forum vernieuwen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
bianca.sbt

forum vernieuwen

Bericht door bianca.sbt » 19 apr 2004, 19:42

Toch maar even vragen, zit de hele dag te zoeken maar ben er nog niet helemaal uit wat ik nu het allerbeste kan doen. Dus vandaar mijn vraag.

Mijn forum wil ik dus veranderen, het is dus zo dat ik in de loop van de tijd best veel mods op mijn forum heb gezet en daarvan zijn er een aantal die er af moeten. Nu wil ik eigenlijk het liefste met een schone lei beginnen. Dus wat ik wil gaan doen is mijn bestaande forum eraf halen en er een compleet nieuw forum opzetten, dus op dezelfde locatie. Wel wil ik mijn leden en data behouden. Alles moet dus in feite hetzelfde blijven alleen wil ik weer met een schoon forum beginnen (zonder mods dus) hoe kan ik dit het beste aanpakken ??

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 19 apr 2004, 19:44

o ja even meegenomen dat ik dit forum niet zelf erop heb gezet en dus ook weinig tot geen ervaring heb met mysql. :oops:

heb net wel zitten lezen hoe je een nieuw forum moet installeren en dat zit er duidelijk en vrij gemakkelijk uit. Ik wil wel graag mijn oude mysql database gewoon gebruiken hiervoor

Luuk

Bericht door Luuk » 19 apr 2004, 19:47

Als je met geen mods weer wilt beginnen kun je het beste alles weggooien behalve config.php en dan alles weer uploaden, maar dan de mappen install en contrib niet
Afbeelding

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 19 apr 2004, 20:00

duidelijk, bedankt !
maar (ja zal een domme vraag zijn maar okey) ik moet dan neem ik aan wel een backup maken, en die er dan weer op zetten als ik alles nieuw erop heb gezet op config na.

En kan ik dan bijv wel phpbb8.a gebruiken of moet ik gewoon mijn oude versie erop zetten weer (6)

Luuk

Bericht door Luuk » 19 apr 2004, 20:08

ik zou voor de zekerheid wel een backup maken, maar dat hoeft niet. je komt namelijk niet aan de database.

Maar je moet config.php dus laten staan, de oude dus. De nieuwe moet je NIET uploaden net als de mappen install en contrib.

Het maakt niet uit als je versie 206 hebt, van 206 naar 208 zitten toch geen database wijzigingen alleen het versie nummer. Dit kun je laterna nog wijzigen.
Afbeelding

maico

Bericht door maico » 19 apr 2004, 21:04

Luuk,

Mooi, maar als leek met 0,01% kennis vraag ik dan dan wat gebeurd er dan met die DB updates die je in de looop van de tijd heb uitgevoerd?
Kom je daar dan niet mee in de knoei?

Ric

Luuk

Bericht door Luuk » 19 apr 2004, 21:15

dat maakt niks uit, het zorgt hooguit voor een minimale vertraging. In theorie is de database langzamer maar je zal het niet merken. de informatie die het forum niet nodig heeft laad hij niet in
Afbeelding

maico

Bericht door maico » 19 apr 2004, 21:29

Ok dan zal ik deze info ff in mijn achterbol werken voor de komende tijd want dan ben ik eigenlijk ook aan zoiets toe.

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 20 apr 2004, 05:43

Luuk schreef:dat maakt niks uit, het zorgt hooguit voor een minimale vertraging. In theorie is de database langzamer maar je zal het niet merken. de informatie die het forum niet nodig heeft laad hij niet in
klinkt allemaal prima, maar even over dit idd was een goede van maico. Ik heb namelijk het idee dat mijn database idd wat langamer is door alles wat er nu op staat dus eigenlijk wilde ik dat er af hebben.
Kan het zijn dat hij langzamer is daardoor of niet ?

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 20 apr 2004, 06:11

oh ja nog een vraagje :lol: als ik dit nu doe , ik ben wel van plan een aantal mod's die er nu op staan weer terug te zetten erop. Kan dat dan kwaad ? omdat ik die natuurlijk al eerder had geinstalleerd en de installatie er zo ik begrijp niet af ga als ik het op deze manier doe ?

beetje duidelijk wat ik bedoel of niet :oops:

Cheeta
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 20 apr 2004, 07:45

hooguit dat je een melding krijgt bij de sql queries (gegevens in de db zetten) Deze kan je gewoon negeren. Want waarschijnlijk zal die zeggen dat de table al bestaat.

Als je de gegevens eruit wilt halen van de table dan moet je met phpmyadmin (als je die hebt) De table opzoeken en kiezen voor legen.
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 20 apr 2004, 09:45

Cheeta schreef:Als je de gegevens eruit wilt halen van de table dan moet je met phpmyadmin (als je die hebt) De table opzoeken en kiezen voor legen.
Weet je wel wat je zegt? Er zijn weinig mods die eigen tabellen toevoegen aan de database structuur (denk aan de attachment hack, rating hack, notes hack), dus er bestaat een grote kans dat ze dan een van phpBB's vitale tabellen (posts, leden, config) leegt.

Ik raad aan om er vanaf te blijven, wanneer je niet goed bekend bent in phpMyAdmin en phpBB's database structuur kan je niet goed inschatten welke kolommen en/of rijen je mag droppen en welke niet. Er is dus een grote kans dat je iets fout doet, wat weer moeilijk of zelfs niet te herstellen zal zijn.

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 20 apr 2004, 09:58

oke dan blijf ik er heel veilig vanaf :thumb:

ik heb het inmiddels gedaan, forum eraf op config na, nieuw forum erop gezet en een paar mods die ik wel nog wilde hebben.
Alles werkt aar behoren en loopt veel sneller ook :?

al met al is het dus gelukt :lol: super !

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 20 apr 2004, 13:31

Error in deleting post

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_search_wordmatch.MYD'. (errno: 145)

DELETE FROM phpbb_search_wordmatch WHERE post_id IN (128352)

Line : 419
File : /var/www/html/includes/functions_search.php

gaat weer lekker , nu dit weer :?

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 20 apr 2004, 13:34

Could not insert new word matches

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_search_wordmatch.MYD'. (errno: 145)

INSERT INTO phpbb_search_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 128359, word_id, 0 FROM phpbb_search_wordlist WHERE word_text IN ('test', 'test')

Line : 251
File : /var/www/html/includes/functions_search.php
en

Could not obtain user vote data for this topic

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'phpbb_vote_voters.MYD'. (errno: 145)

SELECT vote_id FROM phpbb_vote_voters WHERE vote_id = 76 AND vote_user_id = 2

Line : 699
File : /var/www/html/viewtopic.php

wat is dit nu weer?

heb geen rare dingen gedaan, hij liep de hele dag prima :?

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 20 apr 2004, 13:43

via zoekfunctie dezelfde fouten tegengekomen ? weer mijn host als ik het zo lees ?

Ze zijn wel bezig daar zeg. klopt het wat ik denkt ligt dit wederom aan mijn host ?

edit: vergeten te zeggen de tabellen repareren lukt niet wederom :evil:

bianca.sbt

Bericht door bianca.sbt » 20 apr 2004, 14:16

contact gehad, nu claimen zij.. zo stod op mijn admin van mijn forum dat mijn forum 350 mb webspace in nam :?

nu staat dat, na een belletje van mij op 220 mb, terwijl mijn forumadmin zegt dat het 16 mb is :?

raar gedoe hé :?

Gesloten