Ik ben er bijna.......
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ik ben er bijna.......
Hola,
Ik heb wat vraagjes tot het eind bewaard en nu stel ik ze maar in 1 keer:
1. bij het inloggen, zowel als admin als gebruiker krijg ik de volgende melding: Page cannot bij displayed. Als ik de regel vanaf inloggen.php verwijder en op enter druk ben ik toch ingelogd. Hoe kan ik dit oplossen?
2. Ik draai nu nog onder de localhost, maar wil het forum verplaatsen naar mijn intranet omgeving. Hoe pas ik de naam aan naar de nieuwe site, welke lokaal draait binnen het netwerk?
3. Is er ook nog een eenvoudige website "voor" het forum te plaatsen mbv phpbb?
Alvast bedankt.
Ed
Ik heb wat vraagjes tot het eind bewaard en nu stel ik ze maar in 1 keer:
1. bij het inloggen, zowel als admin als gebruiker krijg ik de volgende melding: Page cannot bij displayed. Als ik de regel vanaf inloggen.php verwijder en op enter druk ben ik toch ingelogd. Hoe kan ik dit oplossen?
2. Ik draai nu nog onder de localhost, maar wil het forum verplaatsen naar mijn intranet omgeving. Hoe pas ik de naam aan naar de nieuwe site, welke lokaal draait binnen het netwerk?
3. Is er ook nog een eenvoudige website "voor" het forum te plaatsen mbv phpbb?
Alvast bedankt.
Ed
- WebSiteNet
- Contacteer:
1. heeft dat te maken met mysql, phpbb_config ? (de sitename is bmwretail) zo niet, waar moet ik dan zoeken?
als ik nu bmwretail/forum ingeef, dan wordt er niets gevonden. Echer met localhost gaat het prima, maar dan krijg ik met het inloggen de melding: Page cannot be displayed.
Ik wil de site lokaal binnen het bedrijfsnetwerk houden.
2. De server staat nu standalone. Ik wil 'm volledig in het netwerk opnenen zodat de gebruikers over 5 vestigingen er gebruik van kunnen maken. Dus als je ingeeft bijv.(http://)bmwretail/forum dat je dan op de inlog pagina komt. Tot nu toe kunnen de netwerk gebruikers de server niet benaderen, heeft dat ook met de onder 1 genoemde configuratie te maken. Ik heb ook gelezen dat php.ini aangepast moet worden. Is dat zo? Zo ja, wat moet ik instellen?
3. Iets te voorbarig geweest, deze heb ik nu ook bezocht.
Thx.
Ed
als ik nu bmwretail/forum ingeef, dan wordt er niets gevonden. Echer met localhost gaat het prima, maar dan krijg ik met het inloggen de melding: Page cannot be displayed.
Ik wil de site lokaal binnen het bedrijfsnetwerk houden.
2. De server staat nu standalone. Ik wil 'm volledig in het netwerk opnenen zodat de gebruikers over 5 vestigingen er gebruik van kunnen maken. Dus als je ingeeft bijv.(http://)bmwretail/forum dat je dan op de inlog pagina komt. Tot nu toe kunnen de netwerk gebruikers de server niet benaderen, heeft dat ook met de onder 1 genoemde configuratie te maken. Ik heb ook gelezen dat php.ini aangepast moet worden. Is dat zo? Zo ja, wat moet ik instellen?
3. Iets te voorbarig geweest, deze heb ik nu ook bezocht.
Thx.
Ed
- WebSiteNet
- Contacteer:
In principe moet je apacheinstallatie (ik neem maar even appache aan) gelijk openbaar zijn vanaf het internet (en dus ook intranet). Dat wil zeggen, als de nodige dingen zijn veranderd in je config-bestand.
(Ik zelf moest ook nog m'n router instellen)
Misschien moet je niet de llocalhostnaam gebruiiken maar het IP-adres binnen het netwerk?
(Ik zelf moest ook nog m'n router instellen)
Misschien moet je niet de llocalhostnaam gebruiiken maar het IP-adres binnen het netwerk?
ben er bijna......dacht ik
Heb in mijn DNS de naam van de site opgenomen, werkte gisteravond op een aantal pc's binnen het netwerk, vervolgens kreeg ik onderstaande foutmelding. onder het admin gedeelte van mysql kan ik het bestand niet openen......ik vrees het ergste??
Hoe los ik deze error op?
phpBB : Critical Error
Could not query config information
DEBUG MODE
SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_config.MYD'. (errno: 145)
SELECT * FROM phpbb_config
Line : 166
File : c:\bmwretail\forum\common.php
dit geeft de admin tool van my mysql als ik de query open:
You have an error in your SQL syntax near '<?php
/*************************************************************************' at line
Hoe los ik deze error op?
DEBUG MODE
dit geeft de admin tool van my mysql als ik de query open:
You have an error in your SQL syntax near '<?php
/*************************************************************************' at line
- WebSiteNet
- Contacteer:
Voer deze query uit in phpmyadmin:
Code: Selecteer alles
REPAIR TABLE phpbb_config;
OPTIMIZE TABLE phpbb_config;Werkt eenmalig als er (denk ik) een nieuwe gebruiker bij komt krijg ik dezeldfe foutmeldiding:
DEBUG MODE
Kan wel via het netwerk het forum gebruiken( zou hier de foutmelding betrekking op kunnen hebben?
Ed
DEBUG MODE
Kan wel via het netwerk het forum gebruiken( zou hier de foutmelding betrekking op kunnen hebben?
Ed
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
Liberator schreef:Werkt eenmalig als er (denk ik) een nieuwe gebruiker bij komt krijg ik dezeldfe foutmeldiding:
DEBUG MODE
Ed
Ik weet zeker dat dit te maken heeft als er een nieuwe gebruiker zich wil registreren.......nu alleen de oplossing om 'm te laten verdwijnen.