Backup database maken

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Langnek

Backup database maken

Bericht door Langnek » 05 dec 2005, 10:31

Ik wil graag een backup van mijn database maken, maar heb geen flauw idee hoe dat moet?! Ik heb dit artikel gelezen, maar dat is (voor zover ik heb kunnen zien) gebaseerd op een oudere versie van phpMyAdmin dan dat ik momenteel gebruik.

Kan iemand me helpen?

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 05 dec 2005, 11:13

Duidelijker kan haast niet.
Welke versie gebruik jij dan van phpMyAdmin?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Langnek

Bericht door Langnek » 05 dec 2005, 11:17

XP-Rene schreef:Welke versie gebruik jij dan van phpMyAdmin?
2.6.3-pl1

Inmiddels heb ik een back-up gemaakt, maar deze is 13.283 kB groot, terwijl de back-up van een maand geleden 'slechts' 1315 kB groot was (die is toen voor me gemaakt). Iemand een verklaring hiervoor?

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 05 dec 2005, 11:37

Zijn er veel nieuwe leden, berichten, berichten met attachments e.d. bijgekomen?

Heb je toen een backup vanuit het forum gemaakt of vanuit phpMyAdmin?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Langnek

Bericht door Langnek » 05 dec 2005, 11:40

XP-Rene schreef:Zijn er veel nieuwe leden, berichten, berichten met attachments e.d. bijgekomen?
Nieuwe leden valt wel mee (15), het aantal nieuwe berichten is redelijk (zo'n 1000). Wel zijn er enkele berichten met foto's geplaatst, maar naar mijn idee niet zodanig dat er zo'n groot verschil is in grootte.
XP-Rene schreef:Heb je toen een backup vanuit het forum gemaakt of vanuit phpMyAdmin?
Vanuit phpMyAdmin.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 05 dec 2005, 11:40

Ik denk dat de oorzaak heel ergens anders ligt.

Waarschijnlijk is de eerste backup als zip of gz bestand gemaakt en heeft de huidige backup de .sql extensie? Oftewel, waarschijnlijk heb je geen compressie ingeschakeld.

Mocht je een backup willen maken buiten phpMyAdmin om, dan is dit misschien nog een optie: http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=14

Overigens is het zowieso zinvol om af en toe je database te optimaliseren. Dit kan ook middels phpMyAdmin ;)

Jan

Gesloten