phpBB met mods verhuizen naar ander pre modded phpBB??
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpBB met mods verhuizen naar ander pre modded phpBB??
Op dit moment heb ik een phpBB met een beperkt aantal mods. Wel staan er al een 300 berichten op van 16 gebruikers.
Is het mogelijk om alle berichten over te zetten naar een nieuw domein...
en dan het spannendste: naar een ander phpBB dat al MODS bevat???
Op dit moment gebruik ik een gratis exocrew domein, maar ik wil in NL een host gaan gebruiken met een NL domein naam.
Het Nemesis pre modded phpboard lijkt me namelijk erg interessant.
Het belangrijkste is dat de berichten overgezet kunnen worden, dus de eventuele data van de mods maakt me minder uit.
Ik ben erg benieuwd naar de mogelijkheden!
Is het mogelijk om alle berichten over te zetten naar een nieuw domein...
en dan het spannendste: naar een ander phpBB dat al MODS bevat???
Op dit moment gebruik ik een gratis exocrew domein, maar ik wil in NL een host gaan gebruiken met een NL domein naam.
Het Nemesis pre modded phpboard lijkt me namelijk erg interessant.
Het belangrijkste is dat de berichten overgezet kunnen worden, dus de eventuele data van de mods maakt me minder uit.
Ik ben erg benieuwd naar de mogelijkheden!
Ja dit is mogelijk ja....
Mij lijkt het het handigste om gewoon een backup van je database te maken en in je nieuwe NL domein te zetten.
Dit is volgens mijn geen probleem. De bestanden van phpbb upload je gewoon naar je nieuwe NL domein en klaar.
Zo heb ik het in iedergeval ook gedaan!
Mij lijkt het het handigste om gewoon een backup van je database te maken en in je nieuwe NL domein te zetten.
Dit is volgens mijn geen probleem. De bestanden van phpbb upload je gewoon naar je nieuwe NL domein en klaar.
CV de Bierbubbels on the road: http://www.bierbubbels.com
Bedankt voor jullie reacties!
Gekke vraag waarschijnlijk, maar hoe kan ik zien of er een wijziging op / in de tabellen is geweest?
In phpMyAdmin kan ik alle tabellen inzien, en er staan de bekende Album tabellen extra bij. Verder heb ik een paar keer SQL wijzigingen doorgevoerd.
Nu is mijn Database nog echt niet groot (300 berichten in 2 weken), dus is het leed wel te overzien. Maar zo te horen moet het dus te doen zijn!!!
Mijn afweging om over te gaan naar een Pre modded board heeft met tijd te maken... de wijzigingen hoef ik nu niet zelf te doen (scheelt tijd), of raden jullie aan om toch alles zelf te doen?? Dit eventueel ivm fouten of nieuwere versies??
Alvast weer bedankt (en wat is het toch leuk om te doen
)
Gekke vraag waarschijnlijk, maar hoe kan ik zien of er een wijziging op / in de tabellen is geweest?
In phpMyAdmin kan ik alle tabellen inzien, en er staan de bekende Album tabellen extra bij. Verder heb ik een paar keer SQL wijzigingen doorgevoerd.
Nu is mijn Database nog echt niet groot (300 berichten in 2 weken), dus is het leed wel te overzien. Maar zo te horen moet het dus te doen zijn!!!
Mijn afweging om over te gaan naar een Pre modded board heeft met tijd te maken... de wijzigingen hoef ik nu niet zelf te doen (scheelt tijd), of raden jullie aan om toch alles zelf te doen?? Dit eventueel ivm fouten of nieuwere versies??
Alvast weer bedankt (en wat is het toch leuk om te doen
-
abdelk
iK BEN OOK MET HEZELFDE BEZIG . iK eilden van Phpbb 2.06 (met enkele zelfgeinstalleerde mods)naar een premodded vitrax php. Maar ik heb echt nu een probleem. Ik heb een DB van 11.5 MB en ik krijg die niet gerestred in de nieuwe forum! kun je me daarbij helpen misschien?Jörg schreef:Ja dit is mogelijk ja....
PS: wat bedoel je met "De bestanden van phpbb upload je gewoon naar je nieuwe NL domein en klaar."welke bestanden moeten dan mee van het oude php naar de nieuwe dan?
Ik loop even punt voor punt alles af:
1) phpMyAdmin op het oude domein, alle tabellen selecteren en een export doen van data & structuur. Meest zekere manier om een backup te verkrijgen van je forum.
2) overige phpBB gegevens regulier downloaden via ftp.
3) Een database aanmaken naam_
4) Een user aanmaken ontspan_admin met een wachtwoord.
5) Access Hosts standaard gelaten (bij mij specifiek)
6) Via ftp het oude forum in het nieuwe domein plaatsen (www map met submap eventueel)
7) config.php wijzigingen doorvoeren
databasenaam, je username en wachtwoord in te vullen. Verder staat alles goed.
<?php
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'ontspan_jouwdatabasenaam';
$dbuser = 'ontspan_jouwusername';
$dbpasswd = 'jouwwachtwoord';
$table_prefix = 'relaxjoy_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);
?>
8) Via phpMyAdmin data & structuur importeren (openen via bladeren)
Mocht je een timeoput krijgen, dan is het verstandig je sql bestand te knippen, per tabel plus gegevens. Een time out krijg je op het moment dat je langer als 2 minuten een sql bestand aan het importeren bent.
Dit gebeurt alleen bij hele grote fora (=grote database), en is eigenlijk even een kwestie van uitproberen of je de timeout krijgt.
Dit zou voor het regulier overzetten de lijst moeten zijn. Niet voor een conversie.
1) phpMyAdmin op het oude domein, alle tabellen selecteren en een export doen van data & structuur. Meest zekere manier om een backup te verkrijgen van je forum.
6) Via ftp het oude forum in het nieuwe domein plaatsen (www map met submap eventueel)
<?php
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
?>
Mocht je een timeoput krijgen, dan is het verstandig je sql bestand te knippen, per tabel plus gegevens. Een time out krijg je op het moment dat je langer als 2 minuten een sql bestand aan het importeren bent.
Dit gebeurt alleen bij hele grote fora (=grote database), en is eigenlijk even een kwestie van uitproberen of je de timeout krijgt.
Dit zou voor het regulier overzetten de lijst moeten zijn. Niet voor een conversie.
-
abdelk
Helaas stap 1 moet ik overslaan want mijn oude form is echt zijn DB kwijt. als ik ik die buckup, krijg ik een buckup van 30 kb ofzo! leeg dus.... Ik heb nu alleen een buckup op sql file die 11.5 MB groot is!Relax schreef:Ik loop even punt voor punt alles af:
<?php
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
?>
De gegevens van de nieuwe DB kloppen maar zijn hetzelfde als die van de nieuwe (denk dat daarom bij installatie van de nieuwe DB de oude is verstoten waarschijnlijk omdat de premod in een directory onder de rooter van de oude PHPbb2.06! kan dat? De vraag hoe kan ik die buckup nu weer gebruiken in mijn nieuwe forum of teruzetten op mijn oude forum?
Het interessante is stap 6 en die begrijp ik niet!: "Via ftp het oude forum in het nieuwe domein plaatsen "Als ik dat doe dan worden de niuwe directories van de premod overschreven door die van de oude (zelfde directory structuur) of gaat het om specifieke mappen die niet dubbel zijn in beide PHP's of begrijp ik iets niet??
PS: ik wil niet mijn oude forum overzetten. Nee ik wil met een premod werken en mijn oude DB daarin gebruiken )om misverstand weg te halen )