frames openen
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
frames openen
Eej!
Ik heb dus een vraagje... Via van die statistieken is gebleken dat er nog wel eens mensen zijn die op een deelpagina van mn site terecht komen. Bijvoorbeeld het link gedeelte. Daarbij wordt niet mn hele index geladen maar dus alleen link.html. Is er een mogelijkheid waarbei ik kan zorgen dat als mensen link.html bezoeken en de andere frames niet geladen zijn dat ie dan die frames, zoals het menu en de header bovenaan, gaat laden? Op deze manier verdwijnen mensen namelijk weer van mn site terwijl er misschien best nog iets te vinden is wat ze zoeken...
Bedankt!
Ik heb dus een vraagje... Via van die statistieken is gebleken dat er nog wel eens mensen zijn die op een deelpagina van mn site terecht komen. Bijvoorbeeld het link gedeelte. Daarbij wordt niet mn hele index geladen maar dus alleen link.html. Is er een mogelijkheid waarbei ik kan zorgen dat als mensen link.html bezoeken en de andere frames niet geladen zijn dat ie dan die frames, zoals het menu en de header bovenaan, gaat laden? Op deze manier verdwijnen mensen namelijk weer van mn site terwijl er misschien best nog iets te vinden is wat ze zoeken...
Bedankt!
Dat werkt alleen in frameset pagina's.
Dit script zou moeten bekijken of index.html de huidige pagina is, als dat niet zo is laadt hij die. Zo kan je hem dus altijd terugkoppelen naar de frameset pagina.
Dit script zou moeten bekijken of index.html de huidige pagina is, als dat niet zo is laadt hij die. Zo kan je hem dus altijd terugkoppelen naar de frameset pagina.
Code: Selecteer alles
if (top.frames.length == 0) {
document.cookie = "newURL=" + escape(document.URL) + "; path=/;"
ver = parseInt(navigator.appVersion, 10);
if ( ((navigator.appName == "Netscape") && (ver >= 3)) ||
((navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") && (ver >= 4)) )
location.replace("index.html");
else
location = "index.html";
};
- WebSiteNet
- Contacteer:
ja dat dacht ik dus eerst ook maar omdat die gozer over php begon...mosymuis schreef:2 dingen: dat script is JavaScript, en ik heb het niet zelf geschreven.
//edit
En wat bedoel je met
DutchDisturbed schreef:is het mogelijk om via dat script de aangevraagde pagina in in mn index te laden ipv de startpagina?
thnx voor het opzoeken iig :p
maarre wat ik bedoel met de aangevraagde pagina in de index loaden is dat als iemand op de pagina komt zonder index, bijvoorbeeld bij de wallpapers. dan zorgt het script ervoor dat de index geladen wordt, maar in die index staat als eerste pagina de nieuwspagina. Dus ik had graag dat ipv de nieuwspagina de wallpaper pagina verschijnt omdat de bezoeker daar nu eenmaal naar op zoek was.
Dát moet wel met PHP. Hernoem alle pagina extensies naar .php, en zet dit in elke pagina, behalve index.php:
en in je index.php plaats je dit in de frame source waar de inhoud van je site getoond word:
<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--
if (top.frames.length == 0)
{
if ( ((navigator.appName == "Netscape") && (ver >= 3)) || ((navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") && (ver >= 4)) )
{
location.replace("index.php?frame=<? echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>");
}
else
location = "index.php?frame=<? echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>";
};
//-->
</script>
<frame src="<? echo ( !empty($_GET['frame']) ) ? $_GET['frame'] : 'bla.php'; ?>">
allright :thumb:
dan heb ik nog een vraagje
ik had op een ander forum waar ze het over zoekmachines hadden gevraagd hoe google dit zou accepteren. Het antwoord was dat google dit script als spam zou zien en dus je pagina minpunten geeft. is dit waar of niet? is een robot/crawler zowieso in staat om pagina's met dit script te bekijken?
thnx
dan heb ik nog een vraagje

ik had op een ander forum waar ze het over zoekmachines hadden gevraagd hoe google dit zou accepteren. Het antwoord was dat google dit script als spam zou zien en dus je pagina minpunten geeft. is dit waar of niet? is een robot/crawler zowieso in staat om pagina's met dit script te bekijken?
thnx
Ok dit is een lange tijd geleden, maar ik heb eerst geprobeerd of ik van Google een antwoord kon krijgen of dit script niet mn site naar beneden haalde. Nu ben ik aan het proberen om m in mn site te zetten maar het lukt dus niet zo goed. Ik denk dat dat komt doordat het script mn volledige adres opvraagt.... Ik heb de pagina's namelijk in mappen verdeeld om het overzichtelijk te maken. Hij wil dan ook de index gaan zoeken in de map waar het bestand zelf ook staat. ik heb een voorbeeldje gedaan op http://members.lycos.nl/banddisturbed/Bio/fuzz.php het script laat dan dat Bio staan maar in die map staat dus geen index...<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--
if (top.frames.length == 0)
{
if ( ((navigator.appName == "Netscape") && (ver >= 3)) || ((navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") && (ver >= 4)) )
{
location.replace("index.php?frame=<? echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>");
}
else
location = "index.php?frame=<? echo $_SERVER['REQUEST_URI']; ?>";
};
//-->
</script>
ik neem aan dat dit makkelijk te veranderen is, maar hoe?
bedankt iig
voor dat script moet je dus al je .htm of .html pagina's wijzigen naar .php pagina's?
en verder alleen dat script in al je pagina's zetten?
en in de bestanden kan je wel
<HTML>
<HEAD></HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML>
laten staan?
en dat script mag dat ook in een file frame.js staan en dan het
scriptje:
<SCRIPT language="JavaScript" src="frame.js"></SCRIPT>
in al die .php pagina's zetten?
en verder alleen dat script in al je pagina's zetten?
en in de bestanden kan je wel
<HTML>
<HEAD></HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML>
laten staan?
en dat script mag dat ook in een file frame.js staan en dan het
scriptje:
<SCRIPT language="JavaScript" src="frame.js"></SCRIPT>
in al die .php pagina's zetten?