Wie wil helpen een 'voorspelling' mod te schrijven?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Wie wil helpen een 'voorspelling' mod te schrijven?
Het zit zo:
Ik heb gewoon voor enkele vrienden en collega's een Formule 1 competitie. Iedereen geeft aan wie zij voorspellen dat 1e t/m laatste wordt. Deze voorspellingen moeten zij dus op een pagina in mijn forum kunnen ingeven (doormiddel van een kiesvakje, waarbij je de goede optie selecteerd). Zij mogen 1 naam niet dubbel gebruiken, dus het moet niet mogelijk zijn bijv. voor 1e en 2e positie Schumacher te kiezen.
Verder is het gebruikelijk dat men raad wat de snelste rondetijd wordt. Het forum moet dus kunnen uitrekenen wie hier het dichtst bij zit en de uitslagen die het best met de werkelijkheid overeenkomen dus van boven naar beneden weer te geven op een 'uitslag' pagina. Iedere race moet dus zijn eigen pagina krijgen, met nog een vak waar de tussenstand na iedere race komt te staan...
Nou vroeg ik me, omdat ik zelf behoorlijk n00by ben, af of iemand voor mij zo'n script zou kunnen schrijven. Na een zoektocht heb ik namelijk geen bestaande mod hiervoor kunnen vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen door een script hierop te schrijven. Voor vragen mail of pm me maar (mail naar postmaster@dirkheesch.nl)
Thnx in advance,
Jos
Ik heb gewoon voor enkele vrienden en collega's een Formule 1 competitie. Iedereen geeft aan wie zij voorspellen dat 1e t/m laatste wordt. Deze voorspellingen moeten zij dus op een pagina in mijn forum kunnen ingeven (doormiddel van een kiesvakje, waarbij je de goede optie selecteerd). Zij mogen 1 naam niet dubbel gebruiken, dus het moet niet mogelijk zijn bijv. voor 1e en 2e positie Schumacher te kiezen.
Verder is het gebruikelijk dat men raad wat de snelste rondetijd wordt. Het forum moet dus kunnen uitrekenen wie hier het dichtst bij zit en de uitslagen die het best met de werkelijkheid overeenkomen dus van boven naar beneden weer te geven op een 'uitslag' pagina. Iedere race moet dus zijn eigen pagina krijgen, met nog een vak waar de tussenstand na iedere race komt te staan...
Nou vroeg ik me, omdat ik zelf behoorlijk n00by ben, af of iemand voor mij zo'n script zou kunnen schrijven. Na een zoektocht heb ik namelijk geen bestaande mod hiervoor kunnen vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen door een script hierop te schrijven. Voor vragen mail of pm me maar (mail naar postmaster@dirkheesch.nl)
Thnx in advance,
Jos
Laatst gewijzigd door Eminemzdogz op 23 nov 2004, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie wil een 'voorspelling' mod voor mij schrijven?
Als je het zelf wilt proberen kunnen wij je erbij helpen, ik zal hem zelf niet voor je gaan schrijven.Eminemzdogz schreef:omdat ik zelf behoorlijk n00by ben
-
Re: Wie wil een 'voorspelling' mod voor mij schrijven?
Ik wil hem zelf zeker wel leren schrijven... maar ik ken php taal nietmosymuis schreef:Als je het zelf wilt proberen kunnen wij je erbij helpen, ik zal hem zelf niet voor je gaan schrijven.Eminemzdogz schreef:omdat ik zelf behoorlijk n00by ben

-
Heb nog eens gekeken naar die bestandjes. Maar vraag me af wat ik eigelijk nodig heb allemaal om een goedwerkende pagina te krijgen. Volgens mij
voorspelling.php en voorspelling.tpl
php voor de achterliggende code (inloggen en taal enzo) en tpl voor de 'opbouw' van de pagina. Is dit juist wat ik zeg?
Wat moet sowieso in de php pagina zitten. Heb hier een php pagina van de album mod van smartor. Dit is die code:
Kan iemand mij aan de hand van deze uitleggen wat ik nodig heb, en wat d'r uitgesloopt danwel vervangen mag worden?
thnx in advance
voorspelling.php en voorspelling.tpl
php voor de achterliggende code (inloggen en taal enzo) en tpl voor de 'opbouw' van de pagina. Is dit juist wat ik zeg?
Wat moet sowieso in de php pagina zitten. Heb hier een php pagina van de album mod van smartor. Dit is die code:
Code: Selecteer alles
*knip* door mosy
thnx in advance
Hoe kom je erbij om je nieuwe mod met de Album mod te vergelijken? Ik zie weinig overeenkomsten, eerder geen zelfs. Het PHP/TPL idee klopt, alle phpBB pagina's werken zo. Beginnen aan een nieuwe pagina doe je het beste met de Blank Page Template mod.
Wat er in moet komen? Tsja, de PHP moet dan toch van jou komen. Online en in de boekwinkel vind je genoeg mogelijkheden om met PHP aan de slag te gaan, met wat wilskracht en doorzettingsvermogen zou dat moeten kunnen lukken.
Twee topics:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=9258
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=7225
Wat er in moet komen? Tsja, de PHP moet dan toch van jou komen. Online en in de boekwinkel vind je genoeg mogelijkheden om met PHP aan de slag te gaan, met wat wilskracht en doorzettingsvermogen zou dat moeten kunnen lukken.
Twee topics:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=9258
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=7225
-
Oke thanks mosy 8)
en dat album.php was zeg maar om te kijken wat een 'blank' page allemaal moet inhouden maar als d'r een mod voor is
nog beter
ik zal eens gaan proberen
thnx a lot
Kan het kloppen, na enkel en alleen het uitvoeren van die blank page mod, dat je deze error krijgt?
en dat album.php was zeg maar om te kijken wat een 'blank' page allemaal moet inhouden maar als d'r een mod voor is

Kan het kloppen, na enkel en alleen het uitvoeren van die blank page mod, dat je deze error krijgt?
Fatal error: Call to a member function on a non-object in /export/home/dirkonline/dirkheesch.nl/www/htdocs/forum/formula1.php on line 20
-
In die mod die mosy gaf stond dat je overal waar Template stond de naam van je eigen mod moet plaatsen, dat heb ik gedaan en dan zijn dit regel 19 t/m 22
// assign formula1
$formula1->set_filenames(array(
'body' => 'formula1.tpl')
);
De functie moet wel
blijven!
$template->set_filenames
-