Hoe overgaan naar phpbb plus?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Webmaster2
Contacteer:

Hoe overgaan naar phpbb plus?

Bericht door Webmaster2 » 02 mei 2004, 22:01

Ik ben nu bezig met phpbb plus te uploaden 8) maar weet alleen niet hoe ik ALLE berichten, gebruikers enz... enz... enz...in de dezelfde staat houd,, wat moet ik daarvoor doen? :? dus als phpbb2 plus er op staat moet ALLES in de originele staat zijn,, dus: forums & onderwerpen,, gebruikers,,....

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 03 mei 2004, 00:48

je hebt een gemod forum en je wilt een ander gemod forum upgrade met behoud van alles

rest mij twee woorden

veel succes
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Webmaster2
Contacteer:

Bericht door Webmaster2 » 03 mei 2004, 07:12

carloclaessen schreef:je hebt een gemod forum en je wilt een ander gemod forum upgrade met behoud van alles

rest mij twee woorden

veel succes
thx :thumb:

Alleen weet ik niet hoe ik ALLE gebruikers, forums enz... "terug" kan gebruiken,,

in 3 woorden: dezelfde database gebruiken (als daarvoor)

owja,, het forum was wel ge-mod maar half werkend :oops: :?

Podium4

Bericht door Podium4 » 03 mei 2004, 13:46

Opzich heb ik wel zin om je te helpen hiermee. Het is een goed idee om eerste te beginnen met het maken van een TOTALE BACKUP, dus de file´s én de database. Daarna kun je gewoon stuk voor stuk alles gaan overzetten.

Als eerste (vind ik tenminste belangrijkste) de gebruikerstabel.

Het beste kun je even beide tabel structuren naast elkaar leggen. Probeer dan de oude tabel precies zo te krijgen als de nieuwe tabel. Dus: stel je voor bij de phpbbplus phpbb_users tabel zit het veld user_gender ... plaats die dan ook even in je oude tabel, op dezelfde plek! Als je dan helemaal zeker weet dat beide tabellen hetzelfde zijn kun je gewoon via de backup alles gebruikers toevoegen.

Ik hoop dat je snapt wat ik graag wil... Doe dit ook met de andere tabellen DIE JE OVER WIL ZETTEN!

Let op: sommige tabellen kun je beter niet overzetten... denk bijvoorbeeld aan phpbb_config.
Mijn advies is dus: voor de instructies uit zoals hierboven uitgelegd, zorg voor een backup, zodat je altijd terugkunt! En denk goed na bij alles wat je doet... Succes :thumb:
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 03 mei 2004, 14:04

mmmm

mijn opmerking was met een beetje ondertoon bedoeld, je gaf al aan dat er diverse fouteninzaten, verder gaf je ook aan en leesikover het gehele forum door je berichten dat dit eenerg moeilijke klus gaat worden voor jou, als ik je een advies kan en mag geven

volg voor een deel het advies van podium4 op, leg echter de originele dbase erlangs en vergelijk elke row die in elke tabel zit

ik wens je veel succes ermee, ik heb het ooit gedaan, ik was er maar 2 dagenmee bezig om alles goed te krijgen
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 03 mei 2004, 14:05

Als je van af standaard phpbb wilt upgraden naar phpbb plus moet je simpel weg doen wat er in de engelse readme file van phpbb plus kijken. Daar wordt uitgelegd hoe te upgraden.

@podium4: Er zit dus ook een db convertor bij. :D

Webmaster2
Contacteer:

Bericht door Webmaster2 » 03 mei 2004, 16:37

BEDANKT allemaal :thumb: ,, ik ga nu de uitleg van podium4 eens doorlopen en zal inderdaad ook eens kijken in de readme-file!!!!

Webmaster2
Contacteer:

Bericht door Webmaster2 » 03 mei 2004, 17:05

shit,, ik ben dom geweest!!!!! je kan gewoon 1 bestandje uploaden en klaar is kees,, terwijl ik er een database heb "bijgezet"

MAAR IK WEET NIET WAT IK NU MOET DOEN OM MIJN DATABASE TERUG TE GEBRUIKEN!!!!

Podium4

Bericht door Podium4 » 03 mei 2004, 17:32

kun je eerst even duidelijk uitleggen wat je hebt gedaan, en waar je de fout in bent gegaan...

