censuur + bbcode/html
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

censuur + bbcode/html
ik zou graag in censuur gebruik gaan maken van bbcode.
dus als ik iets laat vervangen, dat het vervangde woord bijv. rood wordt.
ik heb geprobeerd om bij het vervangende woord te zetten, maar dit werkt niet.
dus, hoe kan ik dit oplossen?
(alle gecensuureerde woorden (1tje eigenlijk maar) mogen worden rood gekleurd. dus als ik iets in php bestanden moet veranderen wat betrekking heeft op alle vervangende woorden, maakt niet uit.
dus als ik iets laat vervangen, dat het vervangde woord bijv. rood wordt.
ik heb geprobeerd om bij het vervangende woord te zetten, maar dit werkt niet.
dus, hoe kan ik dit oplossen?
(alle gecensuureerde woorden (1tje eigenlijk maar) mogen worden rood gekleurd. dus als ik iets in php bestanden moet veranderen wat betrekking heeft op alle vervangende woorden, maakt niet uit.
- WebSiteNet
- Contacteer:
hm.. hij werkt wel.
snap al wat ik heb gedaan.
het gaat eigenlijk om het @ wat ik dus laat vervangen door [AT] (wat mosymuis dus zijn in die topic in algemene chat.)
ik had echter op het forum gewoon [AT] getypt, dus dat werkte niet.
stom van me.
maar nog ff een andere vraag.
@ wordt nu dus vervangen door [AT]
echter, het e-mailadres is gewoon aanklikbaar en in de statusbalk staat ook gewoon het e-mailadres met een apenstaart.
is het dan nog wel anti spam robot?
snap al wat ik heb gedaan.
het gaat eigenlijk om het @ wat ik dus laat vervangen door [AT] (wat mosymuis dus zijn in die topic in algemene chat.)
ik had echter op het forum gewoon [AT] getypt, dus dat werkte niet.
stom van me.
maar nog ff een andere vraag.
echter, het e-mailadres is gewoon aanklikbaar en in de statusbalk staat ook gewoon het e-mailadres met een apenstaart.
Als phpBB er een mailto: link van heeft gemaakt niet, nee. Dit is simpel te verklaren, phpBB zet $message al om naar BBcode, nog voor de woord censuur zijn werk heeft gedaan. Zoek daarom het volgende stuk in viewtopic.php:P.T. schreef:maar nog ff een andere vraag.
Code: Selecteer alles
//
// Replace naughty words
//
if (count($orig_word))
{
$post_subject = preg_replace($orig_word, $replacement_word, $post_subject);
if ($user_sig != '')
{
$user_sig = str_replace('\"', '"', substr(preg_replace('#(\>(((?>([^><]+|(?R)))*)\<))#se', "preg_replace(\$orig_word, \$replacement_word, '\\0')", '>' . $user_sig . '<'), 1, -1));
}
$message = str_replace('\"', '"', substr(preg_replace('#(\>(((?>([^><]+|(?R)))*)\<))#se', "preg_replace(\$orig_word, \$replacement_word, '\\0')", '>' . $message . '<'), 1, -1));
}Code: Selecteer alles
//
// Parse message and/or sig for BBCode if reqd
//
if ( $board_config['allow_bbcode'] )
{
if ( $user_sig != '' && $user_sig_bbcode_uid != '' )
{
$user_sig = ( $board_config['allow_bbcode'] ) ? bbencode_second_pass($user_sig, $user_sig_bbcode_uid) : preg_replace('/\:[0-9a-z\:]+\]/si', ']', $user_sig);
}
if ( $bbcode_uid != '' )
{
$message = ( $board_config['allow_bbcode'] ) ? bbencode_second_pass($message, $bbcode_uid) : preg_replace('/\:[0-9a-z\:]+\]/si', ']', $message);
}
}http://mods.mosymuis.nl/viewtopic.php?t=114