Hoi
Heb gisteren een phpBB2 forum geïnstalleerd via Lycos Tripod. Vervolgens heb ik de kleuren aangepast om een beetje te passen bij mijn website.
Dit is mijn forum-url:
http://members.lycos.nl/toogpunt/phpBB2
Zoals je kan zien worden in elke <form> voor de input velden gebruikt met een zwarte achtergrond, zodat er met witte letters kan worden getypt. Dat werkt overal, behalve op de pagina 'Inloggen' (login.php), waar de witte letters op een witte achtergrond verschijnen en dus onleesbaar zijn.
Kan iemand mij uitleggen waarom dat op die ene pagina niet werkt en bijvoorbeeld wel onderaan op de homepagina, waar je ook kan inloggen. Zij gebruiken toch hetzelfde stijlblad en dezelfde html-elementen?
Iemand enige tips?
Hartelijk Dank
Wim
Background Color Login Form
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Vind: (in login_body.tpl)
Vervang met:
Code: Selecteer alles
<tr>
<td colspan="2" align="center"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="45%" align="right"><span class="gen">{L_USERNAME}:</span></td>
<td>
<input type="text" name="username" size="25" maxlength="40" value="" />
</td>
</tr>
<tr>
<td align="right"><span class="gen">{L_PASSWORD}:</span></td>
<td>
<input type="password" name="password" size="25" maxlength="32" />
</td>
</tr>
Code: Selecteer alles
<tr>
<td colspan="2" align="center"> </td>
</tr>
<tr>
<td class="post" width="45%" align="right"><span class="gen">{L_USERNAME}:</span></td>
<td>
<input type="text" name="username" size="25" maxlength="40" value="" />
</td>
</tr>
<tr>
<td class="post" align="right"><span class="gen">{L_PASSWORD}:</span></td>
<td>
<input type="password" name="password" size="25" maxlength="32" />
</td>
</tr>
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
Hoi
Hartelijk dank. Al was uw antwoord onjuist, dankzij u heb ik het zelf wel opgelost gekregen.
't Lag inderdaad aan die CLASS="post", maar in tegenstelling tot uw antwoord, moest die class-bepaling op het niveau van het <INPUT> element komen en dus NIET op niveau van het <TD> element zoals bij u.
Voor al wie in de toekomst dus het zelfde probleem heeft: de ' class="post" ' uit het vorige antwoord 2x uit het <TD> element knippen en plakken in het <INPUT> element.
Hartelijk dank nogmaals
Wim
Hartelijk dank. Al was uw antwoord onjuist, dankzij u heb ik het zelf wel opgelost gekregen.
't Lag inderdaad aan die CLASS="post", maar in tegenstelling tot uw antwoord, moest die class-bepaling op het niveau van het <INPUT> element komen en dus NIET op niveau van het <TD> element zoals bij u.
Voor al wie in de toekomst dus het zelfde probleem heeft: de ' class="post" ' uit het vorige antwoord 2x uit het <TD> element knippen en plakken in het <INPUT> element.
Hartelijk dank nogmaals
Wim