Geen waarschuwing voor PM

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Fok!

Bericht door Fok! » 16 mei 2004, 23:25

Op hoop van zegen en als laatste redmiddel:
mag ik de experts van hier even uitnodigen om in dit topic op ons forum te komen lezen wat het probleem nu precies is??? Ik zou heel graag willen dat het opgelost wordt....

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 17 mei 2004, 10:01

Code: Selecteer alles

<!-- BEGIN switch_enable_pm_popup --> 
<script language="Javascript" type="text/javascript"> 
<!-- 
   if ( {PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG} ) 
   { 
      window.open('{U_PRIVATEMSGS_POPUP}', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');; 
   } 
//--> 
</script> 
<!-- END switch_enable_pm_popup --> 
vervang dat ens voor

<!-- BEGIN switch_enable_pm_popup -->
<script type="text/javascript">
<!--
	if ( {PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG} )
	{
		window.open('{U_PRIVATEMSGS_POPUP}', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');;
	}
//-->
</script>
<!-- END switch_enable_pm_popup -->
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Geerdt

Bericht door Geerdt » 17 mei 2004, 22:15

Ik heb grote vermoedens dat de fout niet in de templates zit, maar dat het ergens in de php-brei verkeerd gaat. Het werkt niet meer sinds er een aantal mod's zijn geïnstalleerd. In dit topic is nog wat meer info te vinden.
Querrie schreef:Gevonden (hoop dat dat het is trouwens)

er zit namelijk een verschil in de Javascript code in vergelijking met de van mijn Querrie forum

Dit is het waterscouting forum code

<!--
   if (  )
   {
      window.open('privmsg.php?mode=newpm', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');;
   }
//-->
</script>

Dit is het Querrie forum code

<!--
   if ( 0 )
   {
      window.open('privmsg.php?mode=newpm', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');;
   }
//-->
</script>
er mist bij Waterscouting.com een 0 tussen de ( en de ) na if :)
Er wordt dus geen 0 afgegeven door phpBB. De fout lijkt dus ergens in page_header.php zo vermoed ik.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 18 mei 2004, 00:21

wil niet flauw zijn, heb je mijn geprobeerd???
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Fok!

Bericht door Fok! » 26 mei 2004, 19:14

Ook de laatstgegeven code heeft nog geen positief resultaat opgeleverd.... :(

Fok!

Bericht door Fok! » 22 jun 2004, 11:37

Ik wordt een beetje moedeloos....

Welke php/java expert wil mij nógmaals helpen, vanaf het begin.
Zeg me welke scripts ik online moet zetten in een txt.bestand, zodat je kunt zien hoe het nu staat.
Ik ben door de bomen het bos kwijt geraakt en het begint een groot probleem te worden, aangezien er heel veel gebruik van het PB-systeem wordt gemaakt.

HEEEEEEEEEEEELPP!!!!! :cry: :cry: :cry:

meneer_ei
Contacteer:

OK, laat ik me er ook even mee gaan bemoeien :P

Bericht door meneer_ei » 22 jun 2004, 15:39

Geplaatst: Mon 17 May, 2004 22:38 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

hebbes:

// 
// Obtain number of new private messages 
// if user is logged in 
// 

Na dit stukkje komt het if-else gebeuren of het nou een 0 of een 1 moet worden.

Dit stukje code komt uit: 'forum-folder'/includes/page_header.php

hopelijk heb je er wat an.
:arrow: Het gaat dus om 'forum-folder'/includes/page_header.php
Daarin zit de fout! Het stukje code met de JavaScript (niet te verwarren met JAVA!) laat duidelijk zien dat er '{PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG}' in de if() haakjes staat.

Klopt, maar deze worden vervangen met dat wat er in (nogmaals) 'forum-folder'/includes/page_header.php gecalculeerd wordt. Je moet '{PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG}' dan ook zien als een $variabel die ook leeg kan zijn.

Als deze leeg is (of gewoon false), dan krijg je in je uiteindelijke (JS) broncode het volgende:

if(   ){...}
Dan nog even het volgende stukje knip en plakwerk, en dan moet het hopelijk duidelijk zijn:
misschien was ik niet duidelijk in het begin, maar dit is wat ik probeer te schetsen:

if(voorwaarde){echo"1";}  
Hier mist dus duidelijk de

else{echo"0";}  
Die missende else{} moet dus opgespoord worden, waar dan ook in dat rijtje wat ik al had genoemd in het topic.
Er wordt namelijk alleen iets ge-echo'd als er geen bericht is, maar wanneer die er wel is, is daar geen else statement voor, of is deze verkeerd gescript.

Good luck.

ei
Dus nogmaals: good luck ;)
_meneer_ei___________

meneer_ei
Contacteer:

Bericht door meneer_ei » 22 jun 2004, 15:43

BTW: neem 'echo' niet letterlijk, het kan ook op andere manieren 'geprint' worden, het gaat er gewoon om dat er in de code een missende else constructie zit, die met de complexiteit van geluid en pop-up naast elkaar moeilijk te vinden zal zijn...

Anders raad ik je gewoon aan om een kopie (als je dit nog niet hebt gedaan) te draaien van waterscouting.com op een localhost, 'installeer' je de geluids- en pop-up MODS nog een keer, een verbeter je datgene wat fout was, en als het op je localhost werkt, gooi je het online...

Ideetje?
_meneer_ei___________

Fok!

Bericht door Fok! » 22 jun 2004, 21:47

....als de nood het hoogst is, is de redding nabij!

meneer_ei, :thumb:
Je liep al even rond op ons eigen forum, liep al het één en ander naar mij te schreeuwen, maar ik begreep je slecht.

Inmiddels hebben we het samen opgelost! I would very thank you!

Gesloten