Hoe extern opslaan van privé berichten?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Hoe extern opslaan van privé berichten?
Hallo allemaal,
Bestaan er mods om privé berichten extern op te slaan, zodat berichten op een relatief makkelijke manier te bewaren zijn buiten het forum om?
IMO leg je namelijk minder druk op je servercapaciteit.
Ik ben benieuwd!
greets,
Darico
Bestaan er mods om privé berichten extern op te slaan, zodat berichten op een relatief makkelijke manier te bewaren zijn buiten het forum om?
IMO leg je namelijk minder druk op je servercapaciteit.
Ik ben benieuwd!
greets,
Darico
Je zou dan iets moeten maken als een print weergave voor private messages, zodat men de html zonder problemen kunnen opslaan. Of het exporteren naar een pagina zonder enige opmaak, zodat het ook op te slaan valt als .txt.
Dit zou waarschijnlijk wel nieuw zijn, ik heb net even snel gezocht en geloof niet dat dit al eens gemaakt is.
Dit zou waarschijnlijk wel nieuw zijn, ik heb net even snel gezocht en geloof niet dat dit al eens gemaakt is.
Of je geeft iedere user een .txt bestand op de server. Als je dan een optie zou maken, bijvoorbeeld 'sla dit bericht op', die de tekst (en eventueel afzender + tijd) opslaat in dat txt bestand, kun je dat laten downloaden.
Je moet er wel voor zorgen dat het .txt bestand direct weer geleegd wordt na het downloaden zodat de user andere berichten kan downloaden.
Ik denk dat dit wel te doen is.
Alleen zal dit wel ten koste gaan van de server capaciteit en niet ten goede zoals het eigenlijke plan was.
Je moet er wel voor zorgen dat het .txt bestand direct weer geleegd wordt na het downloaden zodat de user andere berichten kan downloaden.
Ik denk dat dit wel te doen is.
Alleen zal dit wel ten koste gaan van de server capaciteit en niet ten goede zoals het eigenlijke plan was.
PM exporteren
Hallo,
Dit onderwerp is al weer van een tijdje terug.Ik was dus aan het zoeken, of de PrivateMesseages extern geexporteerd konden worden OF naar een eigen e-mail adres gezonden zouden kunnen worden.
Is er in de tussentijd misschien een oplossing voor gekomen ???
Bedankt alvast! Groetjes, Janus
Dit onderwerp is al weer van een tijdje terug.Ik was dus aan het zoeken, of de PrivateMesseages extern geexporteerd konden worden OF naar een eigen e-mail adres gezonden zouden kunnen worden.
Is er in de tussentijd misschien een oplossing voor gekomen ???
Bedankt alvast! Groetjes, Janus
Kijk even of je hier iets mee kan:
http://www.phpbbhacks.com/download/3146
Exporteren van PM's
Ben geen aministrator, dus.....helaas, daar heb ik niets aan.headout schreef:Kijk even of je hier iets mee kan:
Bedankt in ieder geval voor de moeite !!
Iemand anders nog suggesties?
Re: Exporteren van PM's
Ik denk niet dat er een andere optie te bedenken is voor bezoekers, tenzij de admin een en ander gaat modden op het forum.Janus schreef:Ben geen aministrator, dus.....helaas, daar heb ik niets aan.
Bedankt in ieder geval voor de moeite !!
Exporteren van PM's
Hoi, Administrator zal daar best toe bereid zijn, ALS................. hij zou weten hoe dat te realiseren is !! Dus, als er liefhebbers zijn, die hiervoor informatie willen geven, dan stuur ik hem dat toe!!! Groetjes, Janus
Exporteren van PM's
Hallo, Misschien ben ik langzaam van begrip, maar.....de link verwijst toch naar een Mod waarmee de Administrator ALLE inkomende en uitgaande PM's kan exporteren? Of kan hij het voor elkaar krijgen met die Mod, dat elke gebruiker zijn PM's kan exporteren ? Hartelijk dank voor de tijd en moeite, stel het erg op prijs! Janus
Als je heel even het bestandje had binnen gehaald had je het antwoord gewetenJanus schreef:Hallo, Misschien ben ik langzaam van begrip, maar.....

Oftewel, het voegt een link toe in je PM inbox/sentbox etc.; iedere member kan daarmee dus haar/zijn PM-etjes exporteren.MOD Description: Displays an extra link in the private-messages area.
Zo te zien is het een kleine mod, 5 minuutjes werk volgens de handleiding. Lijkt me ideaal voor je admin.
Exporteren van PM's
Hartelijk dank !! Ja, wijsheid komt met de jaren...... maar bij mij wel erg traag
)

Bij mij gaat het ook niet zo snel hoorJanus schreef:maar bij mij wel erg traag