Wie wil helpen een 'voorspelling' mod te schrijven?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Eminemzdogz

Wie wil helpen een 'voorspelling' mod te schrijven?

Bericht door Eminemzdogz » 19 nov 2004, 23:05

Het zit zo:

Ik heb gewoon voor enkele vrienden en collega's een Formule 1 competitie. Iedereen geeft aan wie zij voorspellen dat 1e t/m laatste wordt. Deze voorspellingen moeten zij dus op een pagina in mijn forum kunnen ingeven (doormiddel van een kiesvakje, waarbij je de goede optie selecteerd). Zij mogen 1 naam niet dubbel gebruiken, dus het moet niet mogelijk zijn bijv. voor 1e en 2e positie Schumacher te kiezen.
Verder is het gebruikelijk dat men raad wat de snelste rondetijd wordt. Het forum moet dus kunnen uitrekenen wie hier het dichtst bij zit en de uitslagen die het best met de werkelijkheid overeenkomen dus van boven naar beneden weer te geven op een 'uitslag' pagina. Iedere race moet dus zijn eigen pagina krijgen, met nog een vak waar de tussenstand na iedere race komt te staan...
Nou vroeg ik me, omdat ik zelf behoorlijk n00by ben, af of iemand voor mij zo'n script zou kunnen schrijven. Na een zoektocht heb ik namelijk geen bestaande mod hiervoor kunnen vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen door een script hierop te schrijven. Voor vragen mail of pm me maar (mail naar postmaster@dirkheesch.nl)

Thnx in advance,
Jos
Laatst gewijzigd door Eminemzdogz op 23 nov 2004, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

mosymuis
Contacteer:

Re: Wie wil een 'voorspelling' mod voor mij schrijven?

Bericht door mosymuis » 20 nov 2004, 16:22

Eminemzdogz schreef:omdat ik zelf behoorlijk n00by ben
Als je het zelf wilt proberen kunnen wij je erbij helpen, ik zal hem zelf niet voor je gaan schrijven.

Eminemzdogz

Re: Wie wil een 'voorspelling' mod voor mij schrijven?

Bericht door Eminemzdogz » 23 nov 2004, 13:59

mosymuis schreef:
Eminemzdogz schreef:omdat ik zelf behoorlijk n00by ben
Als je het zelf wilt proberen kunnen wij je erbij helpen, ik zal hem zelf niet voor je gaan schrijven.
Ik wil hem zelf zeker wel leren schrijven... maar ik ken php taal niet :? veel lezen en goed naar de scripts van m'n forum kijken leer ik al wel wat van maar ik heb mijn god geen idee waar ik moet beginnen. Maar als je me zou willen helpen zou ik wel heel fijn vinden

Eminemzdogz

Bericht door Eminemzdogz » 23 nov 2004, 14:46

Heb nog eens gekeken naar die bestandjes. Maar vraag me af wat ik eigelijk nodig heb allemaal om een goedwerkende pagina te krijgen. Volgens mij

voorspelling.php en voorspelling.tpl

php voor de achterliggende code (inloggen en taal enzo) en tpl voor de 'opbouw' van de pagina. Is dit juist wat ik zeg?
Wat moet sowieso in de php pagina zitten. Heb hier een php pagina van de album mod van smartor. Dit is die code:

Code: Selecteer alles

*knip* door mosy
Kan iemand mij aan de hand van deze uitleggen wat ik nodig heb, en wat d'r uitgesloopt danwel vervangen mag worden?

thnx in advance

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 23 nov 2004, 17:31

Hoe kom je erbij om je nieuwe mod met de Album mod te vergelijken? Ik zie weinig overeenkomsten, eerder geen zelfs. Het PHP/TPL idee klopt, alle phpBB pagina's werken zo. Beginnen aan een nieuwe pagina doe je het beste met de Blank Page Template mod.

Wat er in moet komen? Tsja, de PHP moet dan toch van jou komen. Online en in de boekwinkel vind je genoeg mogelijkheden om met PHP aan de slag te gaan, met wat wilskracht en doorzettingsvermogen zou dat moeten kunnen lukken.

Twee topics:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=9258
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=7225

Eminemzdogz

Bericht door Eminemzdogz » 23 nov 2004, 23:41

Oke thanks mosy 8)

en dat album.php was zeg maar om te kijken wat een 'blank' page allemaal moet inhouden maar als d'r een mod voor is :roll: nog beter :D ik zal eens gaan proberen :bier: thnx a lot

Kan het kloppen, na enkel en alleen het uitvoeren van die blank page mod, dat je deze error krijgt?

Fatal error: Call to a member function on a non-object in /export/home/dirkonline/dirkheesch.nl/www/htdocs/forum/formula1.php on line 20

Luuk

Bericht door Luuk » 24 nov 2004, 15:02

Wat staat er op regel 20?
Afbeelding

Eminemzdogz

Bericht door Eminemzdogz » 24 nov 2004, 17:55

In die mod die mosy gaf stond dat je overal waar Template stond de naam van je eigen mod moet plaatsen, dat heb ik gedaan en dan zijn dit regel 19 t/m 22

// assign formula1 
$formula1->set_filenames(array( 
        'body' => 'formula1.tpl') 
); 

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 24 nov 2004, 17:59

De functie moet wel

$template->set_filenames