Foutmelding bij update 3.0.10 naar 3.0.11

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Hans_380

Foutmelding bij update 3.0.10 naar 3.0.11

Bericht door Hans_380 » 01 sep 2012, 00:23

• Adres van je forum: http://www.hoogspanningsforum.com
    Event. modificaties op je forum:(geen)
    Wanneer ontstond het probleem?Bij het updaten van 3.0.10 naar 3.0.11 (hedenavond)
    phpBB versie:3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Geen ingrijpende dingen, behalve de ondergenoemde update.
    Wat is het probleem?
Hedenavond zou het site-beheer van bovengenoemde URL het forum opwaarderen van versie 3.0.10 naar 3.0.11. Bij deze update moet iets mis zijn gegaan. Eerst beging ik de fout om de Install-map als losse componenten met de FTP in de root te uploaden. Met index.php is toen mogelijk iets mis gegaan, maar dat weet ik niet zeker meer. In ieder geval kan ik dat specifieke bestand niet meer herstellen omdat ik daar geen backup van heb: het origineel werkende index.php bestand is overschreven.

Ik kreeg toen deze error:

Code: Selecteer alles

Warning: require() [function.require]: Unable to access ./../includes/startup.php in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40

Warning: require(./../includes/startup.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './../includes/startup.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40
Vervolgens heb ik geprobeerd deze bestanden terug te overschrijven met de oude installatiebestanden die ik nog had van de update naar 3.0.10. Dat leek te werken. Het forum verscheen weer en ik ben opnieuw begonnen aan de update, maar nu gewoon met de hele Install-map in één keer.
Dat leek te werken. De update-procedure kon hervat worden; ik kreeg weer een dialoogscherm. Ik heb daarna de procedure gevolgd (updatebestanden downloaden en uitgepakt weer uploaden in hun eigen directory) en heb daarvoor de aanbevolen functie (dus niet de FTP-manier) gebruikt.

Daarna gaf de forumsoftware het (op zich goede) scherm weer: "de update is gelukt. Alle bestanden zijn bijgewerkt, je kunt nu inloggen op je forum...".

Afbeelding

Die melding in het rood erboven is onheilspellend. En niet zonder reden, want als ik op inloggen klik, verschijnt het volgende scherm weer dat het volgende zegt.

Code: Selecteer alles

Warning: require() [function.require]: Unable to access ./../includes/startup.php in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40

Warning: require(./../includes/startup.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './../includes/startup.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40
Kortom, daar is ie weer. En nu krijg ik hem niet meer weg. :?
Ergo: ik kan niet verder met updaten noch terugkeren naar de oorspronkelijke staat van het forum á la 3.0.10, en mogelijk is het overschreven index.php bestand daar de reden van.

Mijn vraag: weet iemand van u hier raad mee? Ik kom er niet meer uit.

Extra informatie:
De originelen van het bestand Index.php (waar volgens de screendump de fout zit) kan ik voor versie 3.0.10 en 3.0.11 verkrijgen via de site van PHPBB, mocht dat noodzakelijk blijken. Ik heb Notepad++ dus editing is eventueel mogelijk, al weet ik niet wat er dan zou moeten gebeuren.
Een backup ("volledig, gedownload, gzip") van de foruminhoud is in mijn bezit, gedownload en wel.

Pola
Contacteer:

Re: Foutmelding bij update 3.0.10 naar 3.0.11

Bericht door Pola » 01 sep 2012, 09:15

Volgens mij moet dit te verhelpen zijn door het bestand /index.php uit de volledige download van phpBB 3.0.11 te halen en deze te uploaden naar de root van je forum.

Als je me per PB de FTP inloggegevens wilt sturen, wil ik ook wel even een kijkje nemen of de juiste bestanden op de juiste plek staan.
HGN op phpbb.com

Hans_380

Bericht door Hans_380 » 01 sep 2012, 12:12

Beste Pola,

Graag zou ik inderdaad gebruik maken van iemand die echt weet wat hij doet in de FTP. Helaas heb ik niet de mogelijkheid (waarschijnlijk vanwege te weinig berichten) om een PB met de gegevens aan je te kunnen versturen. Is er misschien een andere manier waarop ik je de gegevens kan doorsturen?

Groet, Hans.

Hans_380

Bericht door Hans_380 » 01 sep 2012, 20:06

Inmiddels lijkt het probleem opgelost dankzij het advies van Pola.
Pola, bedankt voor het willen bekijken van e.e.a. en tevens bedankt voor de mogelijkheid om er eventueel zelf even naar te willen kijken. Support met een grote S. :-)

Gesloten