Databases SMF en phpBB3 samenvoegen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ger
Contacteer:

Databases SMF en phpBB3 samenvoegen

Bericht door Ger » 23 jan 2008, 12:07

• Adres van je forum: http://www.swordfactsbenelux.nl/forums
    Event. modificaties op je forum: Instant redirect en dat soort kleine dingen. Niets in de database
    phpBB versie: 3.0.0
    Wat is het probleem?
Niet zo zeer een probleem, vooral een vraag. Is het mogelijk om een SMF forum samen te voegen met een phpBB forum? Convertors zullen er vast wel zijn, maar hoe voeg je zoiets samen?

Salomon

Re: Databases SMF en phpBB3 samenvoegen

Bericht door Salomon » 23 jan 2008, 12:09

Dat is niet mogelijk vermoed ik, of je zult zelf heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeten aanpassen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 jan 2008, 13:57

Ok... maar dat is nogal vaag zeg maar. Ik dacht/hoopte dat het ongeveer zou werken als volgt:
  1. Converteer de (redelijk kleine) SMF database naar een phpBB database.
  2. Indien er nog geen convertor is voor SMF naar phpBB3, dan omzetten naar phpBB2 en die weer omzetten naar phpBB3.
  3. Die database samenvoegen met de grote, reeds bestaande phpBB3 database.
Stap 1 en eventueel 2 zullen denk ik niet zoveel problemen opleveren. Het grote probleem ligt denk ik bij stap 3. Nu ben ik niet erg thuis in SQL, maar zoiets moet toch mogelijk zijn? Iets als insert data into table ofzo?

Salomon

Bericht door Salomon » 23 jan 2008, 13:59

Aah wacht even, ik dacht dat je phpBB3 en SMF uit dezelfde database zou laten werken.

Het blijft lastig, aangezien je de topic_id's etc allemaal moet veranderen...

Lucas

Bericht door Lucas » 23 jan 2008, 14:01

Dit brengt al héél veel problemen met zich mee.

Ik noem maar eens iets simpels: Nadat je alles hebt geconverteerd en je dus de twee boards wil samenvoegen, zit je met 2 "userid=1" Dit brengt een enorme verwarring met zich mee, en je zal hééél veel handmatig moeten aanpassen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 jan 2008, 14:19

Aah, op die fiets. Da's wel een logisch probleem ja. En daar komt dan nog bij dat sommige gebruikers op beide fora geregistreerd staan (met natuurlijk verschillende user id's). Met zo'n 100 leden en 2500 posts is dat best een gedoe inderdaad. En daar komen PB's, forumnummers, topicnummers e.d. nog eens bij.
Dat wil je dus niet allemaal handmatig gaan doen. :?

Maar, ik bedacht me zojuist dat ik vast niet de enige ben die zoiets wil. Het vergt even zoeken naar de juiste zoektermen, maar uiteindelijk is Google toch wel een erg goede vriend: Dit lijkt, getuige de reacties, een goed werkend script, dat mooi de problemen oplost die we zojuist bedachten. :)

Gesloten