Lycos database restore probleem
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
cassie
Lycos database restore probleem
Ik weet dat er meerdere vragen over "restore database" bij lycos zijn geweest, maar ik kon in geen van die vragen een antwoord op mijn vraag vinden.
Ik heb nu een tijdje een MySQL database bij lycos. Er is iets heel raars gebeurt met het forum en daarom heb ik alles eraf gehaald en alles opnieuw geïnstalleerd. Ik heb hierbij de gebruiksaanwijzing gevolgt die op deze website bij "kenis bank" staat. Ik heb een backup gemaakt en ik heb alle bestanden gebackupt die later zijn toegevoegt (zoals een nieuwe template en een taal)
Alles ging goed, het hele forum is verwijdert en ik heb bij lycos een nieuw schoon forum gemaakt. Daarna zet ik alle templates en talen enz. dingen terug op hun plaats (ik ben er bija zeker van dat ik er niets van vergeten ben). Ik ga naar het administrator paneel en klik op "database herstel". Ik blader naar mijn database backup bestandje. Kies het (grootte = 1,5 mb) en klik op "herstel". Naar 1 minuut lijkt ie klaar te zijn, maar mijn forum is niet verandert. Hij ziet er nog precies hetzelfde uit als na de volledig nieuwe installatie, helemaal leeg dus. Ik heb voor de zekerheid nog een keer databse herstel gedaan, maar nog steeds verandert er niets.
Weet iemand hoe het kan dat de database herstel het niet doet? Ik vind het wel jammer van mijn forum, ben alles kwijt. Ik heb redelijk veel ervaring met MySQL, maar ik heb geen idee wat ik hier fout heb gedaan. kan iemadn mij helpen?
Ik heb nu een tijdje een MySQL database bij lycos. Er is iets heel raars gebeurt met het forum en daarom heb ik alles eraf gehaald en alles opnieuw geïnstalleerd. Ik heb hierbij de gebruiksaanwijzing gevolgt die op deze website bij "kenis bank" staat. Ik heb een backup gemaakt en ik heb alle bestanden gebackupt die later zijn toegevoegt (zoals een nieuwe template en een taal)
Alles ging goed, het hele forum is verwijdert en ik heb bij lycos een nieuw schoon forum gemaakt. Daarna zet ik alle templates en talen enz. dingen terug op hun plaats (ik ben er bija zeker van dat ik er niets van vergeten ben). Ik ga naar het administrator paneel en klik op "database herstel". Ik blader naar mijn database backup bestandje. Kies het (grootte = 1,5 mb) en klik op "herstel". Naar 1 minuut lijkt ie klaar te zijn, maar mijn forum is niet verandert. Hij ziet er nog precies hetzelfde uit als na de volledig nieuwe installatie, helemaal leeg dus. Ik heb voor de zekerheid nog een keer databse herstel gedaan, maar nog steeds verandert er niets.
Weet iemand hoe het kan dat de database herstel het niet doet? Ik vind het wel jammer van mijn forum, ben alles kwijt. Ik heb redelijk veel ervaring met MySQL, maar ik heb geen idee wat ik hier fout heb gedaan. kan iemadn mij helpen?
-
cassie
Ik heb hier een topic gevonden waar ik eigenlijk niets van snap, maar waar als het goed is wel het antwoord in staat:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=567 ... sc&start=0
Ik moet dus dat scriptje kopiëren en via bv. kladblok opslaan?? klopt dat? Ik moet het sql bestand: sql.sql noemen en dan dat andere bestand kiezen om de database te herstellen, als ik dat doe krijg ik deze foutmelding:
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=567 ... sc&start=0
Ik moet dus dat scriptje kopiëren en via bv. kladblok opslaan?? klopt dat? Ik moet het sql bestand: sql.sql noemen en dan dat andere bestand kiezen om de database te herstellen, als ik dat doe krijg ik deze foutmelding:
Code: Selecteer alles
Error importing backup file
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '
Line : 980
File : /data/members/free/tripod/nl/c/a/s/casvelzel/htdocs/forum/admin/admin_db_utilities.php-
cassie
Ik heb nu het sql backup bestandje geupload. Dan zegt ie als ik database herstel doe gelijk dit:
Dit is dus niet waar, er is niets verandert. Dat kan ook niet, want hij is geen eens 1 sec bezig geweest en het bestand is toch wel 1,5 mb groot.
Nu heb ik om te kijken wat er gebeurt een html bestand gesellecteerd (gewoon één van de paginas van mijn site) en deze laten gebruiken om de database te herstellen. Dan geeft ie ook dezelfde melding als hierboven. Maar het is natuurlijk onmogelijk dat ie door een willekeurig html bestand hersteld
. Weet iemand wat er aan de hand is?
Code: Selecteer alles
De Database is succesvol hersteld.
Je board zou terug moeten zijn in dezelfde staat als op het moment dat je de backup maakte.Nu heb ik om te kijken wat er gebeurt een html bestand gesellecteerd (gewoon één van de paginas van mijn site) en deze laten gebruiken om de database te herstellen. Dan geeft ie ook dezelfde melding als hierboven. Maar het is natuurlijk onmogelijk dat ie door een willekeurig html bestand hersteld
-
cassie
Oké, er zijn erg veel topics over dit probleem. Maar ik begrijp het echt niet helemaal. Op veel va de topic (vaak juist met mijn vraag
) is geen antwoord gegeven. Ook wordt er vaak als mogelijkheid gegeven dat je de database in deeltjes kan herstellen. Maar die optie kan ik bij mij niet vinden (ik heb MySQL 3.0) ligt het daaraan?
-
cassie
Probeer eens je database te herstellen in de phpmyadmin van lycos.
Login op je lycos account en klik door naar je phpmyadmin, verwijder alle tabellen die al in je database staan mbt phpBB, ga naar het tabblad sql en importeer het backup bestand, sql.sql in jouw geval toch?
Btw: het phpmyadmin scherm in lycos ziet er anders uit dan bij andere hosts, ik weet dus niet precies waar je het sql bestand kunt importeren.
Login op je lycos account en klik door naar je phpmyadmin, verwijder alle tabellen die al in je database staan mbt phpBB, ga naar het tabblad sql en importeer het backup bestand, sql.sql in jouw geval toch?
Btw: het phpmyadmin scherm in lycos ziet er anders uit dan bij andere hosts, ik weet dus niet precies waar je het sql bestand kunt importeren.
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.