Webmaster2
Contacteer:

Bericht door Webmaster2 » 03 mei 2004, 17:35

nou,, ik ben HEEL dom geweest want,, ik heb voor als ik alles uploade nog in de readme gekeken maar ik keek niet naar "upgrade to phpbb xxx"

dus nu heb ik "tijdelijk" een database bijgemaakt om het nieuwe forum op te zetten,, maar ik wil mijn originele gebruikers,, toppics,, etc, etc etc...

dus nu,, heb ik die file om het up-te loaden en het up-date automatisch de DB van MODS enz...maar ik wil de portal houden :P

dus ik wil de portal houden,, alleen de originele DB terug :wink:
Laatst gewijzigd door Webmaster2 op 03 mei 2004, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Luuk

Bericht door Luuk » 03 mei 2004, 17:36

heb je nog een backup?
Afbeelding

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 03 mei 2004, 17:37

Als ik het zo lees zelf heel veel db wijzigingen gemaakt.

Daarom moet je ook altijd voor je iets doet een back-up maken! (Anders moet je zelf de db terug herstellen, wat als je veel schade aangericht hebt bijna onmogelijk is)

Webmaster2
Contacteer:

Bericht door Webmaster2 » 03 mei 2004, 17:38

Luuk schreef:heb je nog een backup?
euh...goede vraag :roll: ik DENK dat ik nog wel 1 heb :wink:

Podium4

Bericht door Podium4 » 03 mei 2004, 17:41

ik begrijp het nog niet helemaal... Maar je hebt dus een nieuwe database aangemaakt... en daar een clean install van phpbbplus opgezet? Nu heb je die andere database ook nog met je users en posts van het oude forum? En nu wil je dus die users, posts, etc overzetten naar het nieuwe phpbb plus forum?

Als dat zo is kun je gewoon de aanwijzingen uitvoeren die ik gaf een paar berichten terug... Als ik het fout heb, leg dan nog iets duidelijker uit wat er aan de hand is. Het is namelijk heel moeilijk om je te helpen als we niet weten wat precies de situatie en het probleem is.

Webmaster2
Contacteer:

Bericht door Webmaster2 » 03 mei 2004, 17:46

Nee,, toen ik mijn "toppic" zette (hier) dan was ik al bezig met uploaden,,

heb inderdaad een database bijgemaakt om die clean install van plus op te zetten,, maar ik moest wel want ik kon mijn huidig forum niet gebruiken!!Maar bij "install" (het eerste dat je krijgt bij het forum) kon ik mijn database enz... allemaal invullen (geen errors van DB not found) maar als ik dan op "installeer" klik kreeg ik een error van "already eksist" ofzoiets....

Podium4

Bericht door Podium4 » 03 mei 2004, 17:48

Weet je zeker dat je je phpbb plus installatie in de goede database uitvoerd? dus dat je de goede databasenaam hebt ingevuld bij het installeren?

Webmaster2
Contacteer:

Bericht door Webmaster2 » 03 mei 2004, 17:51

podium4 schreef:Weet je zeker dat je je phpbb plus installatie in de goede database uitvoerd? dus dat je de goede databasenaam hebt ingevuld bij het installeren?
nee, ik heb EERST (het allereerst dat phpbb plus erop stond) de originele DB ingetypt maar dan kreeg ik deze error in de aard: BLABLABLA already exsist dus heb ik maar een nieuwe gemaakt :(

Hessels

Bericht door Hessels » 03 mei 2004, 18:23

Webmaster2 schreef:
podium4 schreef:Weet je zeker dat je je phpbb plus installatie in de goede database uitvoerd? dus dat je de goede databasenaam hebt ingevuld bij het installeren?
nee, ik heb EERST (het allereerst dat phpbb plus erop stond) de originele DB ingetypt maar dan kreeg ik deze error in de aard: BLABLABLA already exsist dus heb ik maar een nieuwe gemaakt :(

Code: Selecteer alles

BLABLABLA already exsist 
dan heb je al eens op installeren gedrukt.. leeg je database

Webmaster2
Contacteer:

Bericht door Webmaster2 » 03 mei 2004, 18:27

leeg je database? ben jij soms zot? het is wel de bedoeling dat ik die DB gebruik waar de originele gebruikers, onderwerpen enz...er trug bijstaat!!!

Heb jij trouwens wel heel dit onderwerp gelezen?

Luuk

Bericht door Luuk » 04 mei 2004, 09:01

je moet denk ik niet installatie hebben maar upgrade ofzo...
Afbeelding

Gesloten