Ik wil graag een backup van mijn database maken, maar heb geen flauw idee hoe dat moet?! Ik heb dit artikel gelezen, maar dat is (voor zover ik heb kunnen zien) gebaseerd op een oudere versie van phpMyAdmin dan dat ik momenteel gebruik.
Kan iemand me helpen?
Backup database maken
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Duidelijker kan haast niet.
Welke versie gebruik jij dan van phpMyAdmin?
Welke versie gebruik jij dan van phpMyAdmin?
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.
Zijn er veel nieuwe leden, berichten, berichten met attachments e.d. bijgekomen?
Heb je toen een backup vanuit het forum gemaakt of vanuit phpMyAdmin?
Heb je toen een backup vanuit het forum gemaakt of vanuit phpMyAdmin?
KNAVIVO DIERENHULP
Nieuwe leden valt wel mee (15), het aantal nieuwe berichten is redelijk (zo'n 1000). Wel zijn er enkele berichten met foto's geplaatst, maar naar mijn idee niet zodanig dat er zo'n groot verschil is in grootte.XP-Rene schreef:Zijn er veel nieuwe leden, berichten, berichten met attachments e.d. bijgekomen?
Vanuit phpMyAdmin.XP-Rene schreef:Heb je toen een backup vanuit het forum gemaakt of vanuit phpMyAdmin?
Ik denk dat de oorzaak heel ergens anders ligt.
Waarschijnlijk is de eerste backup als zip of gz bestand gemaakt en heeft de huidige backup de .sql extensie? Oftewel, waarschijnlijk heb je geen compressie ingeschakeld.
Mocht je een backup willen maken buiten phpMyAdmin om, dan is dit misschien nog een optie: http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=14
Overigens is het zowieso zinvol om af en toe je database te optimaliseren. Dit kan ook middels phpMyAdmin
Jan
Waarschijnlijk is de eerste backup als zip of gz bestand gemaakt en heeft de huidige backup de .sql extensie? Oftewel, waarschijnlijk heb je geen compressie ingeschakeld.
Mocht je een backup willen maken buiten phpMyAdmin om, dan is dit misschien nog een optie: http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=14
Overigens is het zowieso zinvol om af en toe je database te optimaliseren. Dit kan ook middels phpMyAdmin

Jan