- Adres van je forum: http://www.swordfactsbenelux.nl/forums
Event. modificaties op je forum: Instant redirect en dat soort kleine dingen. Niets in de database
phpBB versie: 3.0.0
Wat is het probleem?
Databases SMF en phpBB3 samenvoegen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Databases SMF en phpBB3 samenvoegen
Re: Databases SMF en phpBB3 samenvoegen
Dat is niet mogelijk vermoed ik, of je zult zelf heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeten aanpassen.
Ok... maar dat is nogal vaag zeg maar. Ik dacht/hoopte dat het ongeveer zou werken als volgt:
- Converteer de (redelijk kleine) SMF database naar een phpBB database.
- Indien er nog geen convertor is voor SMF naar phpBB3, dan omzetten naar phpBB2 en die weer omzetten naar phpBB3.
- Die database samenvoegen met de grote, reeds bestaande phpBB3 database.
Aah wacht even, ik dacht dat je phpBB3 en SMF uit dezelfde database zou laten werken.
Het blijft lastig, aangezien je de topic_id's etc allemaal moet veranderen...
Het blijft lastig, aangezien je de topic_id's etc allemaal moet veranderen...
Dit brengt al héél veel problemen met zich mee.
Ik noem maar eens iets simpels: Nadat je alles hebt geconverteerd en je dus de twee boards wil samenvoegen, zit je met 2 "userid=1" Dit brengt een enorme verwarring met zich mee, en je zal hééél veel handmatig moeten aanpassen.
Ik noem maar eens iets simpels: Nadat je alles hebt geconverteerd en je dus de twee boards wil samenvoegen, zit je met 2 "userid=1" Dit brengt een enorme verwarring met zich mee, en je zal hééél veel handmatig moeten aanpassen.
Aah, op die fiets. Da's wel een logisch probleem ja. En daar komt dan nog bij dat sommige gebruikers op beide fora geregistreerd staan (met natuurlijk verschillende user id's). Met zo'n 100 leden en 2500 posts is dat best een gedoe inderdaad. En daar komen PB's, forumnummers, topicnummers e.d. nog eens bij.
Dat wil je dus niet allemaal handmatig gaan doen.
Maar, ik bedacht me zojuist dat ik vast niet de enige ben die zoiets wil. Het vergt even zoeken naar de juiste zoektermen, maar uiteindelijk is Google toch wel een erg goede vriend: Dit lijkt, getuige de reacties, een goed werkend script, dat mooi de problemen oplost die we zojuist bedachten.
Dat wil je dus niet allemaal handmatig gaan doen.

Maar, ik bedacht me zojuist dat ik vast niet de enige ben die zoiets wil. Het vergt even zoeken naar de juiste zoektermen, maar uiteindelijk is Google toch wel een erg goede vriend: Dit lijkt, getuige de reacties, een goed werkend script, dat mooi de problemen oplost die we zojuist bedachten.