nieuw board oude Mysql bestanden

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
astatic

nieuw board oude Mysql bestanden

Bericht door astatic » 17 jun 2004, 07:43

Ik heb zojuist een nieuwe installatie gedaan van phpbb 2.0.8
Vervolgens heb ik stap voor stap de Mysql tabellen overgecopieerd van de oude naar de nieuwe database welke ik weer wilde gebruiken.
Nu werkt alles naar behoren behalve het posten van een nieuw of dan wel het doorgaan van de postings op de oude berichten.
Ik krijg dan een melding in de trand van dat er een duplicaat bestaat (exacte melding kan ik later posten heb ik nu niet bij de hand).

Haal ik de 3 bestanden phpbb-post-text weer weg en vervang ik deze voor degene die opnieuw geinstalleerd zijn dan kan ik weer gewoon posten alleen zijn we dan alle oude berichten kwijt.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 jun 2004, 09:52

Dit zou niet mogen gebeuren als je je oude forumbestanden en oude database exact copiëert naar je nieuwe server. De upgrade naar 2.0.8 kan je daarna uitvoeren. Ik ben ook wel benieuwd naar die error.

astatic

Bericht door astatic » 17 jun 2004, 10:05

Ik heb de oude database gedeeltelijk overgezet naar de nieuwe ivm mods.
Een restore backup kon ik niet draaien omdat simpelweg de mods die op het oude board staan niet meer terug komen op het nieuwe board.
Ik heb dus echt alleen maar de database bestanden doorgenomen en zo overgecopieerd naar de nieuwe database.

Melding ga ik vanavond hier plaatsen misschien dat je dan kan zeggen wat de fout is.

Grt,

Bart

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 jun 2004, 10:36

astatic schreef:Ik heb de oude database gedeeltelijk overgezet naar de nieuwe ivm mods.
Dat werkt dus niet zomaar, dat blijkt nu wel. Wat heb je precies wel overgezet en wat niet? Je had beter toch de gehele database kunnen overzetten, om daarna de mod fragmenten er handmatig uit te halen.

astatic

Bericht door astatic » 17 jun 2004, 14:18

Dit is de melding die ik krijg:

Error in posting

DEBUG MODE

SQL Error : 1062 Duplicate entry '24829' for key 1

INSERT INTO phpbb_posts_text (post_id, post_subject, bbcode_uid, post_text) VALUES (24829, 'test', '70f3790454', 'test')

Line : 282
File : c:\appserv\www\forum\includes\functions_post.php

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 jun 2004, 19:48

Kwestie van de dubbele 24829 sleutel voor phpbb_posts_text zoeken, en deze verwijderen.

astatic

Bericht door astatic » 17 jun 2004, 21:02

Heb het geheel nogmaals geinstalleert en alleen de Mysql bestanden vanuit de oude database overgezet die ook in de kale installatie zaten.
Nu gaat alles wel goed.
Enigste nadeel is dat ik onderaan de pagina nu phpbb 2.0.6 te zien krijg terwijl het 2.0.8 is.

Maar goed.

Bedankt voor de tip

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 jun 2004, 21:13

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_config
SET config_value = '.0.8'
WHERE config_name = 'version';
;)

Gesloten