bij klik op forum direct doorlinken naar bericht, ipv onderw
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

bij klik op forum direct doorlinken naar bericht, ipv onderw
hallo,
Ik wil het graag zo hebben, dat wanneer ik op een forum klik (bijv. MOD Aanvraag) dat ik dan niet naar de onderwerpenlijst word gelinkt, maar gelijk naar een bepaald bericht (bijvoorbeeld deze)
kan dat, zoja hoe???
alvast bedankt
Ik wil het graag zo hebben, dat wanneer ik op een forum klik (bijv. MOD Aanvraag) dat ik dan niet naar de onderwerpenlijst word gelinkt, maar gelijk naar een bepaald bericht (bijvoorbeeld deze)
kan dat, zoja hoe???
alvast bedankt
Daarvoor kun je gewoon html gebruiken
Ga naar het betreffende forum, en klik naar het betreffende topic. Kopieer nu de url uit je adresbalk, dat zal zoiets als dit zijn:
Ga nu naar je adminpaneel, Forum Beheer > Management, en druk op "Bewerk" bij het betreffende forum wat je wilt doorlinken.
Vul nu bij forumnaam de url in. Druk op "Bijwerken" en probeer het maar eens uit!

Ga naar het betreffende forum, en klik naar het betreffende topic. Kopieer nu de url uit je adresbalk, dat zal zoiets als dit zijn:
Code: Selecteer alles
http://www.jouwsite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=23
Vul nu bij forumnaam de url in. Druk op "Bijwerken" en probeer het maar eens uit!
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
hey
allereerst bedankt voor je reactie!
Gewoon de link invullen werkte niet, daarmee verander ik alleen de naam van het forum
<a href="http://www.idsweb.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2">aan de bar</a> invullen werkte wel, alleen nu zie ik helemaal bovenaan de het topic het volgende staan:
aan de bar" /> aan de bar" />
hoe komt dit? of hoe krijg ik het weg?
alvast bedankt!
allereerst bedankt voor je reactie!
Gewoon de link invullen werkte niet, daarmee verander ik alleen de naam van het forum
<a href="http://www.idsweb.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2">aan de bar</a> invullen werkte wel, alleen nu zie ik helemaal bovenaan de het topic het volgende staan:
aan de bar" /> aan de bar" />
hoe komt dit? of hoe krijg ik het weg?
alvast bedankt!
Ik had het inderdaad direct goed moeten aangeven hoe je het moest doen.
Ga weer naar je adminpaneel, forum beheer > management. Maak de naam van het forum leeg, druk op bijwerken, en druk daarna weer op Bewerken. Als het goed is nu de naam van het forum helemaal leeg.
Gebruik nu als naam van je forum zoiets:
Ik heb ook al een aantal dingen uitgezocht, en ben daarbij op een probleem gestuit in admin_forums.php. Als je namelijk als forumnaam een stuk html gebruikt, wordt dit niet goed laten zien in het Forum bewerk scherm.
Open admin/admin_forums.php
Vind:
$forumname = $row['forum_name'];
Vervang met:
$forumname = htmlspecialchars($row['forum_name']);
Ga weer naar je adminpaneel, forum beheer > management. Maak de naam van het forum leeg, druk op bijwerken, en druk daarna weer op Bewerken. Als het goed is nu de naam van het forum helemaal leeg.
Gebruik nu als naam van je forum zoiets:
Code: Selecteer alles
<a href="http://www.idsweb.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2" class="forumlink"">aan de bar</a>
Open admin/admin_forums.php
Vind:
$forumname = $row['forum_name'];
Vervang met:
$forumname = htmlspecialchars($row['forum_name']);
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
Als je in de forum index op het forum 'aan de bar' klikt, dan krijg ik het onderwerp 'aan de bar' te zien. Dat was ook de bedoeling!
Maar bovenaan deze pagina staat in zwarte letters: 'aan de bar" /> aan de bar" />' dit wil ik graag weg hebben, maar ik snap niet hoe dat er komt!
Mischien dat jij dit niet ziet, en ik wel, dat zou kunnen, maar ik het komt er altijd te staan, of ik op m'n eigen computer zit, of op een andere, en of ik nou ingelogd ben of niet...
Alvast bedankt!
Maar bovenaan deze pagina staat in zwarte letters: 'aan de bar" /> aan de bar" />' dit wil ik graag weg hebben, maar ik snap niet hoe dat er komt!
Mischien dat jij dit niet ziet, en ik wel, dat zou kunnen, maar ik het komt er altijd te staan, of ik op m'n eigen computer zit, of op een andere, en of ik nou ingelogd ben of niet...
Alvast bedankt!