Leden online
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Leden online
In de page_header.php staat 'LOGGED_IN_USER_LIST' dus ik neem aan die kun je ook op iedere pagina oproepen, maar dit blijkt dus niet zo te zijn, hoe kan ik er voor zorgen dat dat wel zo is?
Volgens mij werkt dat zo:
Zorg er in ieder geval voor dat je {LOGGED_IN_USER_LIST} zo gebruikt... dus tussen { en }, daarnaast moet je er ook aan denken dat je dit in een tpl bestand plaatst en niet in een php bestand...
Als je nu bijvoorbeeld wilt laten zien wie er op de portal online zijn (zelfde systeem als wie op een forum online zijn). Doe dan als volgt:
Open portal.php:
Vind:
$template->set_filenames(array(
Voeg DAARVOOR toe:
define('SHOW_ONLINE', true);
Zorg er in ieder geval voor dat je {LOGGED_IN_USER_LIST} zo gebruikt... dus tussen { en }, daarnaast moet je er ook aan denken dat je dit in een tpl bestand plaatst en niet in een php bestand...
Als je nu bijvoorbeeld wilt laten zien wie er op de portal online zijn (zelfde systeem als wie op een forum online zijn). Doe dan als volgt:
Open portal.php:
Vind:
$template->set_filenames(array(
Voeg DAARVOOR toe:
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
- WebSiteNet
- Contacteer:
Zet in het .tpl bestand van die pagina deze code en (werkt alleen als die index.php ook echt in phpbb zit):
Code: Selecteer alles
<span class="gensmall">{TOTAL_USERS_ONLINE} [ {L_WHOSONLINE_ADMIN} ] [ {L_WHOSONLINE_MOD} ]<br />{RECORD_USERS}<br />{LOGGED_IN_USER_LIST}</span>
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
Wacht ff, een ding vergeten. Voor dat je de header lad moet eerst noig dit staan. Hie mee zorg je ervoor dat hij de gegevens uit de database haalt. Het is een soort controle zodat hij niet de database te veel belast.
Code: Selecteer alles