Nieuw veld in profiel verplicht maken...wat doe ik toch fout

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Podium4

Nieuw veld in profiel verplicht maken...wat doe ik toch fout

Bericht door Podium4 » 01 apr 2004, 15:35

Hey,

heb een nieuw veld in de profielen gestopt... nu is het de bedoeling dat de gebruiker dit bij registreren VERPLICHT moet invullen...

dus het ik dit :
includes/usercp_register.php

Code: Selecteer alles

else if ( $mode == 'register' )
	{
		if ( empty($username) || empty($new_password) || empty($password_confirm) || empty($email) )
		{
			$error = TRUE;
			$error_msg .= ( ( isset($error_msg) ) ? '<br />' : '' ) . $lang['Fields_empty'];
		}
	}
Veranderd in dit:

{
		if ( empty($username) || empty($new_password) || empty($password_confirm) || empty($email) || empty($nieuw) )
		{
			$error = TRUE;
			$error_msg .= ( ( isset($error_msg) ) ? '<br />' : '' ) . $lang['Fields_empty'];
		}
	}
Dit heb ik gedaan nadat ik zeker wist dat profiel veld helemaal goed was verwerkt.. dus dat ie het deed zonder sql fouten en dergelijke...
Wat overigens wel goed werkt... het veld is niet te zien bij het wijzigen van profiel en word ook niet om gezeurd als ie leeg is ...

Ik wil dus dat ie MOET worden ingevuld bij registreren...

Dat werkt ook perfect.. alleen het geval wil dat als je WEL wat invuld er nog steeds word gezeurd dat niet alle verplichte velden zijn ingevuld... ik zit me er al een poosje op stuk te bijten en zie niet wat ik fout doe... wie kan me helpen?
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

Podium4

Bericht door Podium4 » 01 apr 2004, 16:23

nog ff wat extra info erbij ... omdat het misschien nog niet duidelijk is... doe het ff in nieuw topic om de boel overzichtelijk te houden...:

veld heet user_vandaan zit in phpbb_users helemaal onderaan.. na user_block_by ... weet niet of dit goed is natuurlijk... heb in usercp_register user_vandaan steeds achter user_interests geplaatst... dus:

'interests' => 'interests', 'vandaan' => 'vandaan'

$interests = stripslashes($interests);
		$vandaan = stripslashes($vandaan);
		$signature = stripslashes($signature);

user_interests = '" . str_replace("\'", "''", $interests) . "', user_vandaan = '" . str_replace("\'", "''", $vandaan) . "',

$sql = "INSERT INTO " . USERS_TABLE . "	(user_id, username, user_regdate, user_password, user_email, user_icq, user_website, user_occ, user_from, user_interests, user_vandaan,

, '" . str_replace("\'", "''", $interests) . "', '$vandaan', '" . str_replace("\'", "''", $signature) . "',

$interests = stripslashes($interests);
	$vandaan = stripslashes($vandaan);
	$signature = stripslashes($signature);

$interests = $userdata['user_interests'];
	$vandaan = $userdata['user_vandaan'];

$location, $occupation, $interests, $vandaan, $signature, $viewemail,

$template->assign_vars(array(
...
...
		'INTERESTS' => $interests,
   		'VANDAAN' => $vandaan,

'L_VANDAAN' => $lang['vandaan'], 
Weet dus niet of het daarmee te maken heeft... dus:

heb user_vandaan gegevens in usercp_register.php steeds direct NA Interests geplakt... terwijl rijen in tabel niet onder elkaar zitten... toch geeft ie geen sql fout bij updaten... maar zegt wel dat veld leeg is terwijl ie ingevuld is...

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 01 apr 2004, 16:37

//edit

if ( empty($username) || empty($new_password) || empty($password_confirm) || empty($email) || empty($nieuw) )

$nieuw en bij de rest gebruik je $vandaan , misschien is dat het?

{ 
      if ( empty($username) || empty($new_password) || empty($password_confirm) || empty($email) || empty($vandaan) ) 
      { 
         $error = TRUE; 
      } 
   } 
ik weet natuurlijk niet hoe je het veld in je template hebt genoemd...
Laatst gewijzigd door Donny_nl op 01 apr 2004, 16:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 01 apr 2004, 16:38

Ik denk dat je het meer bij de eerste moet zoeken. Weet je zeker dat $nieuw goed gedefineerd wordt en dat het veld in de tpl de zelfde naam heeft?

Podium4

Bericht door Podium4 » 02 apr 2004, 00:21

beetje onhandig van mij dat ik het in de eerst post nieuw noem en daarna vandaan :oops:

Het staat zo in de usercp_register.php:

{ 
      if ( empty($username) || empty($new_password) || empty($password_confirm) || empty($email) || empty($vandaan) ) 
      { 
         $error = TRUE; 
      } 
   }
als ik zoiets doe gebruik ik woord echt overal... dus ook in templates...

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 02 apr 2004, 10:09

Als er wordt aangegeven dat het veld leeg is, wordt er nog geen querie gemaakt naar de database toe. Dus er gaat iets mis met het verzenden van de info naar de pagina toe. Aangezien de php code die je hierboven hebt gezet volgens mij juist is, zit er misschien een typfout in je template, hoogstwaarschijnlijk bij name= in het inputveld....
dat is het enige dat ik verzinnen op dit moment.
Maar ik zal straks na de koffie nog wel ff kijken. :D
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

Podium4

Bericht door Podium4 » 03 apr 2004, 00:10

Heb het probleem nu net opgelost...

Ik ben achter m'n laptop gaan zitten, msn offline weergeven gezet en ben op een kale phpBB 2.0.8 heel simpel met gezond verstand zonder mods een veld gaan toevoegen... ik heb precies bijgehouden hoe ik het heb gedaaan... en het werkt...

Voor de mensen die ook moeite hebben met het toevoegen van een veld aan het profiel, hier de oplossing: http://www.hostcubed.com/~podium4/nieuwveld.txt

Denk eraan dat als je een veld na user_interests in je tabel stopt dat ie bij voorkeur ook zo in de files gaat..

Wat doet ie precies al ik changes erin stamp?

Voegt een veld toe aan phpbb_users tabel... heet hier user_vandaan maar kan ook iets anders zijn als je dat wil... verander dan ook de veranderingen in usercp_register.php...

Bij het registreren MOET dit veld worden ingevuld... na het registreren ziet een user niks meer terug van ingevulde... in profileedit staat het hele veld niet meer dus...

Jij kunt mooi in phpbb_users zien wat al die mensen toch ingevuld hebben in dat veld... als je wil dat het veld op andere plekken is te zien dan de phpmyadmin kijk dan ff hier: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=12426

Als je vragen hebt over geplaatst stukje mod van mij ... vraag dan hier maar ff....

Belangrijk: Let goed op bij installeren.. ik ben soms nog wel eens zo slordig om dubbele comma enzo te gebruiken... ga dus niet als een gek copy en pasten... er zitten een maar comma fouten tussen die je gelijk wel opmerkt...

jurn

Bericht door jurn » 31 jan 2005, 16:34

Deze link werkt niet meer :cry:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 jan 2005, 16:53

Dit topic is ook bijna een jaar oud :D

Gesloten