- Adres van je forum: http://www.hoogspanningsforum.com
Event. modificaties op je forum:(geen)
Wanneer ontstond het probleem?Bij het updaten van 3.0.10 naar 3.0.11 (hedenavond)
phpBB versie:3.0.10
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Geen ingrijpende dingen, behalve de ondergenoemde update.
Wat is het probleem?
Ik kreeg toen deze error:
Code: Selecteer alles
Warning: require() [function.require]: Unable to access ./../includes/startup.php in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40
Warning: require(./../includes/startup.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40
Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './../includes/startup.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40
Dat leek te werken. De update-procedure kon hervat worden; ik kreeg weer een dialoogscherm. Ik heb daarna de procedure gevolgd (updatebestanden downloaden en uitgepakt weer uploaden in hun eigen directory) en heb daarvoor de aanbevolen functie (dus niet de FTP-manier) gebruikt.
Daarna gaf de forumsoftware het (op zich goede) scherm weer: "de update is gelukt. Alle bestanden zijn bijgewerkt, je kunt nu inloggen op je forum...".
Die melding in het rood erboven is onheilspellend. En niet zonder reden, want als ik op inloggen klik, verschijnt het volgende scherm weer dat het volgende zegt.
Code: Selecteer alles
Warning: require() [function.require]: Unable to access ./../includes/startup.php in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40
Warning: require(./../includes/startup.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40
Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './../includes/startup.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /public/sites/www.hoogspanningsforum.com/index.php on line 40

Ergo: ik kan niet verder met updaten noch terugkeren naar de oorspronkelijke staat van het forum á la 3.0.10, en mogelijk is het overschreven index.php bestand daar de reden van.
Mijn vraag: weet iemand van u hier raad mee? Ik kom er niet meer uit.
Extra informatie:
De originelen van het bestand Index.php (waar volgens de screendump de fout zit) kan ik voor versie 3.0.10 en 3.0.11 verkrijgen via de site van PHPBB, mocht dat noodzakelijk blijken. Ik heb Notepad++ dus editing is eventueel mogelijk, al weet ik niet wat er dan zou moeten gebeuren.
Een backup ("volledig, gedownload, gzip") van de foruminhoud is in mijn bezit, gedownload en wel.