phph foutje ??

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
doc

phph foutje ??

Bericht door doc » 19 apr 2003, 21:01

deze fout krijg ik als ik mijn fotoalbum wil openmaken ...pas op hij gaat open he :

Warning: Division by zero in /home/dopoorg/public_html/forum/album.php on line 367

en dit is de regel waar zich dit zou moeten in afspelen :

'S_COL_WIDTH' => (100/$album_config['cols_per_page']) . '%',

iemand een idee ?

w0lfie.be
Contacteer:

Re: phph foutje ??

Bericht door w0lfie.be » 19 apr 2003, 22:04

doc schreef:Warning: Division by zero in /home/dopoorg/public_html/forum/album.php on line 367
Betekent dat er gedeeld wordt door nul, en wie beetje wiskunde kan, weet dat dit niet mogelijk is, dat is een onbepaalde bewerking, dus de uitkomst kan niet berekend worden.

Dus... dit betekent dat $album_config['cols_per_page'] een nul-waarde heeft. aangezien 100 het deel tal is en $album_config['cols_per_page'] de deler...

Hoe je dit kan oplossen? No idea... Ik kan enkel maar gokken waarop die variabele slaat. Daarbij komt nog eens dat ik wel erg slecht ben in gokken...

DaMnNaTiOn
Contacteer:

Bericht door DaMnNaTiOn » 20 apr 2003, 09:58

Btw, het is geen phpBB fout maar de Album mod fout. :wink:
lastmodified.net

doc

Bericht door doc » 20 apr 2003, 11:25

ja en heb je ook de oplossing hiervoor ??

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 20 apr 2003, 12:30

Kijk eens waarvoor die variabele staat. 't Zou goed kunnen dat die een 0 geeft, omdat er geen foto's in 't album staan ofzow, maar zonder ooit de code te zien is dat wel moeilijk te zeggen natuurlijk...

En de berekening die uitgevoerd wordt lijkt me ook zo raar, waar 100 delen door een bepaald getal? Procent berekening kan het al niet zijn...

doc

Bericht door doc » 20 apr 2003, 13:05

vraag me niet hoe maar die error is weg ... heb wel een andere nu ...

Fatal error: Call to undefined function: album_user_access() in /home/dopoorg/public_html/forum/album.php on line 65

deze krijg ik als ik mijn album wil openen ... en dit is de betreffende regel : het is de regel met het volgende ...$album_user_access = album_user_access($row['cat_id'], $row, 1, 0, 0, 0, 0, 0); // VIEW

}

$catrows = array();

while( $row = $db->sql_fetchrow($result) )
{
$album_user_access = album_user_access($row['cat_id'], $row, 1, 0, 0, 0, 0, 0); // VIEW
if ($album_user_access['view'] == 1)
{
$catrows[] = $row;
}
}

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 20 apr 2003, 13:29

Je hebt iets gedaan waardoor de members er niet in kunnen een soort code erop gezet..
Verder weet ik eerlijk gezegd niks te bedenken *deep shame* :oops:
[+] Isento at DeviantArt

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 20 apr 2003, 15:59

doc schreef:Fatal error: Call to undefined function
Betekent dat $album_user_access een onbekende functie is... M.a.w. er wordt hier gebruik gemaakt van een variabele waarvoor geen waarde bekend is.

Gesloten