Subforum en Categorie ID's wijzigen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
cartoontje
- Contacteer:
Subforum en Categorie ID's wijzigen
Ik heb de laatste tijd op m'n forum nogal wat subfora en Categorieën toegevoegd en verwijderd. Zodoende zijn de ID's nu een zooitje geworden.
Ik vind het echter veel netter als alle Categorieën en Subfora qua ID's ook op volgorde staan. Dan is het bij gebruikerspermissies ook makkelijker om evt. modrechten e.d. in te stellen, want nu staat alles door elkaar.
Ik zie dat ik ze in de database onder phpbb_categories en phpbb_forums gedefiniëerd worden. Kan ik de Id's daar zomaar wijzigen of krijg ik dan problemen? En zijn er nog andere plekken waar wat gewijzigd moet worden?
Ik vind het echter veel netter als alle Categorieën en Subfora qua ID's ook op volgorde staan. Dan is het bij gebruikerspermissies ook makkelijker om evt. modrechten e.d. in te stellen, want nu staat alles door elkaar.
Ik zie dat ik ze in de database onder phpbb_categories en phpbb_forums gedefiniëerd worden. Kan ik de Id's daar zomaar wijzigen of krijg ik dan problemen? En zijn er nog andere plekken waar wat gewijzigd moet worden?
-
cartoontje
- Contacteer:
- desert spider
-
cartoontje
- Contacteer:
Je kunt naar een dergelijk script zoeken op phpbb.com, misschien is het al eens gemaakt.cartoontje schreef:En er is ook geen mod die dit kan?
Het zal echter niet moeilijk zijn het zelf te schrijven; als ik ^^hier geen tabellen ben vergeten is het gewoon een kwestie van het draaien van query's als deze:
Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb_posts
SET forum_id = Y
WHERE forum_id = X;- WebSiteNet
- Contacteer: