Geen waarschuwing voor PM
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Geen waarschuwing voor PM
De users op mijn forum klagen dat ze geen waarschuwing meer krijgen als er een PM op ze ligt te wachten.
Ik ondervind het volgende probleem: er is een conflict tussen de instellingen 'geluid afspelen' en 'pop-up laten zien'. Als je die niet gelijk hebt staan, krijg je geen van beide.
Boven in het menu krijgen de users ook geen melding meer (Er is 1 nieuw bericht voor u). Ikzelf als admin krijg die melding overigens nog wél.
De melding dat er een PM voor je is via de e-mail werkt nog wel.
Wat kan hier het probleem zijn?
Ik ondervind het volgende probleem: er is een conflict tussen de instellingen 'geluid afspelen' en 'pop-up laten zien'. Als je die niet gelijk hebt staan, krijg je geen van beide.
Boven in het menu krijgen de users ook geen melding meer (Er is 1 nieuw bericht voor u). Ikzelf als admin krijg die melding overigens nog wél.
De melding dat er een PM voor je is via de e-mail werkt nog wel.
Wat kan hier het probleem zijn?
Het javascript:
Code: Selecteer alles
<!-- BEGIN switch_enable_pm_popup -->
<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--
if ( {PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG} )
{
window.open('{U_PRIVATEMSGS_POPUP}', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');;
}
//-->
</script>
<!-- END switch_enable_pm_popup -->
Laatst gewijzigd door Fok! op 06 apr 2004, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Geen waarschuwing voor PM
Voor de duidelijkheid: als mensen hebben ingesteld dat ze en wél een geluidje willen horen én wel een pop-up willen zien, dan gebeurt dat ook.Fok! schreef:Ik ondervind het volgende probleem: er is een conflict tussen de instellingen 'geluid afspelen' en 'pop-up laten zien'. Als je die niet gelijk hebt staan, krijg je geen van beide.
Hebben ze één van tweeën uitstaan, dan krijgen ze ook geen van beide.
Dit heeft dus niets met een pop-up-killer te maken (zou overigens wel toevallig zijn: 340 users met een pop-up-killer....)
- WebSiteNet
- Contacteer:
includes/page_header.php
templates/***/overall_header.tpl
Cheeta vraagt om page_header.tpl - die bestaat dus niet 8)
templates/***/overall_header.tpl
Cheeta vraagt om page_header.tpl - die bestaat dus niet 8)
- Cheeta
- Contacteer:
sorry foutje maar volgens mij zijn deze van de verkeerde template aangezien je site blauw is met een logo en de overall_header.tpl (nu wel goed) groen is met een banner
BTW: hier het antwoord
je mist dit stukje in je overall_header.tpl
plaat hem onder </style>
Want die staat er toch echt niet in je source die je nu gebruikt (blauw template)
BTW: hier het antwoord
plaat hem onder </style>
Code: Selecteer alles
<!-- BEGIN switch_enable_pm_popup -->
<script language="Javascript" type="text/javascript">
<!--
if ( {PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG} )
{
window.open('{U_PRIVATEMSGS_POPUP}', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');;
}
//-->
</script>
<!-- END switch_enable_pm_popup -->
Don't mess with BD and save the Cheeta's!
Wat ik gedaan heb is de broncode van templates/***/overall_header.tpl in een .txt-bestand geplakt en deze laatste direct geupload op de server. De link zoals ik hierboven gegeven heb gaat direct naar dat .txt-bestand. Waarom je dan een 'site' ziet met groene achtergrond zie ik ook niet zo één twee drie....Cheeta schreef:volgens mij zijn deze van de verkeerde template aangezien je site blauw is met een logo en de overall_header.tpl (nu wel goed) groen is met een banner

Ik had goede hoop, maar vond in mijn eigen overall_header.tpl wel het stukje JAVA-code. Het staat op bladzijde 1 in dit topic ook al omschreven. Desondanks heb ik jouw stukje code ook geupload, wellicht dat er een foutje in zat....Cheeta schreef:BTW: hier het antwoord
plaat hem onder </style>
Want die staat er toch echt niet in je source die je nu gebruikt (blauw template)Code: Selecteer alles
<!-- BEGIN switch_enable_pm_popup --> <script language="Javascript" type="text/javascript"> <!-- if ( {PRIVATE_MESSAGE_NEW_FLAG} ) { window.open('{U_PRIVATEMSGS_POPUP}', '_phpbbprivmsg', 'HEIGHT=225,resizable=yes,WIDTH=400');; } //--> </script> <!-- END switch_enable_pm_popup -->

Maar weet ondanks de hulp van Cheeta iemand anders nog wat er loos kan zijn? Zie voor het echte probleem mijn eerste post in dit topic.....

Ik begrijp dat dit een moeilijke is. Maar ben ik nou de enige phpBBgebruiker die dit probleem heeft??? En ligt het écht alleen aan mijn instellingen???
Dat lijkt me toch wat vreemd, gezien de meeste problemen die hier veelal binnen no-time worden opgelost ==> waarvoor de zeer gewaardeerde complimenten!!! :thumb:
Ik hoop toch echt dat de pbpBB-freaks van hier dit probleem kunnen oplossen!
Dat lijkt me toch wat vreemd, gezien de meeste problemen die hier veelal binnen no-time worden opgelost ==> waarvoor de zeer gewaardeerde complimenten!!! :thumb:
Ik hoop toch echt dat de pbpBB-freaks van hier dit probleem kunnen oplossen!
Re: Geen waarschuwing voor PM
Zelf heb ik de ook geinstalleerd.
Ik heb de popup uitgezet. geluid vind ik voldoende en anders zie ik het staan!
Popup killer kunnen het probleem inderdaad zijn!
Ik heb de popup uitgezet. geluid vind ik voldoende en anders zie ik het staan!
Popup killer kunnen het probleem inderdaad zijn!