Alleen berichten en gebruikers overzetten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Larz

Alleen berichten en gebruikers overzetten

Bericht door Larz » 12 jun 2004, 13:04

Pas geleden ben ik begonnen mijn eigen forum opnieuw te maken. Dat wil zeggen dat ik een eigen server heb opgezet, een standaard phpBB-pakket heb geinstalleerd en aangepast aan mijn wensen.

Nou is mijn probleem dat ik, doordat zowel het 'normale' forum als de ontwikkelingsversie gemod zijn, niet gewoon even de database kan overzetten zoals beschreven in de kennisbank.

Wat ik wil doen is het volgende: alleen de berichten en gebruikers van de normale database naar de ontwikkelingsdatabase overzetten. Daarna de normale database vervangen door de nieuwe database en de bestanden van de vorige versie van het forum vervangen door de nieuw-gemodde phpBB-bestanden.

Ik heb dus de volgende vragen:
Zal mijn (ontwikkelings)forum werken nadat ik alleen de gebruikers en hun bericht heb overgezet?
Welke tabellen en/of velden moet ik overzetten?

PS: het kennisbankartikel was dus niet helemaal toereikend en ik kon ook niet wat vinden via de search.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 12 jun 2004, 13:25

Je doet er waarschijnlijk het beste aan om na te gaan welke nieuwe mods je hebt geinstalleerd op je nieuwe forum, en hier de database update's van toe te passen op je oude database. Hierna bekijk je welke mods wel actief zijn op je oude forum en niet op je nieuwe, hiervan kan je dan de database aanpassingen terugdraaien. Deze laatste stap is in principe niet eens nodig, maar is wel netter. Hierna kan je simpelweg de oude forumbestanden vervangen met de nieuwe, en het zal werken.

Larz

Bericht door Larz » 12 jun 2004, 13:36

Ja, zo kan het ook :D
Ik denk dat ik er zo wel uitkom.

Bedankt!

Larz

Bericht door Larz » 13 jun 2004, 10:59

Heb er een nachtje over geslapen en ik vraag me toch af of dit wel zo handig is. Ik heb aardig wat gemod in zowel het huidige forum als het nieuwe, ook een paar eigen mods, waarvan ik niet meer precies weet wat ik heb gedaan.
Het lijkt mij makkelijker eerst te proberen of ik alleen de berichten en gebruikers kan overplaatsen. Als het dan niet lukt kan ik altijd via back-ups jou manier proberen.

Dus nogmaals mijn vraag:
Welke tabellen moet ik "kopiëren" om de berichten en gebruikers over te zetten?
En moet ik naast die tabellen nog ergens anders wat veranderen?

Larz

Bericht door Larz » 14 jun 2004, 17:57

*kick*

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 jun 2004, 18:31

Je schiet er weinig mee op om alleen de leden en post tabellen mee te nemen, omdat hier juist verreweg de meeste database aanpassingen in gemaakt worden door mods. Mocht je het toch willen proberen, neem dan deze:

Code: Selecteer alles

phpbb_banlist
phpbb_categories
phpbb_forum_prune
phpbb_forums
phpbb_posts
phpbb_posts_text
phpbb_topics
phpbb_topics_watch
phpbb_users
phpbb_vote_desc
phpbb_vote_results
phpbb_vote_voters
Dit zijn 12 van de 29 tabellen, en ook meteen de grootsten. Hierna moet je de search tabellen opnieuw opbouwen en het is ook altijd handig om resyncs los te laten op de leden, forums en topics post counts.

Larz

Bericht door Larz » 14 jun 2004, 18:47

Bedankt!

Wie ben ik om een mod tegen te spreken, het zal waarschijnlijk wel niet lukken, maar ik kan het in ieder geval proberen. :bier:

Gesloten