Velden bij het registreren

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jumping

Bericht door jumping » 27 mei 2004, 15:12

Hallo,

Ik wil graag een extra aantal velden toevoegen aan mijn registratie-pagina. Denk aan adres, pcode, plaats en tel. nr.

Kan iemand mij een tip geven waar ik dit gedeelte in het script kan vinden om het aan te passen. En indien je meer kennis hierover hebt, zou je mij alvast een beetje op weg willen helpen?

Heb inmiddels MySql bijna geheel onder de knie ... :-)

Bedankt

Podium4

Bericht door Podium4 » 27 mei 2004, 15:14

Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

jumping

Bericht door jumping » 27 mei 2004, 18:05

Oke dat kan ik gebruiken, maar ik wil graag het programmeren leren :thumb: en dus zou ik graag willen weten waar dat stuk script staat wat verschijnt in het registeerscherm en waar het script staat dat de data dumpt in de DB!

THX Again! :lol:

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 27 mei 2004, 18:10

Het speelt zich vornamelijk af in includes/usercp_register.php en templates/subSilver/profile_add_body.tpl, language/lang_dutch/lang_main.php heb je nodig voor de teksten en admin/admin_users.php en templates/subSilver/admin/user_edit_body.tpl gebruik je als je de profiel aanpassingen in je admincp wilt kunnen bijstellen.

Als je het zonder de mod wil doen raad ik je aan om gewoon de bestaande veldnamen en variabele namen te volgen, en hier telkens je nieuwe veld bij te zetten. Je moet wel goed opletten met wat je doet, usercp_register.php is alles behalve overzichtelijk geschreven en je ziet dus snel iets over het hoofd. Test alles Goed als je ermee klaar bent! ;)

PS: het schrijven van PHP noem je geen programmeren maar scripten.

jumping

Bericht door jumping » 27 mei 2004, 18:13

Oke, superbedankt!!

Ik ga dan nu lekker scripten :D , bedankt voor je tip! Ik ben bezig voor een sportbond om daar een ledensysteem voor op te zetten !

Nogmaals bedankt
Marcel

Gesloten