar 1 t/m 5 maar als je nu iedere antwoord in een apart reactie zet dan krijg je 5 verschillende links. Het is wel een beetje handwerk in het begin, maar denk dat het de mooiste oplossing is ;)
Bedankt jullie allebei! Zal proberen de komende tijd tussendoor wat te gaan freubelen daar!
De faq's zullen zoals nu lijkt beperkt blijven tot enkel de vragen "uit publiek" en zijn meestal gerelateerd aan de bijbel.
Zie dat NASHVILLE ook had gereageerd, zie dat hij in principe de zelfde oplossing geeft. Maar dan met onderwerpen. Ik denk zelf dat de reacties beter zijn, omdat je de FAQ dan kunt beperken tot 1 onderwerp. Je linkt dan alleen naar de reacties waar de vragen worden beantwoord. Maar in principe zijn beide opties goed, maar net wat jij zelf het prettigst vind
Optie van reacties op de antwoorden, maar ook de vragen is al uitgeschakeld, bewust omdat als het gaat om 'religies of geloof' dit bijna altijd gaat verzanden in een zinloze woordenstrijd tussen de "gelovigen, atheïsten en andersdenkenden" ;)
Mensen die echt iets willen weten over deze site of inhoud etc, zullen zeker wel klikken op het mailadres aldaar...

Kan dit tijdelijk wel even aanpassen naar 'wel reageren optie' zodat de BBcodes overgenomen kunnen worden en erna dit als url erna 'geplakt kan worden.
Mooiste is zeker dat steeds 1 vraag maar beantwoordt wordt ipv steeds ook die volgende 4 zoals nu er staat.
Het is idd wel een bewerkelijke optie, maar ik neem gewoon de tijd want ook moeten er her en der illustraties nog komen tussen de soms langere tekstgedeeltes en ook jullie weten vast wel dat ALS je aan dergelijke modeatieklussen of zelfs ander pc-klussen begint, spontaan stukje etmaal is weggevlogen toch? :mrgreen:

Zodra geheel naar mijn zin is en van de auteur daar, laat ik het even weer hier weten!

NASHVILLE

Bericht door NASHVILLE » 09 mar 2014, 23:15

Hi bekende terrein en die discussies zucht niks voor nodig

Als je David zijn voorbeeld gebruikt is het hetzelfde als de standaard forum Fag's vorm

Voorbeeld
FAG of Help

Je click op het vraag en link gelijk naar de bestemde antwoord onderwerp !

Wat David al aangaf is wat jij zelf het prettigst vind

Gesloten